Symulator EU07 (i nie tylko) > Wydział zamówień
Potrzebne materialy fotograficzne roznych obiektow
Cesky Kretek:
--- Cytat: Jeremi w 18 Stycznia 2016, 18:57:11 ---Podsumowując potrzeby dotyczące dworca Częstochowa Osobowa.
Skala ważności: +5 (bardzo istotne) do 0
w. - wymiary (szerokość*wysokość*głębokość (jeśli jest jakaś większa i mierzalna))(szerokość/wysokość z jedną fugą)
Zdjęcia najlepiej ogólne powierzchni, ujmując detal, porównawcze do innej powierzchni której znamy wymiar kostka, blacha falista)
Zdjęcia w nocy też bym chętnie zobaczył światła dworców sposób rozchodzenia się świateł na peronach.
#DBD - Duży Budynek Dworca:
front - od placu rady europy, lewa strona - tam gdzie schody, prawa - z wieżą, tył - od peronów
+3 w. krawężników od tyłu (0 innych w koło budynku) (w sumie ten punkt podchodzi pod strefę między DBD a peronami)
+2 w. płytek przy wejściach od strony front lewa
+1 w. schodków z lewej strony (dsc_7298)
+1 w. przęsła barierki do schodów (jw)
0 w. belki metalowej między którymi są schody (z lewej strony) (-1 ile jest od powierzchni schodów do górnej krawędzi belki, analogicznie od spodu
(można to zmierzyć na wypłaszczeniu)).
0 odpowiedź na pytanie jak się ma powierzchnia szyb nad wejściami, obok wejść do powierzchni drzwi innymi słowy czy są w jednej płaszczyźnie.
Zdjęcie: (dookoła, z naciskiem na tylną część)
+5 pojedynczego lub poczwórnego kwadratowego lustra vel szyby na elewacji jak i dachu wraz z obramowaniem
(jak da się uchwycić bez odbicia jakiś kształtów to było by wybitnie, ewentualnie z wyższych partii jak odbija niebo)
+5 p. k. powierzchni matowej z obramowaniem, tej od lewej strony przy schodach
+5 płytek elewacji, pojedynczej, poczwórnej z ramką
+5 z prawej, styk wieży z kostką brukową tak żeby można było wyliczyć jej wymiary
+5 zadaszenie na 4 peronie do przejścia podziemnego
+4 elewacji żeby uchwycić całość budynku dookoła oraz poszczególnych wystających lub wklęsłych elementów
+4 kostki od spodu dachu, są pełne i z czymś czarnym (otwór?) chyba są w dwóch kolorach
+4 słupy prostokątne z tyłu aby uchwycić ich rozstawienie i wymiar albo po kostkach albo po dachu
+4 zakamarków, jak i ścian pod parkingiem.
+3 na stykach powierzchni płaszczyzn
+3 zbliżenie na głowicę białej kolumny (przy dachu)
+2 schody, wejście od strony schodów
będąc przy wejściu od strony schodów zdjęcie na dach peronu, jak połączenie dachu peronu z dachem nad schodami
+2 prostopadle do jednej ze ścian świetlika, tak żeby uchwycić pochyloną górną ramę
+1 wnętrze świetlika
+1 wejścia do przejścia podziemnego jego elementy
0 kostki na placu rady europy jak i na tym placu z lewej, te V jak i inne wzory tak żeby uchwycić w kwadracie
0 wewnątrz budynku
#Przejście naziemne między budynkami dworca a peronami:
+ w. okien z jedna ramą, szerokość ramy między oknami (przy p4)
+ przejście przy p1 (tam to nic nie wiem)
jak się da z wewnątrz przejścia określić:
rozstaw czerwonych słupów po rozstawie okien bądź płytek
wysokość do dachu wewnątrz przejścia
oraz zmianę wysokości przejścia między dworcem a przejściem w strefie peronów
odległość od elewacji DBD do środka schodów wewnątrz przejścia
odległość od końca dachu nad schodami do Małego BD
zdjęcia:
+5 na zewnątrz, od spodu
+5? jeżeli się da zrobić zdjęcie z okna DBD na 1 pietrze tak żeby uchwycić dachy i połączenie dachów schodów z dachami przejścia i peronu
+5 od spodu przy czarnym słupie w górę tak aby uchwycić szerokość belki metalowej w porównaniu do szerokości słupa
+4 połączenia metalowej konstrukcji pod spodem
+4 blachę dachu tą z boku nad oknami
+4 połączenie przejścia z DBD na bocznych ścianach jak i pod spodem
+3 patrząc z wnętrza na to co jest za oknami do słupów
0 wewnątrz wejście, podłoże, sufit ten cały podjazd czy co tam jest w środku
#Przejście górne i schody na peron
UD - ufo domek, między peronami nad torowiskiem
Zakładam, że schody są identyczne w obie strony na każdym peronie, różnica jest w konstrukcji dachów/osłon na p1 i p4 w stronę połączeń z budynkami.
+ oszacować na którym schodu rozpoczyna się dach peronu
Jeżeli się da:
zmierzyć wysokość wewnętrznej pionowej części dachu, szerokość fali blachy
oszacować na którym schodku kończy się UD
zmierzyć jakąś konstrukcję metalową, która jest pod dachem od schodów i belkę metalową konstrukcyjną UD
szerokość między konstrukcją metalową UD a ścianą (pomiedzy2_3a)
wyjść na zewnątrz ud to w. belek metalowych odległość między belkami pionowymi (pomiedzy2_3a)
wymiary żółtej barierki UD (pomiedzy2_3c)
Zdjęcia:
+ pod dachem uwzględniając przejście dachu schodów w dach peronu
+ w stronę DBD na przez szybę i w dół
+ połączenie konstrukcji schodów z konstrukcją UD
+ na dach sąsiedniego peronu (na 4 peronie chyba z jednej strony jest szyba a z drugiej nie ma żadnej osłony, ewentualnie jak da się wyjść na UD )
+ tablice informacyjną nad schodami z obu stron jak i pod spodem (na schodach można wyłapać prostopadłe zdjęcie, a od peronu poglądowe
+ ze schodów wysunięcia konstrukcji dachu peronu
+ które uchwycą ewentualną przestrzeń między schodami a UD lub boczną szybą.
- UD wewnątrz na zewnątrz
- czy okna dochodzą do podłogi czy jest jakaś przestrzeń, może się da to uchwycić gdzieś na schodach
#Perony
+ w. przęsła płotu na p4 lub p1 (powinny być te same) ilość przęseł na poszczególnych odcinkach
? czy słupy na peronach które idą w łuk zmieniają kąt czy pozostają równoległe do płaszczyzny schodów?
Zdjęcia:
+ od elementu do elementu, tak żeby uchwycić odległości po kostkach lub dachu między elementami
+ konstrukcje trzymające powtarzacze czy inne elementy wystające z dachu
+ słupki czarne od dachu do peronu ławkę
+ tablice informacyjne po sztuce jeżeli się powtarzają to poglądowo
+ dachy przy słupach przy zwężeniach od spodu zwłaszcza przy pojedynczych czy wąsko rozstawionych słupach
+ zdjęcia peronu obok z p4 na p3 i za płot, z p3 na p4 i p2, z p2 na p3 i p1, z p1 na p2 i za płot
+ dach na p1 w miejscach gdzie się zwęża
- wnętrze wiat
@strefa środkowa między schodami
? czy konstrukcja słupów nośnych (czarne grube) różni się na peronach
(p4 i p1 powinny być identyczne tylko odwrócone, na p3 i p2 powinny być identyczne ? czy jest różnica między tymi parami.)
+ w. murku okalającego przejście podziemne (_barierki/dsc_7126 w górnej części zdj na peronie)
zdjęcia:
+ tablicy nad wejściem do przejścia
+ płytki na murku od przejścia podziemnego
+ płytki na murku okalające małe słupy
+ między słupem a końcem peronu aby uchwycić ilość kostek (na p4 do płota, na p1 do budynku czy co tam jest)
+ między słupami jw.
+ w górę przy słupie, od strony schodów, połączenie stelaża schodów z główną konstrukcją opartą na słupach
(tam jest belka łącząca stelaż jak i są wypustki na słupach coś potrzymujące)
+ w górę między słupami
+ u góry konstrukcję belek metalowych opartych na słupie (może przy włączonych lampach będzie coś widać bardziej)
MBD - mały budynek dworca:
+ w. okna kwadratowego
+ w. słupków pod dachem
zdjęcia: elewacje
- połączenie przejścia z budynkiem
- rozstaw słupków pod dachem
- kratownica pod dachem
- zegar pod dachem
inne obiekty
0 konduktorownia, parowozownia, nastawnia, budynek poczty
-1 fontanna, elementy placów
-2 rondo po prawej tak żeby można było policzyć szerokość drogi
--- Koniec cytatu ---
Jeremi:
Najważniejsze rzeczy zostały już na tym początkowym etapie zmierzone przez kolegę Kolekcjonera205, aktualnie czekam na materiał zdjęciowy, wtedy będę mógł powiedzieć czego mi brakuje najbardziej. Chociaż po kostkach brukowych czy dachach będzie można oszacować większość wymiarów tak aby model trzymał proporcje. Raczej nieliczni bywalcy dworca realnego i wirtualnego odnajdą różnice w wielkościach i rozłożeniu elementów. ;) Z pomiarów niemierzalnych nie rzucającą się w oczy techniką pomiaru, są wysokości, które obecnie szacowane są po wysokości schodów lub elewacji dworca. Wysokość drutu nad torowiskiem pod ufo też by pomogła (tu podobno powinna gdzieś być jakaś tabliczka informacyjna) upewniając mnie, iż moje oszacowanie jest dobre, a pociągi nie zaginają pantografów do środka ;)
Póki co jednak duża masa ostrych zdjęć jest najbardziej potrzebna. A co do wyjaśnień to wszystko co mogłem już podlinkowałem do streetviewa lub do zdjęć z paczki zrobionej przez @Cesky Kretek, także jak coś jest niejasne to proszę o PW.
Cesky Kretek:
Mam przeloty przez CO więc zrobiłem kilka nocnych zdjęć poglądowych. Dzisiaj zauważyłem, że chyba rozpoczyna się modernizacja peronów. Jak będzie pogoda to w święta wybiorę się z aparatem na stację.
Przepraszam za rozmiar, wrzucamy z telefonu.
Cesky Kretek:
Wiaty będą na biało?
Jeremi:
Nowa blacha jest srebrna ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej