Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Modyfikacja linii 61

<< < (8/28) > >>

Ra:
No i zakończyłem kolejny etap prac. Sceneria została podzielona na 24 prostokąty, następnie każdy został obrócony i przesunięty tak, by zawarte w nim tory lepiej pasowały do mapy. Pierwotnie planowałem 12 prostokątów, ale dzięki zwiększeniu ich liczby jestem bardziej zadowolony z ułożenia torów w nowych miejscach. Teraz do wykończenia pozostają 23 miejsca na scenerii, gdzie trzeba poprawić łuki, albo zmienić długość odcinków torów.
  Dodano: 24 Lutego 2015, 11:04:04 Tory już są doprowadzone do stanu wstępnej przejezdności. W Herbach Nowych przestawiłem semafor, bo inaczej ET22 wjeżdżał w rozjazd i nie dało się wyjechać w "osobowy3". Z kolei "osobowy2" wykrył zakładkę w torach, której wcześniej nie zauważyłem — i obecnie też się da dojechać do końca. Jedną z wad przesuwania jest wyprostowanie torów, które miały kształt litery S (takie pseudo-łuki odwrotne). Nadal się zastanawiam nad profilem pionowym: czy robić od razu, czy przełożyć na później.

Benek:

--- Cytat: Ra w 24 Lutego 2015, 05:05:01 ---Nadal się zastanawiam nad profilem pionowym: czy robić od razu, czy przełożyć na później.

--- Koniec cytatu ---
A dlaczego? Są jakieś korzyści z danego podejścia?

Ra:
Bez ingerencji w profil pionowy mogę wykorzystać dotychczasowy teren. Ale ten i tak będzie wymagał przeróbek. Więc być może lepiej od razu zrobić teren z NMT-100 i SRTM, ewentualnie tylko wykorzystać jakieś fragmenty dotychczasowego. Przede wszystkim muszę sprawdzić, jak wyglądają różnice wysokości pomiędzy stacjami. Być może rozjaśni mi to coś.
  Dodano: 24 Lutego 2015, 12:50:08 Orientacyjne wysokości:
Stradom 250m
Gnaszyn 254m
Blachownia 271m
Herby Stare 283m
Herby Nowe 280m
Liswarta 272m
Lisów 262m
Kochanowice 281m
Jawornica 262m
Lubliniec 260m

Cała rozpiętość to 33m, ze Stradomia do Herbów jest pod górę, potem w dół do Lublińca. Biorąc pod uwagę, że całość ma ze 30km, to daje średnio 2‰ pochylenia. Sceneria na tym odcinku jest pozioma, ma tylko jeden podjazd o różnicy wysokości 2.5m.

EU07-483:
Akurat ta linia z pewnością płaska nie jest - bardzo spory spadek jest miedzy Kochanowicami a Jawornicą. Ostro pod górę jest z Herbów do wiaduktu i potem w dół do Liswarty. Może między stacjami nie wygląda to imponująco, ale na poszczególnych szlakach przewyższenia są spore. Widziałem swego czasu pociąg towarowy który nie dał rady wyciągnąć się z Jawornicy do Kochanowic.

Ra:
No i się wyjaśniło o tyle, że pojawiły się nowe problemy przy układaniu krzywych przejściowych na łukach i łączeniu poszatkowanego terenu. Tak więc można zapomnieć o szybkim zakończeniu prac nad przesuwaniem scenerii. Skoro zajmie to więcej czasu, to nie będziemy dążyć do prowizorycznego wykorzystania dotychczasowego terenu i sieci trakcyjnej, tylko zrobimy od razu profil pionowy i adekwatny teren. Słupy też będą stały, jak w rzeczywistości. Dzisiejsza paczka powinna być przejezdna, ale nie było to sprawdzane.
  Dodano: 26 Lutego 2015, 06:03:27 Zrobiłem drugie podejście do przesuwania scenerii. Zamiast podziału na 24 prostokąty, zrobiłem na 6. Zgodnie z mapą ustawione są stacje Stradom, Herby Nowe oraz Lubliniec. Szlaki pomiędzy nimi do mapy nie pasują, ale wymagałyby zbyt wielu zmian, na co potrzeba znacznie więcej czasu. Dzięki niewielkiej liczbie cięć będzie w miarę łatwo pozszywać rozerwany teren i szybko przywrócić funkcjonalność scenerii. Będzie również możliwe dostosowywanie szlaków i stacji odcinkami w późniejszym terminie, bez konieczności wyłączenia scenerii z użytkowania. Słupki hektometrowe zamierzam wygenerować z oszukiwaniem na kilometrażu, dzięki czemu kilometraż na stacjach będzie się zgadzał, a błąd naliczenia będzie rozłożony równomiernie na szlaku.
  Dodano: 02 Marca 2015, 04:40:43 Na dziś są już obrócone wszystkie elementy scenerii. Tory są do ponownego obrócenia, ponieważ Rainsted w wielu przypadkach wyzerował wektory kontrolne, przez co wyłukowane odcinki stały się prostymi. Teren został z grubsza zszyty, tylko w jednym miejscu jest znaczna dziura do załatania (potem trzeba zrobić przeliczenie mapowania i wektorów normalnych). Sieć trakcyjna wymaga poprawek i uzupełnienia na łączeniach. Scenariusze są przejezdne po wyłączeniu łamania pantografów.
  Dodano: 02 Marca 2015, 18:48:13 Patrzę właśnie na profil pionowy scenerii. W zasadzie wszystkie tory są poziome. Od Stradomia do łuku przed Lisowem jest poziom -9.156, od Lisowa do Lublińca jest -11.6m. Herby Nowe są zaś na poziomie -17.156. Nie ma się to nijak do rzeczywistego profilu pionowego, jaki można odczytać z mapy topograficznej. Chyba najsensowniej będzie umieścić Herby Stare na 283m, wtedy Kochanowice znajdą się w okolicy 281m i przynajmniej w dwóch punktach będzie cokolwiek pasować.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod