Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Odskakiwanie manipulatorów

(1/11) > >>

youBy:
Pojazdy ze sterowaniem mikroprocesorowym (szczególnie z silnikami asynchronicznymi) mają różne rodzaje manimpulatorów, które można podzielić na dwie grupy: potencjometryczne/pozycyjne i impulsowe/czasowe. W przypadku pierwszej grupy nie ma problemu z ich obsługą i sterowaniem z klawiatury, ponieważ mają one albo ustalone pozycje, albo płynny zakres regulacji (ew. z wyraźnie zaznaczoną pozycją 0). Druga grupa charakteryzuje się tym, że ma po kilka niestabilnych pozycji, które powodują powrót manipulatora do sąsiedniej pozycji. Przykładowo w Elfie układ pozycji jest następujący:
1 – zwiększanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 2,
2 – utrzymanie siły pociągowej, zmniejszanie siły hamowania – stabilna,
3 – zmniejszanie siły pociągowej, utrzymanie siły hamowania – stabilna,
4 – zwiększanie siły hamowania – niestabilna, powrót do 3,
5 – hamowanie nagłe – stabilna.

Powstaje tutaj pytanie: jak rozwiązać obsługę sterowania manipulatorami i ich odskakiwania?

O ile implementacja odskakiwania z pozycji 1 (skrajnej) na 2 może być prosta, o tyle w przypadku pozycji 4 nie jest to już trywialne. Jeśli zachować sterowanie tylko klawiszami + i -, to są takie możliwości:
1) brak odskakiwania i konieczności trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania, co pozwala na swobodne przejście do pozycji 5 — trochę nierealistyczne, o ile można używać tego argumentu w przypadku sterowania z klawiatury ;)
2) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania bez możliwości przejścia na pozycję 5 z klawiatury — sprawa podobna do pozycji hamowania służbowego w EN57, która jest dostępna jedynie przez pokeys;
3) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania z możliwością przejścia na pozycję 5 po ustawieniu pełnej siły hamowania — tylko właściwie po co komu nagłe, gdy już wdrożył pełne?
4) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamowania z możliwością przejścia na pozycję 5 po dwukrotnym naciśnięciu klawisza - — będzie wymagać opracowania mechanizmów przestawiania manipulatora i ustawienia tak progów, żeby hamowanie nagłe nie załączało się przypadkiem przy precyzyjnym ustawianiu siły hamowania i może zająć więcej czasu niż pisanie fizyki do tego…
5) odskakiwanie i konieczność trzymania klawisza - do wdrożenia hamownia z możliwością przejścia na pozycję 5 po naciśnięciu kombinacji Shift + - — wymaga to naciśnięcia dwóch klawiszy do przejścia na pozycję hamowania nagłego, co też jest nieco nierealistyczne.
Dodam do tego jeszcze to, że w przypadku TRAXXa manipulator jazdy i hamowania ma 8 pozycji, z czego 4 są niestabilne i tylko jedna jest skrajna, więc będzie to jeszcze bardziej widoczne (i być może uciążliwe). Wszelkie uwagi i pomysły będą mile widziane.

Tolein:
A jak wyglądają te pozycje w TRAXXie?

Stele:
I mamy problem braku klawiszy. Dałbym wszystkie stabilne. Na klawiaturze raczej się tego lepiej nie zrobi. Możesz dorobić obsługę joysticka, ale jedna stabilna pozycja raczej nie załatwi sprawy.

youBy:

--- Cytat: Tolein w 28 Lutego 2015, 13:47:18 ---A jak wyglądają te pozycje w TRAXXie?

--- Koniec cytatu ---
1 – maksymalna siła pociągowa – stabilna,
2 – zwiększanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 3,
3 – utrzymanie siły pociągowej – stabilna,
4 – zmniejszanie siły pociągowej – niestabilna, powrót do 3,
5 – neutralna – stabilna,
6 – zmniejszanie siły hamowania ED – niestabilna, powrót do 7,
7 – utrzymanie siły hamowania ED – stabilna,
8 – zwiększanie siły hamowania ED – niestabilna, powrót do 7.

szczawik:
Jeśli następna pozycja jest nietabilna:
*szybkie dwukrotne wciśnięcie klawisza- przejście na następną pozycję.
*przytrzymanie klawisza- na ten czas przejście na pozycję niestabilną, po puszczeniu odskoczenie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod