Autor Wątek:  Programatory oświetlenia w starym taborze.  (Przeczytany 13073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Programatory oświetlenia w starym taborze.
« dnia: 01 Marca 2016, 16:07:42 »
W istniejącym taborze trzeba ustawić programatory świateł. Na pewno tyczy się to EP09, 303eb i pewnie czegoś jeszcze. Zerknijcie po kabinach co współcześniejszych pojazdów.
Co jest wymagane:
1. Deklaracja animacji w mmd:
lights_sw: (submodel) rot (kąt obrotu na pozycję jako ułamek obrotu jednostkowego) (offset na pozycji 0) (prędkość animacji)Zazwyczaj ten przełącznik już jest podpięty jako któreś ze świateł, więc wystarczy mu zmienić animację bez ingerencji w model 3d.
2. Wpis w fiz:
LightsList: Size=(rozmiar tabelki) Wrap=(yes/no czy po dojściu do ostatniej pozycji przekręca się na pierwszą) Default=(pozycja początkowa)
(suma bitowa świateł przedniego czoła) (suma bitowa świateł tylnego czoła)
...
endL

Flagi bitowe dla poszczególnych lamp opisałem tutaj: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27419.0.html
Przykładowo z Dragona. U góry zgaszony, po trzy pozycje w lewo i w prawo bez możliwości pełnego obrotu.
LightsList: Size=7 Wrap=no Default=4
16 16 //Tb1
21 34 //Pc1
22 34 //Pc2
0 0 //zgaszone
34 34 //Pc5
17 34 //A1
38 34 //Pc6
endL

Do roboty. Dołóż swoją cegiełkę do symulatora. Testować działanie można na exe z serii 474asynch lub nowszych gdy powstaną. :)
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Marca 2016, 22:32:21 »
Stelek zauwazyles ze troszke inaczej jest opis swiatel na piktogramie? $ pozycje w prawo, srodkowa, 3 pozycje w lewo. To samo na 303e-b. W 303e-b latwo nie pojdzie, gdyż nie jest ustawiony pivot i przelacznik lata po całej kabinie. Nazwa przelacznik-hamulec-typ03. To robota na jutro. Trzeba zaimportować kabine, ustawic pivot i zastapic w pliku t3d istniejący tym zmodyfikowanym. Pozniej ustawic.
Jak ja to lubie.....

  Dodano: 03 Marca 2016, 23:13:44
Najlepiej wydac trzeba to exe z tymi asynchronami i pythonem oficjalnie.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2016, 09:40:46 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Marca 2016, 23:46:54 »
Jest bug powodujący wysyp symka. Trzeba go usunąć do 475. Nie można w takim stanie wydać.
"Przełącznik" to kręciołek do 303eb ustawiony? W paczkach jest przerobiony t3d. To wydzielony sybmodel jakbym nie miał zaufania do modeli? Spoko, mam kontrolę wersji, sprawdzam co się zmienia. :D
Jutro przetestuje jak to działa. Przyjąłem, że tabelka idzie z obrotem w prawo. W dziewiątce patrząc po liście pozycji to jest odwrotnie, ale to sprawdzę i sobie pozamieniam ewentualnie. Jeszcze w ST45 znalazłem taki jak masz chęć.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Marca 2016, 19:55:16 »
Wydawalo mi się ze w EB jest to samo. Zaraz poprawie EB. W eb wywaliłem sam wpis z t3d dotyczący tego przelacznika i zastapilem własnym. Nie eksportowalem całego pliku tylko sam przelacznik i recznie doklepalem to do t3d kabiny notatnikiem. Tak dodaje każdy wlasny element do waszej oryginalnej kabiny. Pedros ty się nie wkurzaj, bo ja specjalnie nie będę instalowal kilku przeglądarek dla jednego forum maszyny. Jeśli uważasz ze moja obecność tu jest nie potrzebna a moje posty smieca ortami lub brakiem przecinkow lub mieszanymi ogonkami to uwierz mi wole się przenieść gdzies indziej ze swoja robota. Lub poprzez PW uzgadniać kwestie a nie tu pod publikę. Jeszcze raz ci pisze, nie używam polskich znakow, ale internetexplorer sam mi je wstawia jak mu pasuje. I nie da się tego wylaczyc nigdzie.

  Dodano: 04 Marca 2016, 20:14:22
A co do programatora, czy nie powinien on swiecic? Te oczka na plakietce to nie aby diody swiecace przypadkiem?

Ponizej poprawiony fiz.

  Dodano: 04 Marca 2016, 20:42:38
Czy sygnal A1a to jest to samo co Pc6? jeśli tak to dlaczego na pakieciaku sa jako osobne pozycje programatora?
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2016, 20:42:53 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Marca 2016, 20:51:20 »
Diodki trzeba dodać i nie mam koncepcji jak to dobrze zrealizować. Są dwa warianty do załatwienia. Diody symbolizujące komory świateł. To nie problem, dodajemy do kabiny lampki im odpowiadające i tyle. Drugi wariant jest gorszy, bo to diodki z kombinacjami świateł po okręgu pakieciaka. Tu nie wiem jak by to zrobić.
Co to jest A1a? Mam nieaktualne ie-1? Cześć sygnałów jest migana czego nie symulujemy i nie mam pomysłu na ich realizację.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Marca 2016, 20:54:50 »
A1a - sygnał alarmowy. http://kolej.krb.com.pl/e1/alarm.htm

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Marca 2016, 21:04:22 »
Ale Pc6 wygląda identycznie.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2016, 21:05:31 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Marca 2016, 21:05:13 »
I zakres stosowania też ma identyczny. Zmiana nomenklatury w przepisach?
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Marca 2016, 21:07:49 »
Ale po coi na pakieciaku identyczna nastawa i inne oznaczenia? W jednym przypadku zastosowałem wylaczone tylne czerwone. Plakietka 303e-b jest mało czytelna i zrobiłem jak widziałem. Niewiem czy jest ok. Może by wymienić te plakietki na czytelniejsze? Stelek te kontrolki co z nimi? W st45 sa kontrolki stanu swiatel. Jak się domyślam w 3-3eb tez sa zabudowane w wyłącznik (chyba) bo jakies takiw wypukle te oczka sa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Marca 2016, 21:25:25 »
No trochę już w E1 się pozmieniało.
Obecnie nie ma sygnału A1a. Jedno górne światło białe i dwa dolne czerwone jest dzisiaj sygnałem Pc6. Sygnał Pc6 podaje maszynista pociągu bez drużyny konduktorskiej z jednoosobową obsadą pojazdu trakcyjnego  w przypadku zatrzymania się pociągu z niewiadomej przyczyny na torze szlaku dwu lub wielotorowego przed udaniem się wzdłuż pociągu, w celu ustalenia przyczyn jego zatrzymania.
Natomiast jeśli chodzi o sygnał alarmowy podawany na czole pojazdu jest to sygnał A1, czyli dwa światła migające na czole lokomotywy i jednocześnie jeden długi i trzy krótkie tony syreną.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Marca 2016, 21:31:27 »
303eb poprawiam właśnie. Z tego ci widzę na teksturze to jest: PC6, A1, PC4, 0, PC1, PC2, TB1a, Tb1b. Rysować tekstury nie zamierzam. Autor zdjęcia miał jakie miał, ja nie mam żadnych.
Co z diodkami napisałem wyżej. Muszę wymyśleć jak to zrobić. Jestem otwarty na sugestie. Obecnie można by zrobić dziury w pulpicie, stale świecące diodki pod i krążek zasłaniający wszystko oprócz tych na linii strzałki.
Mój kanał youtube

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Marca 2016, 21:35:19 »
Z tego ci widzę na teksturze to jest: PC6, A1, PC4, 0, PC1, PC2, TB1a, Tb1b.
Nie Pc4 tylko Pc5. ;)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Marca 2016, 21:37:43 »
Diody sa wypukle. A python? Na nim da się cos zdzialac? W sumie nie mam kompletnie pojęcia o tym jak on działa. Ewentualnie inna metoda. Submodele kontrolek podpiac w chierarchie z headlamp i endsignal. ALe jak będzie się ruszac kabina to będzie się to rozjezdzalo.

  Dodano: 04 Marca 2016, 21:42:53
W ep09 nasza wersja nie ma zadnych kontrolek. ST45 ma zestaw kontrolek obok pulpitu po prawej. 303eb niestety jedynie patent z krazkiem pozostanie.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2016, 21:42:53 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Marca 2016, 21:49:11 »
Pythonem można kontrolować teksturę którymi są mapowane diodki w 3d ale nie ich selfillum. Tu byłoby najłatwiej bo wyprowadzam sobie sumy bitowe tak jak to w fizyce jest obsługiwane i przekładam je na coś zrozumiałego dla człowieka już z poziomu skryptu ekranu. Z lampkami na około pokrętła jest ten problem, że ilość pozycji może być dowolna a lampki na submodelach w tablicy dynamicznej już nie koniecznie.
--------
Fiz i mmd z sygnałami jak ja je odczytuję i z animacją shift+U>prawo u>lewo.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2016, 21:56:45 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6143
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 837
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Marca 2016, 22:28:42 »
Można zapalać diodki pythonem — wystarczy zrobić dwa submodele/klony, z czego jeden ma selfillum włączone, zmapować je oddzielnymi kawałkami ekranu i z poziomu skrypty zamalowywać przeźroczystością odpowiednie kawałki.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Marca 2016, 23:55:54 »
Można. Ma ktoś lepszy pomysł? Lampki do reprezentacji stanu czoła jest sens robić na submodelach czy też w ten sposób?
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5624
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1773
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Marca 2016, 08:09:15 »
Ja to bym spróbował bez dublowania submodeli. Na takiej zasadzie jak robimy ikonki.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Marca 2016, 13:24:03 »
A nie lepiej w exe zaimplementowac owe lampki? Bylo by juz uniwersalnie na przyszlosc.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #18 dnia: 05 Marca 2016, 16:19:14 »
Mam wrażenie, że nikt mnie nie rozumie. :(
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Marca 2016, 14:07:03 »
EP08, właśnie o to chodzi, żeby odejść od programowania wszystkiego w exe i całą obsługę widoku pulpitu robić skryptami na podstawie dostarczonych danych. To jest zdecydowanie bardziej uniwersalne podejście.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Programatory oświetlenia w starym taborze.
« Odpowiedź #20 dnia: 07 Marca 2016, 20:30:46 »
Na teksturze pakieciaka te oznaczenia to chyba są markerem narysowane. Brakuje mi tam samych końcówek i to może one są na trzeciej pozycji. Ktokolwiek widział? Ktokolwiek wie?
Dziewiątki z prawoskrętną tabelką i poprawionymi kilkoma sygnałami. W ST45 tylko kierunek kręciołka zmieniony.
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2016, 20:44:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 257
Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Maja 2016, 10:25:49 »
Ale nowego modelu nie ma wiec odniosłem się z plikami do tego co jest teraz. Na tym bazuje. Nie wydano jeszcze kabin z nowymi modelami haslera. Co do paczek repo, ja się do nich nie zbliżam. Zawsze staram się bazować na tym co wydane oficjalnie. Jak będą nowe haslery i inne rzeczy w PC to będę wtedy się bawil dalej.
Zauwazylem blad programatora swiatel w EP09 - niezgodność opisu na tabliczce z osygnalizowaniem czola lokomotywy.

//Przeniesiono na prośbę Antka. Pedrosiasty
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2016, 18:21:01 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Maja 2016, 22:13:01 »
Z plików wrzucanych tutaj? Przeglądałem repo niedawno i było coś nakaszanione. Wypakowałem sobie 16.05 i wszystko wygląda ok.
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Maja 2016, 22:17:15 »
Zły jest Pc-2, czerwone jest po stronie maszynisty. Za to nas ukatrupią. Ponadto sygnały Tb1 (manewrowy) jest "odwrotny" niż powinien być. Problemem jest to, że oznakowanie w kabinie odpowiada obrazowi czoła lokomotywy, a nie stanu reflektorów z perspektywy maszynisty.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Maja 2016, 22:31:49 »
Robiłem tak by tabliczka programatora odpowiadała widokowi na czoło z zewnątrz jaki uzyskujemy przy kliknięciu ppm we freefly. Ja już głupieję przy tych sygnałach. Co pojazd to inaczej z tabliczką. Ogarnie ktoś?
Mój kanał youtube

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Maja 2016, 22:40:54 »
W 303Eb jest wszystko ok, w EP09 jest inaczej. Powinno być tak jak piszesz, tzn. patrząc "na czoło" powinniśmy widzieć obraz na programatorze. Sam tego nie potrafię naprawić niestety.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Maja 2016, 22:46:26 »
Czyli EP09 do odbicia? Zobacz ST45 i EU43 by zrobić to kompleksowo.
Opis jak to robić: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27740.msg418612.html#msg418612
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2016, 22:51:06 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Maja 2016, 23:06:45 »
Spoko, jak się nie pali i można spokojnie do piątku to rzucę okiem.
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2016, 23:08:20 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Maja 2016, 01:50:42 »
Wstyd się przyznać, ale nie wiem gdzie jest programator w EU43... :( ST45 również do odbicia, ten sam błąd co EP09.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Odp: Przycisk piasecznicy
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Maja 2016, 08:18:38 »
Na tylnej ścianie za fotelem mechanika. Tam zwłaszcza Tb1 był problem, bo wg instrukcji, nie ma czegoś takiego. Jedyne pojedyncze białe to jakieś holenderskie.
Mój kanał youtube