Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Instalator

<< < (9/16) > >>

EP08_015:
Myślę że nie rozsypie się, jeśli znajdą się osoby co zadeklarują pomoc przy tworzeniu nebuli. Modelarze są edytor scenerii jest "podobno" w czasie tworzenia. Brakuje osób, które by wsparły swoją wiedzą i umiejętnościami, tworzenie kodu pod nebule. Ale narazie nie mamy tu na forum oficjalnych informacji o tym co jest tworzone, co już jest zrobione i co jest pilne do zrobienia. Pozatym wszystko jest ścisle utajniane za wyjątkiem kodu zródłowego. Oczywiście tu na forum też nie ma informacji o tym gdzie taki kod można uzyskać. Ale pomijając to. Jesli Twórcom nebuli zalezy na tym by jak najwięcej osób zechciało wziąść udział w tworzeniu nowego projektu, to na litośc boską zamieśccie informacje o tym czego potrzeba i kogo potrzeba do pomocy. Wiadomo samo się nie zrobi. Marcin_eu jako osoba też nie jest w stanie sama wszystkiego zrobić, ale skoro tak jest to niech własnie Marcin_eu poinformuje ludzi na forum i zaprosi do współpracy. Mam nadzieje że ktoś się zgłosi.

Pozatym Marcinie_eu... gdybyś mógł i jesli Ci zalezy na tym by nowy projekt nie upadł to zrób tak by kody źródłowe były gdzieś dostepne dla każdego. Wklej linka do nich na głównej stronie lub na forum w dziele aktualizacji. Pozatym odtajnij tamto forum nebulowe tak, by zainteresowani mogli poczytać, tylko i wyłacznie poczytać bez możliwości pobierania materiałów z tamtego forum. Może jak ktośsię zapozna to zechce z Wami działać.
Im bardziej to utajniacie tym mniej ludzi Wam pomoże.

Lepiej już tego nie ujme.  Mam nadzieje ze są tu też tacy ludzie, którzy nie czekają tylko na gotowe i chętnie pomogą przy robieniu całości.

Jesli nikt się nie znajdzie taki to faktycznie, nowy projekt może skończyć jak SKM_sim.

Pozdrawiam.

Mutopompka:

--- Cytat: "Marcin_EU" ---lubie od czasu do czasu potrolowac a to forum tylko do tego sie nadaje :)
--- Koniec cytatu ---

No i teraz już zastanawia mnie jedno....

@ Marcin_EU Skoro jesteś Ty administratorem i takie teksty walisz -> zrezygnuj. Wtedy zajmiesz się czymś lepszym, niż tracenie czasu na trollowanie z nami! Po co!!!

Nic do Ciebie nie mam, ale skoro jest tu kilku adminów, to chyba OD GÓRY leci przykład, w jakim kierunku zmierza ten projekt oraz forum... A jeśli nie widać tutaj żadnego -> to lepiej rozwiązać wogóle całe to forum, wyłączyć w cholerę serwer, wywalić cały dotychczasowy dorobek z dysków i zając się czymś lepszym niż: "narzekania, trollowanie, zarzucanie sobie jakichś pretensji". Po co komu?

Miras:
Bardzo smutna dyskusja z 1333 wyświetleniami użytkowników
Pozdrawiam

Bart:
Dalej twierdze że Nebula jest otwarta dla wszystkich. Jednak jest to troche opacznie rozumiane. Nie ma potrzeby wystawiania Nebuli ogółowi, rozczaruje was... ale tam poprostu nic jeszcze nie ma. Obecnie Nebula to jak skrzyżowanie baardzo uproszczonej wersji dzisiejszego symka z edytorem JET. I co tam chcecie testować? można wstawić sobie tor w powietrzu wiszący i jeździć z konca na koniec. Ba.. nawet nie jeździć tylko sie przesuwać bo: koła sie nie kręcą, kamerą nie buja, patyki nie widzą trakcji. Nawet rusza się prościej: wciskamy "M", "+" i jazda. Nic wiecej nie trzeba.
Nie ma tam AI, eventów, działających semaforów, edytor nadaje sie doskonale do robienia szlaku, ale układow torowych stacji na nim nie sposób odwzorować.
Można wstawić na scenerii wszystkie dostępne dwa rodzaje budynków i kilka drzewek.

Nebuli nie potrzeba alphatesterów bo co tam jest do zrobienia to programista wie doskonale. Jednak nie ma rąk do pracy.

Co by dało "odtajnienie" projektu? widząc po tym to tylko spowodowałoby olbrzymi bałagan. Edytor jest trudny w obsłudze i wogóle nie intuicyjny, wszystko się skomplikowanie obsługuje łacznie z instalacją, która polega na wyszukiwaniu i wgrywaniu plików dll po odpowiednich katalogach.
W tym projekcie nie ma chętnych do robienia czego kolwiek. Każdy zakłada że nie umie (i nawet mu przez myśl nie przejdzie żeby może sie pouczyć). Wyłączając trasopisarzy i "teksturników" nie ma kompletnie nic nowego.

Gdyby odtajnić tamto forum (na którym pojawia się 1 post na miesiąc lub mniej), to zaraz posypały by sie pytania: jak uruchomić to, jak tamto, jak zmienić teksture eu07/dowolnego taboru (obecnie nie możliwe również) itp... że Marcin_eu musiałby poświęcić dużo wolnego czasu na pisanie tutoriali. Jedynym efektem były by ciągle powtarzające sie posty: w eu07 nie kręcą sie koła jak sie sunie, czemu ruszanie jest tak uproszczone.. itp.

Jeśli jednak znalazłaby się osoba chętna do współpracy (programowanie) to jak najbardziej "nebula otwarta" i ta osoba będzie wiedziała jak skontaktować się z Marcinem_eu i co zrobić by dostać źródła.

Ps.
Nie wiem na co wszyscy czekacie, myślicie że kiedyś będzicie śmigać po wspaniałych polskich trasach? - przy tym nakładzie pracy którym obecnie dysponujemy "wspaniały" co najwyżej będzie tabor... a reszta to będą tylko tory, trakcja i... trawa. Ludzie! weźcie sie za coś! poróbcie budynki, Pit napisał naprawde dobre łopatolgiczne tutoriale, a jak nie budynki to podłączcie się do kogoś z cyfrakiem i nauczcie sie prostowac zdjęcia to modelarzom mniej czasu pójdzie na robienie tekstur...

jaras:
Witam.

Oj, coś widzę cisza w wątku. Jakoś nikt nie ma ochoty na działającą nebulę ;-)? No co jest? Eeech... ja już wiem.


--- Cytat: "Bart" ---[ciach dłużyzny ;-)]
--- Koniec cytatu ---

OK, rozumiem.

Na dzień dzisiejszy zatem mamy sytuację nastepującą: mnóstwo kodu źródłowego symka (publicznie zresztą dostępnego), w którym trzeba by było się połapać, żeby móc cokolwiek tam dorobić. A żeby móc się w tym dobrze połapać, potrzebna by była dokumentacja prowadzona przez głównego programistę (czyli @ Marcina_EU) równolegle z powstawaniem kolejnych części kodu. Ciekawe, dlaczego mój "psi nos" mi mówi, że takiej dokumentacji... wcale nie ma... (a jeśli się mylę, to mnie popraw), dzięki czemu nawet nie wiadomo, w jakim szczegółowo formacie edytor zapisuje trasy, jaki szczegółowo jest format plików towarzyszących symkowi itp. Potrzebny zatem byłby taki analogiczny plik jak w tej wersji symka Scenery.doc, ale i nie tylko. @ Bart, widząc jak skąpa jest dokumentacja do obecnej wersji mamy uwierzyć, że do nebuli jest ona bogatsza? I wiesz, mam pytanie (bo siedziesz przy symku już pewnie ładnych kilka lat): czy powstawanie dokuementacji do obecnego symka też tak opornie szło? Czy razem z projektem ktoś inny robił ten nieszczęsny Scnenery.doc, a jeszcze kto inny opisywał "klawiszologię" itp. itd.?

Sam pamiętam, jak podziwiałem dobrze tu panującą pracę zespołową - wszystko szło "jak w zegarku", mimo tego nawet, że końcowy efekt tej pracy jest daleki od ideału.

Tak, proszę Ciebie, może nie o to chodzi, żeby @ Marcin_EU pisał jakieś tutoriale, lecz przynajmniej, aby on (albo osoba za to odpowiedzialna w porozumieniu z nim) dokumentował wszystkie udoskonalenia przeprowadzane w kodzie źródłowym i wszystkie jego niuanse. A i kilka tutoriali by się zapewne przydało po to, aby lepiej zrozumieć dany problem - oczywiście tego już by @ Marcin_EU nie robił, tylko ktoś, kto już zdążył "obczaić" ten problem.

Kolejna sprawa. Pewnie, że gdyby odtajnić projekt, to zaraz by było pełno ludzi, którzy piszą beznadziejne posty, czy też proszą o jakieś rzeczy, których nie dałoby się wykonać itp. Jednak ja uważam, że trzeba by go było odtajnić na takich samych zasadach, jak było z tym projektem (i Ty chyba sam wiesz lepiej jak było!) - na forum są moderatorzy, którzy ucinają głupie wątki typu "nie dziala mi - pomuszcie", "jak ruszyc lokiem" itp. Dlaczego nie miałoby tak samo być przy nebuli?

Odtajnienie projektu powinno również być przeprowadzone dlatego, że przecież chyba ani @ Marcin_EU, ani Ty, ani żaden z innych, przyszłych użytkowników nebuli nie chcecie, żeby jedna osoba narzucała swoje racje przy pisaniu programu. Zawsze więc można by było potestować to, co zostało do tej pory zrobione i napisać np. "Ty, ale tutaj żeś babola popełnił, bo pantografy się źle opuszczają; uważam, że powinno być tak i tak" albo "za mocno buja lokomotywą na zakrętach, mógłbyś to poprawić?". Sam czytałem sobie różne konstruktywne uwagi powstające przy obecnym projekcie - potem dopiero zapanował chaos. Tak samo i tu być powinno (no, może oprócz tego ostatniego ;-). Inaczej powstanie coś á la stary symek, w którym jest kilka wersji EXE-ka: pierwotna, potem jakieś łaty, potem "unoff", potem z poprawkami @ Abu, czy też z poprawkami @ Wingera - jednym słowem jeden wielki "miszmasz", w którym okaże się, że nawet to, że zastosowany został lepszy engine (czyli nebula) nie sprawia, że symek lepiej chodzi, albo to, że wciąż coś trzeba poprawiać, bo gdzieś ktoś w kodzie coś napsuł i nie bardzo wiadomo jak to teraz poprawić. Czy nie uważasz, @ Bart (pytam Ciebie dlatego, że sporo zrobiłeś dla tej wersji symka), że tak by było lepiej?

Z tego co mi wiadomo, pracę nad obecną wersją koordynowała jedna osoba z dość silnym charakterem (bynajmniej nie @ Marcin_EU, który niewątpliwie jest świetnym programistą, ale kierownikiem zespołu żadnym - przynamniej dla mnie). Tą osobą był podobno @ Olo_EU, a potem przez jakiś czas (jak czytałem posty) @ McZapkie, a nawet trochę @ Winger. Co się stało, że teraz tych osób nie ma?

Wnioski:[*]Przy projekcie powinno uczestniczyć więcej ludzi niż tylko "jeden człowiek, który będzie miał kontakt z @ Marcinem_EU".[*]Skompilowane wersje częściowe programu powinny być dostępne publicznie (nawet mimo groźby, że posypią się głupie pytania).[*]Forum nebulowe powinno być otwarte tak, aby każdy mógł napisać swoje przemyślenia i wnioski z testów (ale powinien być tam trzymany porządek przez surowych moderatorów - może właśnie tam by trzeba wprowadzić regulamin, którego tak nie chcieliście wprowadzać tutaj).[*]Osoba wybrana do kodowania nie powinna siedzieć w odseparowaniu od świata, lecz mieć stały z nim kontakt, oczekując od tego "świata" ciągłych informacji o tym, co jeszcze trzeba poprawić, co źle działa itp. Tym bardziej powinna miec kontakt z trasopisarzami, czy modelarzami.[*]Wraz z powstawaniem kolejnych części programu wszystko powinno być ciągle dokumentowane i wystawione na widok publiczny, tak, aby wszyscy wiedzieli o co chodzi i jak daną rzecz obsługiwać.[*]Nad pracą oraz testami powinien czuwać człowiek (tzw. kierownik zespołu), który trochę by nawet "kopał po tyłkach" innych ludzi tak, żeby wszystko dobrze szło.[/list]
--- Cytat: "Bart" ---Nie wiem na co wszyscy czekacie (...)
--- Koniec cytatu ---
Prawdopodobnie na spełnienie tych wszystkich rzeczy, o których tutaj napisałem oraz na to, żeby nebula z "mitologii", jaką teraz jest dla wielu ludzi, stała się realna, namacalna. Bowiem ciężko się pracuje nad tak wielkim projektem, nie mając żadnego wsparcia, mało dokumentacji i nie zawsze samemu mogąc dobrze potestować wyniki swej pracy i nawet nie bardzo mogąc się pochwalić jej wynikami.

No, ale skoro @ Marcin_EU zamiast o tym myśleć, myśli jak tutaj "fajnie sobie" potrollować ("bo to forum tylko do tego się nadaje"), obrażając i oskarżając o różne dyrdymały przy tym użytkowników - to mnie już nawet to wszystko nie dziwi :-/.

Dobrze, że chociaż Ty za niego podjąłeś rzeczową i konkretną dyskusję.

Pozdrawiam serdecznie.

PS. @ Mateu, przez to, że powstawiałeś tu tak wielkie screeny, tego wątku nie da się teraz czytać - mógłbyś (Panie Moderatorze ;-) coś z tym zrobić?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod