Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sygnał zastępczy - jak to jest?

<< < (2/4) > >>

adampkp:
Hej!


--- Cytat: "jaras" --- A tak przy okazji, czy ktoś widział taki sygnał Sz, w którym na tym samym sygnalizatorze zamiast czerwonego świeciły się światła innego koloru?
--- Koniec cytatu ---


Hej, ja nigdy nie widziałem i, co więcej, nawet o takiej możliwości wcześniej nie słyszałem. Dopiero tu dowiaduję się, że Sz można podać na tle sygnału wątpliwego. Dziwne. Faktycznie, po zapoznaniu się z treścią E1 można dojść do wniosku, że sygnał zastępczy może mieć więcej obrazów. No ale z drugiej strony...

Dla mnie to nielogiczne!!! Skąd mechanik ma wiedzieć, że białe światło migające wyświetlone jest niezależnie od sygnału wątpliwego? Przecież może się zdarzyć, że białe migające to także wynik wyświetlenia się nieprawidłowej konfiguracji. Jadę lokomotywą, widzę sygnał wątpliwy, w tym białe migające i mam dwie możliwości:

- jechać (Sz)
- stać (sygnał wątpliwy)

Może kwestia wyjaśniająca problem tkwi w budowie głowicy semafora świetlnego, a dokładnie, w sposobie łączenia poszczególnych obwodów, nadającym komorze ze światłem białym zupełną niezależność od innych świateł?

Problem bardzo ciekawy. Co powiedzą mechanicy z tego Forum?!


--- Cytat: "kowi" --- Mi sie kiedyś udało zobaczyć migający czerwony oraz biały.To był napewno Sz mechanik wychamował do około 20km/h jak sie potem okazało powodem tego był wymiana podkładów na tym torze.....
--- Koniec cytatu ---


Nie wiem, jak to możliwe. Moim zdaniem to niemożliwe, bo przepisy E1 wyraźnie stwierdzają, że światło czerwone jest tylko ciągłe. Nie ma czegoś takiego jak czerwone migające.

Pozdrawiam gorąco!!!

KowiEU:

--- Cytat: "adampkp" ---Hej!


Nie wiem, jak to możliwe. Moim zdaniem to niemożliwe, bo przepisy E1 wyraźnie stwierdzają, że światło czerwone jest tylko ciągłe. Nie ma czegoś takiego jak czerwone migające.
Pozdrawiam gorąco!!!
--- Koniec cytatu ---


Poprostu źle napisałem to oczywiście białe było pulsujące:)

EU07-457:

--- Cytat: "adampkp" ---Dla mnie to nielogiczne!!! Skąd mechanik ma wiedzieć, że białe światło migające wyświetlone jest niezależnie od sygnału wątpliwego?
--- Koniec cytatu ---


Z reguły dyżurny ruchu informuje przez radio mechanika, że jedzie na Sz.

adampkp:

--- Cytat: "EU07-457" ---
--- Cytat: "adampkp" ---Dla mnie to nielogiczne!!! Skąd mechanik ma wiedzieć, że białe światło migające wyświetlone jest niezależnie od sygnału wątpliwego?
--- Koniec cytatu ---


Z reguły dyżurny ruchu informuje przez radio mechanika, że jedzie na Sz.
--- Koniec cytatu ---


Fakt... O tym nie pomyślałem. Dzięki!

Pozdrówka!

jaras:
Witajcie.

Wielkie dzięki!!!

Pierwszy raz bowiem na tym forum widzę na własne oczy prawdziwą, normalną i pozbawioną trollowania (jak na razie) dyskusję. Bardzo mnie to cieszy, gdyż już zacząłem wątpić w to, czy jeszcze tak tutaj można dyskutować. Dziękuję!

OK, co do sygnału Sz...

Widzę, że, jak to w naszym polskim narodzie - gdzie dwóch Polaków, tam trzy różne poglądy na ten sam temat ;-). A, Panowie, proszę, zajrzyjcie sobie na pl.misc.kolej... Cóż tam się dzieje!
(Temat: "Dokumentacja o przepisach kolejowych", Od: Jarosław Krasuski, Wysłano: 21.03.2005, 13:49)

A na podstawowe moje pytanie nie ma wciąż odpowiedzi. Zatem w mojej dokumentacji Sz pozostanie na razie jako czerwony + biały migający, zaś sygnały wątpliwe wraz z białym migającym zostaną opatrzone odpowiednim komentarzem.

Ale... na razie chcę poczekać do jakiegoś sensownego momentu w tej dyskusji.

Zatem powtarzam swoje pytanie: gdzie leży ta prawdziwa prawda na temat Sz? Jak konkretnie napisać o tym w swojej dokumentacji, tak, żeby nawet laik to zrozumiał?

Pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod