Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Charakterystyczne skrzypienie i przechylanie!!!

<< < (2/3) > >>

McZapkie:
Bedzie to mozliwe w nowej wersji. Do piszczenia potrzebny
mi promien luku albo sila odsrodkowa, a do skrzypienia
potrzebna mi pochodna wyzej wymienionych.
Problem w tym ze w obecnej wersji promien nie jest
prawidlowo liczony.

Tomek:
Pytanie calkowicie teoretyczne.  Czy w Maszynie luki torow sa tylko czescia kola, czy tez elipsy?  Pytam sie z ciekawosci. Na duzych szybkosciach wjazd w luk ktory jest czescial kola powoduje duze przeciazenie, "sile wyrzucajaca" i teoretycznie wieksze zurzycie obreczy/szyny.  Na elipsie jest ta sila stopniowy zwiekszana jak pojazd wchodzi w zakret.  Poza tym przechylenie tez chyba pomaga i czy moze wyeliminowac potrzeby luku elipsowego?  :-)

Tak sie tylko pytam, moze ktos mi na to odpowie.

Pozdrawiam

OlO_EU:
to sie nazywa krzywa przejsciowa na poczatku jest prosta i im dalej przejedizemy zamienia sie w luk. na swoim koncu ma promien taki jaki luk ktory jest dalej (np 1000m). w symulatorze tego nie ma

OlO_EU

McZapkie:
Olo, no nie calkiem tego nie ma - z tego co wiem
krzywe Beziera gladko przechodza w prosta,
wiec cos na ksztalt KP jest.
Inna sprawa ze rzeczywisty promien (krzywizna w danym
punkcie) nie jest liczony
tylko zafiksowany podczas edycji.

Marcin_EU:

--- Cytat: "McZapkie" ---Olo, no nie calkiem tego nie ma - z tego co wiem
krzywe Beziera gladko przechodza w prosta,
wiec cos na ksztalt KP jest.

--- Koniec cytatu ---

Niema, bezier calkiem niezle przybliza luk (no chyba ze zakrety robisz z flexow). W nebuli zrobilem przy lukach rowniez krzywe przejsciowe (parametry wziete z ksiezyca :), nawet fajnie to wyglada http://zsp.samorzad.pw.edu.pl/~olo/screens/nebula/kp.jpg

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod