Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Dźwięki i wasze propozycje wytycznych

(1/5) > >>

Sawi:
Słuchajcie wychodząc wam naprzeciw chcę poznać wasze opinie na ten temat. Co według was mogłoby być ulepszone i w jaki sposób. Zapraszam do dyskusji.

mk1991:
Myślę, że można by zrobić parę rzeczy, które poprawiłyby komfort jazdy.

- Podwyższenie jakości tworzonych dźwięków.
Chodzi mi o to, by korzystać z faktycznych możliwości symulatora. Ja u siebie posiadam dźwięki w rozdzielczości do 24/48 stereo. Wszystkie dźwięki, które tworzę mam w takim formacie i to działa. Nie widzę sensu siedzenia w jakości telefonicznej.
- stworzenie efektu Dopplera dla dźwięku syreny lokomotywy.
Myślę, że coś takiego sprawiło by wielką frajdę większości użytkownikom, no i zachowujemy zgodność z zasadami fizyki dźwięku.
- Powszechne korzystanie z dźwięków tła scenerii.
Nie chodzi mi tylko o dźwięki ptaków, ale też.
Dźwięki innych zwierząt [psów, kogutów, krów, świerszczy]. jeśli mijamy większy zbiornik wodny z wodospadem przydał by się dźwięk plusku wody.
Odległe dźwięki miasta. Mówi się o robieniu sygnalizacji świetlnej dla ruchu samochodowego. Miasto wydaje swój charakterystyczny huk, który jest na stacjach nawet małych słyszalny. Na niektórych stacjach widzimy pasażerów, dla czego oni milczą? Myślę, że dobrym pomysłem były by niewyraźne dialogi tych ludzi.
- Przydała by się kolekcja dźwięków gwizdków konduktorskich, sam zamierzam coś takiego wykonać.
- Jeśli mijamy kościół, przydały by się dzwony.
Myślę, że ode mnie tyle na razie. Pozdrawiam.

joey:

* Na pewno trzeba zwiekszyc rozdzielczosc. 8 bitow to zdecydowanie za malo, sa ogromne szumy, 16 powinno wystarczyc. Czestotliwosc probkowania 22.05kHz to tez zbyt malo, powinno byc moim zdaniem co najmniej 32kHz (slyszalna roznica miedzy 44.1kHz a 32kHz jest znaczaco mniejsza niz miedzy 22.05kHz a 32kHz), dla dzwiekow modulowanych wiecej, zeby spowolnione brzmialy w miare naturalnie.
* Dla mniej istotnych dzwiekow, np. zapowiedzi stacyjnych mozna uzyc stratnej kompresji, np. Ogg Vorbis.
* Mozliwosc ustalania w plikach mmd i scenerii jak glosno dany dzwiek ma sie odtwarzac.
* Jakis standard normalizacji glosnosci, zeby nie bylo przesterowanych dzwiekow, bo "ktos dal glosniej bo w scenerii nie slychac". Mozna probowac normalizacji wg replaygain.
* Od tworcow wymagac zeby nie bylo klikow przy zapetlaniu (dzwieki silnikow, syren).
* Tworca dzwieku z dialogiem powinien dostarczyc rowniez stenogram.

kamil.s1.pl:
Ja osobiście proponuję wprowadzić nowe dźwięki dla wagonów. Chodzi mi o takie dźwięki jak podczas przejazdu wagonów Eaos: , a dla wagonów pasażerskich coś w tym guście: . Według mnie symulacja bardzo zyskałaby na wiarygodności.

Joachimowicz:
Ja chciałbym ze swojej strony dodać, aby nie zawsze dodawać najnowsze dźwięki. Chodzi mi o dźwięki haslera w en57.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod