Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - konwersja na C++

<< < (623/637) > >>

tmj:

--- Cytat: Milek7 w 03 Lipca 2017, 15:20:17 ---Jest nowy fajowy ficzer, CIENIE. Konfiguruje się je parametrem shadowtune:

--- Kod: ---shadowtune <rozdzielczość> <promień projekcji> <głębokość projekcji> <odległość od obserwatora>
--- Koniec kodu ---
Gdzie: <rozdzielczość> - szerokość i wysokość tekstury na jaką renderuje się shadowmapa. żeby miało przyzwoitą jakość to ja sobie ustawiam 4096. (to zajmuje sporo vramu, np. 2048 to 16MiB, 4096 to 64MiB, 8192 to 256MiB)

--- Koniec cytatu ---
(reszte parametrow pomijam bo w wersji nieshaderowej nie sa, przynajmnien na razie uzywane. wartosc domyslna wpisu to:

--- Kod: ---shadowtune 2048, 200, 150, 100

--- Koniec kodu ---

W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, przywrocone teksturowanie w trybie Display List

- poprawka, trzymanie w kabinie prawego przycisku nie prowadzi do blednej kalkulacji cieni

- eksperymentalnie: tory nie rzucaja cieni (bo nie wyglada to ciekawie)

- poprawka, dzwieki urzadzen w kabinie mozna tez definiowac dla pozycji ujemnych

- poprawka, dzwieki zdefiniowane dla konkretnych pozycji odtwarzane sa tylko dokladnie w tych pozycjach, a nie przy wartosciach posrednich

EP08_015:
Jeszcze zapytam czy skoro widac jak slonce odbija sie np od dachu loka to czy da sie zrobic by odbijalo sie od blyszczacych glowek szyn jadac pod slonce o zachodzie? I kolejne pytanie czy reflektory jako zrodla swiatla takze generuja cienie?  I co z cieniami zucanymi do wewnatrz kabiny np przez drzewa itp? Czy sa te elementy w planie ma przyszlosc?

tmj:
Teoretycznie tak, ale wymagaloby to poprawek generowania geometrii torow (jesli dobrze pamietam to w tej chwili jest uproszczona, bez poprawnego ustawienia wektorow normalnych ktore sa potrzebne do kalkulacji oswietlenia, w tym rozblyskow)

Reflektory nie rzucaja cieni, bo kazde swiatlo zzera duzo mocy obliczeniowej; wieksza ich ilosc wymagalaby zmiany w podstawowym sposobie dzialania silnika graficznego. Co do oswietlenia wnetrza kabiny, na razie nie jest realizowane przede wszystkim dlatego, ze duza ilosc pojazdow nie ma przezroczystych okien, i w takiej sytuacji cala kabina bylaby zaciemniona.

miko22:

--- Cytat: tmj w 25 Lipca 2017, 18:48:28 ---- poprawka, dzwieki urzadzen w kabinie mozna tez definiowac dla pozycji ujemnych
- poprawka, dzwieki zdefiniowane dla konkretnych pozycji odtwarzane sa tylko dokladnie w tych pozycjach, a nie przy wartosciach posrednich

--- Koniec cytatu ---
Pierwsze działa. Drugie: teraz przy przestawianiu kranu klawiszami [Num3] i [Num9] dźwięki nie odtwarzają się wcale zawsze (nawet w konkretnych pozycjach według parametru "HamZ" pod F3), a zawsze odtwarzają się tylko przy użyciu klawiszy skrótowych dla poszczególnych pozycji.
A co z tym "fadesound:"? Jeśli byłaby możliwość, to przydałby się dźwięk odtwarzany stale w kabinie A. Dodatkowo czy jest możliwość przypisania jakimś wpisem dźwięku do elementów bez animacji jak np. włącznik baterii lub radia? Poza wyżej wymienionymi, każdy element w ET41 ma już przypisany swój własny unikalny dźwięk :) Są nawet różne zależnie od członu, bo wszystko nagrywałem po trzy razy, żeby było z czego wybierać. Aha, cienie się u mnie nie wyświetlają ani w trybie DL, ani w VBO: w *.ini mam wpis "shadows yes", system Windows 7 - log z trybu DL w załączniku.

Kermit:
Fadesound by sie przydaly w sumie pare, bo przeciez jest i brzeczenie zasilacza radiotelefonu i cykanie zegarynki w haslerze.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod