Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - konwersja na C++

<< < (611/637) > >>

Stele:

--- Cytuj ---Czy nowe pliki .mmd będą dostępne w jutrzejszym patchu różnicowym? Czy tak to działa, dobrze to rozumiem? Jeśli nie, to nie ma problemu, dostosuję sobie we własnym zakresie, tylko chciałem zapytać.
--- Koniec cytatu ---
Tak, będzie w jutrzejszym różnicowym, już jest na repo Milka i będzie w kolejnej rewizji patcha. Klopy też zrobiłem póki co.

Bachus_MK:
Rozumiem, dzięki za info.

tmj:
Pytanie do szerokiej bazy uzytkownikow,

co jakis czas pojawialy sie sugestie rozbudowania systemu dzwiekow dla przelacznikow w kabinie, poczawszy od rozdzielenia dzwiekow dla przelacznikow i przyciskow, a konczac na rzeczach nieco bardziej zaawansowanych jak...


--- Cytat: mk1991 w 11 Lipca 2017, 00:00:07 ---Ja przy tworzeniu dźwięków zauważyłem potrzebę rozdzielenia pośrednich pozycji nastawnika jazdy i bocznikowania od krańcowych z tym, że dźwięk pozycji końcowych uaktywniał by się zależnie od tego w którą stronę kręcimy nastawnikiem jazdy czy manipulujemy bocznikami. Pierwsza pozycja tu i tu była by zawsze odtwarzana przez próbkę dźwięku nastawy pośredniej, końcowa pozycja i w górę i w dół była by realizowana przez dźwięk nastawy końcowej. Chodzi mi o to dosadne walnięcie przy końcu kręcenia kołem i bocznikowania. Tego nie mamy, a to jest bardzo słyszalne.

--- Koniec cytatu ---

Po pogrzebaniu troche w exe rozbudowalem w zwiazku z tym nieco mozliwosc definiowania kontrolek kabiny w pliku .mmd  Wyglada to teraz tak, ze dla kazdego przycisku osobno mozna zdefiniowac szereg indywidualnych dzwiekow: dzwiek odgrywany gdy kontrolka przesuwana jest na pozycje nastepna, dzwiek odgrywany gdy przesuniecie nastepuje na pozycje poprzednia, jak rowniez definicje dzwiekow odgrywanych na konkretnych pozycjach danego urzadzenia (przy czym te ostatnie maja wyzszy priorytet)

W zwiazku z ta zmiana, najprosciej byloby wylaczyc obsluge dotychczasowych dzwiekow przelacznikow, nastawnikow itp, ale znaczyloby to, ze kabiny sa pod tym wzgledem "nieme" do czasu az ktos sie pofatyguje przypiac dzwieki do przyciskow w poszczegolnych .mmd  Co naturalnie ma dosc mizerne szanse powodzenia. Dlatego tez pytanie jest nastepujace: czy byloby to rozwiazanie akceptowalne, czy tez nalezy tu szukac jakiejs protezy na "czas przejsciowy"?

(pytam oczywiscie z lenistwa)

mk1991:
Ja z swojej strony deklaruję załatanie kabin które posiadamy dźwiękami jeśli tylko otrzymam odpowiednie instrukcje co do wpisów w .mmd. Do niektórych lokomotyw wiele dźwięków już posiadam, z resztą są one zamieszczone w dziale dla deweloperów. Dysponuję tymi dźwiękami o których pisałeś @tmj, oraz dźwiękami dla przełączników przetwornic, sprężarek itp. dla EU07 i ET22. Znajdzie się też coś dla EP09. Dla lokomotyw, których dźwięków sam nie mam, ale są ich różne wersje w folderze, mogę dopasować dźwięki. Potrzebuję jedynie tak jak napisałem wyżej instrukcji co do wpisów.

jakubg1:

--- Cytat: tmj w 14 Lipca 2017, 03:14:54 ---... czy tez nalezy tu szukac jakiejs protezy na "czas przejsciowy"?

--- Koniec cytatu ---
Żeby obecne kabiny nie stały się "nieme", jak to określiłeś, to w EXE można zastosować protezę. Polegała by ona na tym, że tymczasowo obsługiwane by były oba rodzaje manipulacji dźwiękami (jeden co jest obecnie, drugi z rozbudowanymi pozycjami nastawnika itd.), a następnie parser w *.mmd sprawdzałby, czy w tym pliku jest jakiś wpis "nowej generacji". Jeśli go by nie było, obsługa przełączana by była na stary system, jeśli by natomiast był, to obsługa byłaby na nowym systemie.
Dosyć niejasno to opisałem, toteż można krytykować moją wypowiedź. Mimo to może ktoś coś zrozumie z mojego bełkotu i oceni, czy można wprowadzić taką protezę (którą można by było później łatwo usunąć), czy też ktoś ma lepszy pomysł.
Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod