Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Odskakiwanie manipulatorów
Anrej:
Kliknięcie klawisza zwiększa lub zmniejsza pozycję o jedną pozycję. Przytrzymanie klawisza zmienia pozycję z częstością zależną od ustawienia klawiatury. klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową. Ja nie mam dwukliku tylko jednoklik. Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne. Zawsze można zmienić klawiszologię i sterować klawiszami cyfrowymi z klawiatury numerycznej.
youBy:
--- Cytat: gfirlejczyk w 01 Marca 2015, 09:21:20 ---Moje pytanie jest czy hamowanie pneumatyczne jest realizowane tym samym nastawnikiem co siła?
--- Koniec cytatu ---
Nie, od tego jest oddzielny manipulator.
Tolein:
--- Cytat: Anrej w 01 Marca 2015, 10:21:20 ---Użycie klawiszy Numer + i - jest małorealistyczne.
--- Koniec cytatu ---
Co masz na myśli?
--- Cytat: Anrej w 01 Marca 2015, 10:21:20 ---Klikniecie z Shiftem powoduje przejście na najbliższą bez oporową.
--- Koniec cytatu ---
No to można ten shift wykorzystać, do przejścia na najbliższą stabilną i problem byłby rozwiązany.
Pozostaje kwestia hamowania nagłego.
Niebugoclaw:
A czy nie dałoby się podpiąć pod nastawnik równolegle do +/- klawiszy Num2, 4, 5, 8? Wtedy klawiszologia np. do Elfa wyglądałaby następująco:
1) trzymanie "+" lub ".Del" (puszczenie powoduje powrót do poz. 2) – zwiększanie siły pociągowej,
2) Num4 – utrzymanie siły pociągowej, zmniejszanie siły hamowania – stabilna,
3) Num5 – zmniejszanie siły pociągowej, utrzymanie siły hamowania – stabilna,
4) Num8 – zwiększanie siły hamowania – niestabilna, powrót do poz. 3,
5) Num0 – hamowanie nagłe – stabilna.
Problem byłby tylko ze sterowaniem hamulcem pneumatycznym, można by to rozwiązać następująco:
1) Ctrl+Num9 - wyłączony, luzowanie - stabilna
2) Num9 - luzowanie - niestabilna
3) puszczenie klawisza - utrzymanie siły hamowania - stabilna
4) Num3 - hamowanie - niestabilna
5) hamowanie nagłe - tego chyba nie trzeba podłączać, bo to samo jest na nastawniku.
firleju:
--- Cytat: szczawik w 01 Marca 2015, 09:39:33 ---
--- Cytuj --- "załapywalna" przez użytkownika, który nie przeczytał instrukcji.
--- Koniec cytatu ---
Po co?
--- Koniec cytatu ---
Dlatego, że dobrą zasadą tworzenia interfejsów użytkownika, a o tym tutaj mówimy, jest aby sposób obsługi danej czynności niezależnie od tego z jakiej funkcjonalności korzystamy pod spodem był jak najbardziej zbliżony do siebie. To nie jest prawdziwa kolej, gdzie masz dopuszczenie na tabor i pracodawca raczej stara się nie przerzucać maszynistów pomiędzy różnymi typami, tylko "zabawka dla małych dzieci", w której dzisiaj jedziesz parowozem żeby jutro pośmigać TGV. A jak ktoś będzie chciał robić pod to symulator z kabiną to nie będzie miał problemów ze zrobieniem odpowiednich manipulatorów. Od tego jest PoKeys.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej