Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sygnał zastępczy - propozycja rozwiązania problemu

<< < (3/4) > >>

octanq:

--- Cytat: "EU07-457" ---
--- Cytat: "jaras" ---W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 - "Stój." i tak zwykle jest on podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę - ten sygnał również jest ważny.
--- Koniec cytatu ---


Ja bym proponowal coś takiego:

W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 "Stój", i tak zwykle jest podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę światło białe migające wraz z dowolnym obrazem na semaforze (bądź brakiem tego obrazu), na którym jest ono wyświetlone jest również sygnałem zastępczym i zezwala na jazdę.
--- Koniec cytatu ---


Witam,

Czytałem to wszystko wcześniej, ale wczoraj po oglądnięciu filmu "Człowiek na torze" naszło mnie, że tak być NIE może.

Nie dowolny obraz na sygnalizatorze z migającym (pulsującym) białym matowym jest sygnałem zastępczym a zatem sygnałem zazwalającym na jazdę. Może się zdarzyć, że sygnalizator z migającym białym jest sygnałem wątpliwym, a zatem koniecznie należy zatrzymać lub próbować zatrzymać pociąg przed nim.

Wyobraźmy sobie zielone+białe migające**. Taka sytuacja wynika z tego, że Dyżurny ruchu nie był w stanie zdjąć zielonego z sygnalizatora.

Potraktowanie takiego sygnału jak Sz (zezwala na jazdę) oznacza wiarę w to, że Dyżurny wprawdzie nie mógł zdjąć tego zielonego, ale zezwala na jazdę, ustawił przebieg i droga jest wolna.

Ale być może nie mógł zdjąć zielonego (w wyniku awarii) a chciał podać STÓJ. Sygnał zielony+biały migający oznacza tylko tyle, że nie dało się podać STÓJ (czerwonego). Skoro się nie dało podać STÓJ, należy założyć najbezpieczniejszą możliwą sytuację a zatem, że Dyżurny chciał podać STÓJ ale nie mógł.

W takiej sytuacji, Dyżurny miał użyć wszelkich środków, żeby zatrzymać pociąg. W instrukcji E1 nie ma takiego sygnału jak zielone+białe migające***, więc taki sygnał jest sygnałem wątpliwym (nakaz zatrzymania).

Poza tym, Dyżurny ma inne środki do zatrzymania pociągu. Podanie sygnału wątpliwego jest jednym ze sposobów. Oczywiście Dyżurny z Mechanikiem porozumie się przez radio, ale to jest już margines bezpieczeństwa i nie można zakładać, że gdyby Dyżurny chciał podać STÓJ to by powiedział.

Dlatego, wyraz "dowolnym" jest też nie dobry.
_________
** lub inny zezwalający na jazdę+białe migające;
*** wg E1: Sz to wyłącznie SYGNAŁ NIEWŁAŚCIWY (lub brak sygnału)+białe migające, czyli NIE zawiera się w tym sygnał zezwalający na jazdę+białe migające;

uetam:
Jesli dyzurny nie moze zdjac sygnalu zezwalajacego z semafora, to stawia sie do czasu usuniecia usterki na wysokosci tarczy ostrzegawczej d0, na wysokosci semafora wjazdowego d1 :) A zielone+bialemig samo w sobie jest sz :]

uetam:
Poza tym gdy Sz jest uzywany prawidlowo, czyli podczas jakies usterki dyzurny z reguly informuje o tym mechanika przez radio (kilka razy bylem swiadkiem czegos takiego, i zawsze dyzurny informowal mecha).

kudłacz:

--- Cytat: "octanq" ---
--- Cytat: "EU07-457" ---
--- Cytat: "jaras" ---W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 - "Stój." i tak zwykle jest on podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę - ten sygnał również jest ważny.
--- Koniec cytatu ---


Ja bym proponowal coś takiego:

W typowej sytuacji sygnał zastępczy stanowi światło białe migające na semaforze wskazującym sygnał S1 "Stój", i tak zwykle jest podawany. Jednak, w razie nagłej poważniejszej awarii sygnalizacji i konieczności podania sygnału zezwalającego na jazdę światło białe migające wraz z dowolnym
Wyobraźmy sobie zielone+białe migające**. Taka sytuacja wynika z tego, że Dyżurny ruchu nie był w stanie zdjąć zielonego z sygnalizatora.

Potraktowanie takiego sygnału jak Sz (zezwala na jazdę) oznacza wiarę w to, że Dyżurny wprawdzie nie mógł zdjąć tego zielonego, ale zezwala na jazdę, ustawił przebieg i droga jest wolna.

Ale być może nie mógł zdjąć zielonego (w wyniku awarii) a chciał podać STÓJ. Sygnał zielony+biały migający oznacza tylko tyle, że nie dało się podać STÓJ (czerwonego). Skoro się nie dało podać STÓJ, należy założyć najbezpieczniejszą możliwą sytuację a zatem, że Dyżurny chciał podać STÓJ ale nie mógł.

W takiej sytuacji, Dyżurny miał użyć wszelkich środków, żeby zatrzymać pociąg. W instrukcji E1 nie ma takiego sygnału jak zielone+białe migające***, więc taki sygnał jest sygnałem wątpliwym (nakaz zatrzymania).

Poza tym, Dyżurny ma inne środki do zatrzymania pociągu. Podanie sygnału wątpliwego jest jednym ze sposobów. Oczywiście Dyżurny z Mechanikiem porozumie się przez radio, ale to jest już margines bezpieczeństwa i nie można zakładać, że gdyby Dyżurny chciał podać STÓJ to by powiedział.

Dlatego, wyraz "dowolnym" jest też nie dobry.
--- Koniec cytatu ---


Tu mogę się częściowo zgodzić jednak byłem wczoraj w nastawni i pytałem właśnie o taki przypadek (zielone i białe migajace)
Gościu z nastawni powiedział że w takim przypadku, jeśli nie można zdjać zielonego światła z semafora, to bierze się wskażnik D1 i ciśnie sie pod semafor (dodatkowo można powiadomić przez radio maszynistę)
Jak ustawimy wskażnik D1 to jak by na semaforze były cuda wianki to mechanik musi sie zatrzymać i czekać na rozkaz pisemny lub inna formę pozwolenia na kontynuowanie jazdy
--- Koniec cytatu ---

Driver24:
Ten sygnał napewno możemy okreslic jako wątpliwy, z całą wątpliwościa :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod