Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[MOD/TEX/SCN] Wideoporadniki maszynowej twórczości
Stele:
Postanowiłem pobawić się w jutubera i ponagrywać co nieco ze swoich prac dla symulatora. Póki co tak ogólnie bardziej by przetestować technologię i zobaczyć jak to wygląda niż dla treści. W trakcie codziennych prac będę pokazywał fragmenty, które wydadzą mi się na tyle interesujące, by ktoś to chciał oglądać i mógł się z tego czegoś nauczyć. Podstaw modelowania nie przewiduje, jest tego pełno w internecie, raczej przy okazji będę szerzej omawiał wykorzystywane opcje i techniki.
Modelowanie
Tekstury
Jakieś uwagi i sugestie?
RoboBatman:
Przesłuchałem twoje nagrania i mam jedną uwagę techniczną -przydałoby się podgłosić trochę mikrofon, ponieważ mówisz cicho nawet przy moich maksymalnych ustawieniach w głośniku. Tak to nie mam uwag. Powiem tak - w końcu.
Stele:
Tu nic nie poradzę bo jest na maksa. Mogę najwyżej wzmocnić audio przy renderowaniu, bo nie chcę krzyczeć do mikrofonu. Też mi się wydawało cicho ale przy ustawieniu głośności systemowej na 50% (a zazwyczaj mam na 20%) siebie słyszałem.
-----------
Przygotowanie teksturki pudła pod wnętrze lowpoli. Cały proces i sugerowane ustawienia alfy. Zapraszam do współpracy. Zrobicie wszystkie tekstury dla jakiegoś modelu: zrobię lowpolyinterior. Choć to też mam nadzieję ktoś podłapie.
Audio głośniej ale tym razem wyszła desynchronizacja narracji. Będę z tym walczył w przyszłości.
-----------
Pierwsza część o mapowaniu wnętrza lowpoly projekcją wnętrza highpoly. Próby przekazania idei ale głównie użeranie się z modelem i 3ds maxem.
Druga część o mapowaniu wnętrza lowpoly projekcją wnętrza highpoly. Właściwy proces wypalania tekstury, korekty i poprawki uzyskanej tekstury.
https://youtu.be/JrELKq-XtCA
Cesky Kretek:
--- Cytat: Stele w 25 Marca 2016, 20:31:43 ---Zrobicie wszystkie tekstury dla jakiegoś modelu: zrobię lowpolyinterior.
--- Koniec cytatu ---
Okej, przy siódemce masz gotową kabinę którą możesz okroić i stworzyć uproszczoną teksturę. W przypadku wagonów osobowych takich wnętrz nie ma i musisz rzeźbić od zera - jesteś na to gotowy?
Stele:
4e też jest rzeźbiona od zera jedynie z modelem highpoly w tle by płaszczyzny się pokrywały. Modele maszynowe albo już są uproszczone albo do upraszczania się nie nadają. ;)
Model pudła do spasowania wnętrza, jakiś pseudoplan bym widział ścianki i rozkład foteli, zdjęcia na teksturki+poglądowe i mogę robić. W 16Xa dałem radę to i przy innych wagonach dam. Dodatkowe punkty za gotową teksturę bo za sklejaniem nie przepadam.
---------
I ostatnia część gdzie pasuję model do pudła, poprawiam kilka detali na teksturze i dostosowuje wszystkie pliki dla poprawnego wyświetlania w symulatorze.
https://youtu.be/vlB4BedQcxQ
---------
Modelowanie mesha kabiny lowpoli do SP42. Tym razem na wizji od początku i z kilkoma poprawkami względem siódemki. Też się uczę podczas pracy. :) Omówione modelowanie płaszczyzny z linii, ekstrudowanie poligonów, mostkowanie dziur, modelowanie rurek z linii, orientacja luźnych obiektów po normalnych, dbanie o geometrię łatwą do triangulacji, stosowanie symetrii, restrykcja translacji wierzchołków...
1. Ściany i początki detali: https://youtu.be/m1pZp-VRUCc
2. Reszta detali symetrycznych: https://youtu.be/zHE3dnEVfc4
3. Detale asymetryczne i wypalanie tekstury. Zoptymalizowany proces projektowania układu względem siódemki. https://youtu.be/kqrzzOdUXWs
O lowpoli zdecydowaniu już wystarczy. Czekam na efekty pracy nowych adeptów. ;)
---------
Kleję teksturę pulpitu pod WMB10.
1. Obróbka zdjęć, wrzucenie na tymczasowy układ. https://youtu.be/MTbzYP7zpRE
2. Retusz łączeń poszczególnych fragmentów. https://youtu.be/H8UeE9mQCHw
3. Modeluję pulpit z linii i zmagam się z różnicą wymiarów. https://youtu.be/9Xe8NwrBQsk
4. Zamieniam obrys na siatkę, roboczo mapuję, uplastyczniam i zaokrąglam krawędzie. https://youtu.be/jSYs7St3K2o
---------
Wiejski spożywczak.
1. Tekstura. Prostowanie, układ, retusz. https://youtu.be/sU3ifkO_COU
2. Model. Wymiarowanie z geoportalu, bryła, robocze mapowanie, uplastycznianie gzymsów i wyklinanie na booleana przy oknach. https://youtu.be/LDVfZBvfi9s
3. Model. Sprzątanie po booleanie. Ręczne szycie trójkątów tam gdzie nie dał rady. Cięcie cutem. Konwersja krawędzi na linię i tworzenie z niej rynny. https://youtu.be/kThczH3zoQU
4. Model. Precyzyjne mapowanie i oszukiwanie na pewnych fragmentach by usunąć witrynę z tyłu budynku. https://youtu.be/iscEdj-kJr4
5. Model i wpisy. Dodajemy lowpoli, podświetlenie okien, ustawiamy hierarchię i eksportujemy do symulatora. Ustawiamy widoczność i świecenie w modelu oraz tworzymy plik include. https://youtu.be/j78XW8FW8K4
---------
Modelowanie terenu do scenerii.
1. Tworzenie profilu poprzecznego sweepem przekroju po niwelecie. Modelowanie wzniesień vertex paintem. Przeliczanie wektorów normalnych Rainstedem. https://youtu.be/-pfFE-m1ReI
Jak ktoś chce coś konkretnego zobaczyć co umiem i mógłbym pokazać, to piszcie. Póki co była prośba o prostowanie czoła EU07 ale nie byłem zadowolony z uzyskanego efektu. Jednak photoshop jest tu lepszy.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej