Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w gmax - problemy

(1/5) > >>

danniel:
Witam!
Po wielu zmarnowanych dniach na poszukiwaniu rozwiązań moich problemów pozwoliłem sobie na założenie tego wątku, w sumie analogicznego do tego http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19957.0.html. Moje pytania brzmi: 1) Czy istnieją skrypty do gmaxa, dzięki którym da się wyeksportować choćby jeden trójkąt terenu? 2) Jeżeli tak to jak to zrobić? 3) Gdzie jest program CopyCopyListener? 4) Jeżeli chcę zrobić scenerię od A do Z, to jestem skazany na 3ds'a?

Jeżeli masz pytania o tworzenie w tym programie - zapytaj tutaj. Dzięki czemu stworzy się jeden wątek o ważnych informacjach dla twórców.

SKP:
Ja zrobiłem swoją scenerię w GMaksie, więc się da. Natywne skrypty do GMaksa są w starym downloadzie. A co do CopyCopyListnera, to on chyba nie został nigdzie opublikowany. Ja go mam, ale nie wiem czy autor wyraża zgodę na jego rozpowszechnianie, skoro nigdzie go nie umieścił, więc jeśli nie znajdziesz go nigdzie na forum/w downloadzie, to warto zwrócić się do autora lub administracji. Ale wiedz o tym, że istnieje też program YAGG, który również pozwala na kopiowanie zawartości listnera.

Sm 42 driver:
Witam. Co do programu  CopyCopyListener to @ISDR udostępnił go kiedyś w wątku: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8053.msg82594.html#msg82594 pliku pod tym linkiem już dawno nie ma ale jest na eu07.pl: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,9101.msg90645.html#msg90645
Pozdrawiam

Ra:

--- Cytat: danniel w 14 Stycznia 2015, 10:41:10 ---4) Jeżeli chcę zrobić scenerię od A do Z, to jestem skazany na 3ds'a?
--- Koniec cytatu ---
Moim zdaniem nawet 3ds nie zapewnia narzędzi do zrobienia "scenerii od A do Z". Tzn. da się zrobić coś, co wygląda jak sceneria, ale wszystkie scenerie zrobione w ten sposób mają wiele uproszczeń. Nie spotkałem się z opisem, jak powinno się robić scenerie, żeby miały wszystkie elementy osiągalne na chwilę obecną. O ile jeszcze można znaleźć wytyczne do budowy stacji i szlaków, to np. nie widziałem jeszcze zwymiarowanego przejazdu drogowo-kolejowego. Kolejnym problemem są "klocki" do budowy scenerii, które są mocno wybrakowane. Wymiarowe rozjazdy są tylko jednego typu — kontynuowanie budowania scenerii z niewymiarowych rozjazdów (opracowanych w 2002 roku) ma ograniczony sens.

Oczywiście można też założyć, że wzorzec najlepszych scenerii został już ustanowiony np. przez Całkowo oraz Linię 053 i teraz wystarczy robić tego więcej w ten sam sposób. Jednak moim zdaniem wszystkie obecne scenerie w MaSzynie mają dwie podstawowe wady. Po pierwsze, nie tworzą sieci kolejowej. Pod drugie, są płaskie, przez co praktycznie na każdej stacji stając pod semaforem można wyluzować skład i nie ruszy się on z miejsca — co rzadko ma miejsce w rzeczywistości. Trzecia, mniej istotna wada jest związana z kwestią znajomości szlaku — poszczególne klony (scenariusze) potrafią się różnić zbyt wieloma szczegółami.

Wydaje mi się, że jeśli ktoś wyraża chęć zrobienia scenerii, to by chciał gotowy opis jak co po kolei robić. Tymczasem całościowy i kompletny opis nie istnieje, a wobec braku "klocków" nawet nie da się takowego zrobić. Po pierwszych próbach opisania budowy scenerii w Rainsted doszedłem do wniosku, że to nie ma sensu — najpierw trzeba się dopracować rozwiązań, które dopiero po ich zaistnieniu będzie można opisać. Dlatego też ja staram się ulepszać istniejące scenerie (Quark/Mydelniczka, Tarniowo2, Manewrowo3, SDR) nie dlatego, żeby je reanimować, ale aby wypracować jakieś rozwiązania możliwe do powielenia. Na robienie scenerii od zera bym się nie porywał, a nawet ilość problemów z remontem kapitalnym Linii 546 jest na chwilę obecną zbyt ogromna.

sebastian82:
Ra nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Zawsze znajdzie się ktoś, kto o tym nie wie. Przyjdzie i to zrobi.  Jeśli masz pojęcie o tym co robisz to machniesz dobrą, aczkolwiek niekoniecznie realną scenerię przy pomocy: notatnika i jeta. Położysz tory, drogi, rzeki trakcję, zrobisz teren (z rowami włącznie) i bez problemu wstawisz modele. Wystarczy tylko chcieć.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod