Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Przenoszenie MaSzyny na MSVS/Clang
queuedEU:
Translacja prowadzona przez Shax'a przede wszystkim jest ukierunkowana na kompilowalnosc w roznych srodowiskach i na roznych platformach - albowiem wykorzystuje biblioteki (np openal, glfw), ktore sa pisane w wersjach na rozne srodowiska/systemy.
Najwaziejsze jest aby nie dolaczac do projektu libsow windowsowych zawartych w srodowiskach programistyznych. Generalnie ShaxBee
tworzy cos kompetnie nowego ale na pewno bedzie korzystal ze zrodel starego symulatora (np fizyka). Natomiast jezeli chodzi o mnie,
to przepisuje caly kod tylko w celu przeniesienia na nowsze srodowisko i ewentualnie starajac sie pisac w najnowzyej wersji c++.
Mozna powiedziec ze 2/3 zadania mam ukoncczone bo jest wczytywanie modeli, terenu, moduly odpowiedzialne za dzwiek po pewnych poprawkach tez sie skompilowaly ale na te chwile nie jestem w stanie sprawdzic mozliwosci odgrywania dzwiekow. System ewentow takze
jest kompilowalny ale nie dziala on tak jak powinien (wszystkie eventy sie uruchamiaja na samym starcie symulacji).
Rowniez jest nierozwiazany problem wczytywania modeli zawartych w incach - jedne obiekty z plikow inc sie wczytuja (np slupy sieci trakcyjnej) a np na wczytywaniu semaforow z inc sie wysypuje. Z powodu wyjazdu za granice na jakis czas to wwszystko odkladam
ale jak tylko wroce translacja bedzie kontynuowana mam nadzieje od rozwiazania wymiennionych problemow a na koniec zas chcialbym
zostawic czesc odpowiedzialna za wszystko co sie tyczy pojazdow torowych, czyli od wczytywania modeli przez ustawiaie na torze
a na fizyce jazdy konczac, bo to chyba bedzie najtrudniejszy etap.
czatowiec:
Czyli dobrze rozumiem, że na chwilę obecną robicie dwie gałęzie symulatora - jedną pisaną od podstaw, a drugą w formie protezy która ma pozwolić jeszcze żyć obecnemu symulatorowi?
Fajnie, że się przerzucacie na otwarte standardy, bo się bałem, że idąc w MSVS chcecie iść w kierunku WinAPI i .NET ;) Może to przynieść korzyści w postaci szybszego rozwoju symka i większej ilości MaSzynistów, bo na *nixy nie ma nic poza OpenBVE, a mało osób zna symka, żeby chcieć go uruchomić przez Wine. Tak to by można zrobić repo i będzie dodatkowa reklama symka ;)
queuedEU:
Miala byc jedna galaz,ale jak zawsze wyszlo ze 2 -' bo musi byc po mojemu i juz' - kazdy swoje ;). Plusy takiego podejscia do sprawy sa takie, ze przykladowo ja bede mial wszystkie funkcje/procki juz przetlumaczone z pascala (fizyka) czy inne cpp z c93 na c11
a ShaxBee bedzie mial juz to na tacy ;). Wyszlo to glownie z tego, ze wzorem innych produkcji np. ze stajni Id, czyli rozne quake'y,
doomy i inne, ktore pozniej przez fanatykow ekstremistycznych zaczely byc translatowane na wersje pascalowe, chcialem cos podobnego zrobic z MaSZyna. Jest to chyba trzecie podejscie z mojej strony do tego tematu. Pierwsza proba odbywala sie na MSVS2008
tam mialem wczytywanie modeli, torrow, pojazdow a nawet po czesci dzialajaca fizyke, jednak bylo to na bazie exe 291. Zle dzialaly hamulce, nie bylo mozliwosci laczenia pojazdow. Generalnie nie wiem czy sam to ogarne w tym podejsciu. Shax bedzie tlumaczyl w wolnym czasie od pracy i pewnie wprowadzal nowe rozwiazania z dziedziny grafiki 3d do silnika. Ja natomiast, niby mam ulatwione zadanie bo 'tylko przepisac, przetlumaczyc', ale np na tlumaczeniu z pascala na c++ trzeba zachowac szczegolna uwage na translacji operatorow - jeden maly blad w jednym miejscu i nie wiesz gdzie i czego szukac. Mam nadzieje ze nastepne zimowakacje w Polsce (6 mcy) pozwola na dokonczennie tego ambitnego dziela, bowiem z kazdym rokiem rozkminiania tego, zawsze tak jest ze zrobienie tego co jescze rok wczesniej bylo da mnie 'nie da sie', przychodzi mi latwiej. elool jol.
kocio:
Jestem z Wami już od 2003 roku. Do 2015 byłem w stanie radzić sobie z usterkami w Maszynie(pomimo podstawowego wykształcenia)studiując tylko forum. Teraz jednak zwątpiłem bo MSVS/Clang to próg jak dla mnie nie do przebycia. Pytam więc, czy nowa forma umożliwi mi korzystanie z tych nowych rozwiązań, czy pozostanę przy obecnej wersji. Nie mam złudzeń, że będę do końca z obecną wersją Maszyny ale mam też nadzieję na mały podgląd przez dziurkę od klucza na nowy Świat Symulatora Maszyny. Widzę po pierwszych wpisach queuedEU, że to jest moja granica pojmowania. Taka jest rzeczy kolej i nic tego nikt nie zmieni. Dzięki za przychylne wypowiedzi kolegów, za dobre i skuteczne rady. Benka, Sawi'ego, Quarka, Jubaja, queuedEU, ShaXbee, AtapiCl, Ra i wielu, wielu innych, zachowuję w mojej pamięci. Życzę wielu sukcesów w Nowym Świecie Symulatora (to nie jest gra) Maszyna.
Dodano: 10 Czerwca 2015, 23:48:40
--- Cytat: kocio w 10 Czerwca 2015, 23:44:34 ---Jestem z Wami już od 2003 roku. Do 2015 byłem w stanie radzić sobie z usterkami w Maszynie(pomimo podstawowego wykształcenia)studiując tylko forum. Teraz jednak zwątpiłem bo MSVS/Clang to próg jak dla mnie nie do przebycia. Pytam więc, czy nowa forma umożliwi mi korzystanie z tych nowych rozwiązań, czy pozostanę przy obecnej wersji. Nie mam złudzeń, że będę do końca z obecną wersją Maszyny ale mam też nadzieję na mały podgląd przez dziurkę od klucza na nowy Świat Symulatora Maszyny. Widzę po pierwszych wpisach queuedEU, że to jest moja granica pojmowania. Taka jest rzeczy kolej i nic tego nikt nie zmieni. Dzięki za przychylne wypowiedzi kolegów, za dobre i skuteczne rady. Benka, Sawi'ego, Quarka, Jubaja, queuedEU, ShaXbee, AtapiCl, Ra i wielu, wielu innych, zachowuję w mojej pamięci. Życzę wielu sukcesów w Nowym Świecie Symulatora (to nie jest gra) Maszyna.
--- Koniec cytatu ---
muri:
Yyy, a co to dla Ciebie zmienia? Jeżeli chcesz coś przydevelopić - no to będziesz miał łatwiej (z Cmake'ów bedziesz sobie mógł wygenerować pliki projektu dla MSVS, albo prawie dowolnego innego IDE pod windowsem czy linuxem).
A na końcu i tak wyjdzie z tego "egzek" - tylko że pod maską będzie po tunningu ;) Jak nie masz ambicji na developienie, i rozwiązywanie problemów ograniczasz do testowania/pisania scenariuszy - to generalnie wsio będzie po staremu.
Chyba że o czymś nie wiem :P
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej