Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Exe - konwersja na C++

<< < (599/637) > >>

tmj:
Troche to potrwalo, ale w dzisiejszym uaktualnieniu mamy w exe nastepny feature, a wlasciwie poltora:

- wprowadzona obsluga urzadzen kabiny przy uzyciu myszy. Do przelaczenia trybu pracy uzywany jest klawisz Alt. W trybie obslugi mysza kamera pozostaje nieruchoma a zamiast niej porusza sie kursor, ktorym mozna aktywowac urzadzenia. Dla wiekszosci urzadzen do aktywacji sluzy lewy przycisk, w przypadku urzadzen jak nastawnik, hamulec lub wielopozycyjne pokretla lewy przycisk przestawia urzadzenie 'do przodu' zas prawy 'do tylu'.
-- w standardowym trybie pracy symulatora kursor myszy podswietla jedynie urzadzenia zdefiniowane w pliku .mmd, podajac ich ujednolicone nazwy. W trybie debug podswietlane sa wszystkie czesci kabiny, a zamiast nazw ujednoliconych wyswietlane sa nazwy submodeli. W zalozeniu powinno to pozwolic na latwiejsze wylapywanie jak nazywa sie dany element, dla osob zainteresowanych rozbudowa plikow .mmd o nowe przyciski itp.

- wspomniane "pol" feature to dodatkowa funkcjonalnosc wprowadzona przy okazji w trybie ruch poza kabina pojazdu -- w trybie tym, gdy wlaczony jest debug mode i aktywowany zostanie tryb obslugi mysza, symulator wyswietla nazwe obiektu scenerii wskazanego mysza, o ile dany obiekt ma nazwe zdefiniowana w pliku .scn W zalozeniu pozwala to na latwe i szybkie okreslenie pod jaka nazwa w pliku scenerii zostal umieszczony dany tor, semafor itp, co moze sie przydac przy testowaniu lub budowie.

oprocz tego:

- dodane automatyczne wykrywanie, odrzucanie i zglaszanie nieprawidlowych trojkatow definiowanych w plikach scenerii

- dodana automatyczna korekta parametrow uv dla obiektow z wlaczonym zawijaniem tekstur, co powinno wyeliminowac bledy w wyswietlaniu tychze

- poprawka, symulator powinien teraz odrzucac (i zglaszac) obiekty umieszczone poza granicami mapy, zamiast wysypywac sie na tym

DjSon231:
Wydaje mi się, że dodanie sterowania myszą za bardzo nas zbliża do trainza. Nie chcemy chyba mieć dwóch prawie identycznych symulatorów. To jest tylko moja opinia.

dymus:
Może, ale dodatkowe sterowanie myszą będzie rozszerzać możliwosci od banalnych otwieranych szafek, dodatkowych przełączników (dla których nie było miejsca na klawiaturze), poprzez nawet ustawianie ważnych danych (np. wprwadzanie kiedyś do kabin elementów komputera, do wpisywania długości składu na tempomat czy innych tego typu rzeczy). Poza tym w samych założeniach oraz historii MaSzyna i Trainz będą się zawsze różnić.

Sawi:
Mało tego będzie też można zasymulować procedury uruchamiania lokomotyw. Nie raz już czytałem wiele komentarzy w których własnie to głównie przeszkadzało niektórym użytkownikom.

CX MANIAK:

--- Cytat: DjSon231 w 09 Lipca 2017, 01:18:28 ---Wydaje mi się, że dodanie sterowania myszą za bardzo nas zbliża do trainza. Nie chcemy chyba mieć dwóch prawie identycznych symulatorów. To jest tylko moja opinia.

--- Koniec cytatu ---
  Przecież @Tmj pisał wyraźnie w planie prac nad exe, że uruchomienie sterowania myszką, jest jednym z warunków dodania w przyszłości możliwości edycji scenerii z poziomu symulatora. O innych aspektach wspomnieli koledzy wcześniej. Trainzowi do Maszyny daleko. Szczególnie pod względem fizyki ruchu pojazdów. Graficznie też.
Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod