Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Charakterystyczne skrzypienie i przechylanie!!!
McZapkie:
Bedzie to mozliwe w nowej wersji. Do piszczenia potrzebny
mi promien luku albo sila odsrodkowa, a do skrzypienia
potrzebna mi pochodna wyzej wymienionych.
Problem w tym ze w obecnej wersji promien nie jest
prawidlowo liczony.
Tomek:
Pytanie calkowicie teoretyczne. Czy w Maszynie luki torow sa tylko czescia kola, czy tez elipsy? Pytam sie z ciekawosci. Na duzych szybkosciach wjazd w luk ktory jest czescial kola powoduje duze przeciazenie, "sile wyrzucajaca" i teoretycznie wieksze zurzycie obreczy/szyny. Na elipsie jest ta sila stopniowy zwiekszana jak pojazd wchodzi w zakret. Poza tym przechylenie tez chyba pomaga i czy moze wyeliminowac potrzeby luku elipsowego? :-)
Tak sie tylko pytam, moze ktos mi na to odpowie.
Pozdrawiam
OlO_EU:
to sie nazywa krzywa przejsciowa na poczatku jest prosta i im dalej przejedizemy zamienia sie w luk. na swoim koncu ma promien taki jaki luk ktory jest dalej (np 1000m). w symulatorze tego nie ma
OlO_EU
McZapkie:
Olo, no nie calkiem tego nie ma - z tego co wiem
krzywe Beziera gladko przechodza w prosta,
wiec cos na ksztalt KP jest.
Inna sprawa ze rzeczywisty promien (krzywizna w danym
punkcie) nie jest liczony
tylko zafiksowany podczas edycji.
Marcin_EU:
--- Cytat: "McZapkie" ---Olo, no nie calkiem tego nie ma - z tego co wiem
krzywe Beziera gladko przechodza w prosta,
wiec cos na ksztalt KP jest.
--- Koniec cytatu ---
Niema, bezier calkiem niezle przybliza luk (no chyba ze zakrety robisz z flexow). W nebuli zrobilem przy lukach rowniez krzywe przejsciowe (parametry wziete z ksiezyca :), nawet fajnie to wyglada http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/nebula/kp.jpg
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej