Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy

<< < (19/26) > >>

SKP:
Ja też nie jestem całkowitym przeciwnikiem zapisu binarnego, ale wydaje mi się, że w obecnych warunkach to jest trudne do wykonania a są rzeczy ważniejsze. Poza tym, niesie to za sobą duże ryzyko, a korzyści widać niewiele. Tak, jak Tolein wspomniał, nie mamy żadnego edytora. Poza tym, ten edytor ma być tym samym co zapis w notatniku, tylko w pięknych tabelkach? Może jak już coś takiego robić, to trzeba pomyśleć o jakimś graficznym zapisie (w stylu języka G w LabView)?

Co do RSF, to Toleinie, możesz mieć rację. Ale chyba jest tylko jeden człowiek, który jednoznacznie jest w stanie stwierdzić, czy RSF można wykorzystać w MaSzynie, czy nie.

Zresztą nasze rozmowy chyba do niczego nie prowadzą, bo jeśli ktoś podejmie się stworzenia zapisu binarnego plików scenerii (na przykład Ra), to raczej nie będzie się sugerował tym wątkiem. Więc możemy sobie tutaj rekreacyjnie coś popisać, to i tak do niczego nie prowadzi...

Mariusz1970:
Aaa, jeszcze jedno dodam, ogolnie tez bylem i jestem krytycznie nastawiony do formatu e3d i dds. Spodziewalem sie balaganu po wprowadzeniu tych formatow i czesciowo sie to sprawdzilo. Gdyby dodatki byly pozbawione bledow, to ok. Teraz jest takie rozdwojenie jazni. Mamy paczke e3d/dds, a i tak wszyscy grzebacze musza pobierac t3d/tga. O bledach/nieporzumieniach szerzej o e3d, nie chce mi sie rozpisywac. EOT w temacie formatubinarnego z mojej strony.

HTD:
Co do problemu z edycją plików binarnych - to zniknie, jak będzie komplet narzędzi obsługujących te pliki. Jedno z nich rozwijam. Tyle. Co do tego jaki binarny format - mniejsza o to. Jakikolwiek. Będę miał więcej czasu - po prostu zrobię, dam do testów i się zobaczy. Dostanę dokumentację od RSF, to zrobię obsługę RSF. Będzie ok, przyjmie się, nie będzie ok, to się nie przyjmie i tyle.

Co do TGA, nie widzę powodu, dla którego ktoś musiałby pobierać TGA. Znaczy się jak, w SCN jawne rozszerzenia? To przed wydaniem PC maszynowo wyciąć we wszystkich plikach i po krzyku. Jeśli chodzi o T3D i E3D - to już sam exe robi konwersję. T3D jest z tego co wiem jedynie dla twórców do edycji. Fajnie jak wyjdzie z tym osobna paczka, ale paczka dla użytkowników powinna mieć tylko E3D. Jeśli chodzi o TGA - to powinna być paczka opcjonalna dla użytkowników. Powinno się to nazywać jakoś w stylu "paczka HD".

Ogólnie, zamiast się spierać na temat wymagań symka, lepiej po prostu dać dwie wersje - SD i HD. Roboty z tym praktycznie nie ma żadnej - wystarczy, że jest względy porządek w plikach. Do SD idą tekstury DDS i opcjonalnie byłoby fajnie, jakby też modele miały 2 wersje (z różną ilością poly). Ale czy nie zeszliśmy za bardzo z tematu? Żeby wrócić do tematu - ScnEdit będzie docelowo porządkował pliki (i np usuwał duple), może też robić wszystkie potrzebne konwersje. Oczywiście potrzeba troszkę czasu, żeby wszystko zrobić, ale będzie. I nie ma stresu, finalna wersja pójdzie pod XP.

Ogólnie dostałem sporo dobrych pomysłów na funkcje, wszystko będzie. Zabawa na pół roku, ale cóż, takie życie, niestety cisną mnie w robocie teraz. Będzie trochę luzu czy urlop, to robota znów ruszy z kopyta. A mam trochę zaległego urlopu.

Co do zmian w exe, co by pliki binarne wciągał - jak czytam o "niedasiach" to mnie aż ponosi. Wszystko się da, wszelkie przeszkody to wymówki. No bez żartów. Chodzi tylko i wyłącznie o czas. Trzeba będzie nad tym po prostu trochę posiedzieć i podłubać. Wg mnie warto. W porównaniu z czasem powstawania jednej scenerii to robota nad resztą rzeczy idzie szybciutko i generalnie damy radę. Sam się przyłączę. Jeszcze nie, bo raz - mam co robić, dwa, odnosząc się do legendarnego posta Rewizora - nie mam na chwilę obecną wystarczającej ilości czasu. Ale tak tego nie zostawię. Zmieniam robotę i czas na MaSzynę musi się znaleźć. Bo co to za życie jak nie ma czasu na zabawę? :)

Benek:

--- Cytat: Banita-m w 25 Stycznia 2015, 20:55:43 ---Aaa, jeszcze jedno dodam, ogolnie tez bylem i jestem krytycznie nastawiony do formatu e3d i dds.

--- Koniec cytatu ---
Na moim dysku paczka DDS/E3D zajmuje 5 GB, repo z TGA/T3D zajmuje niespełna 22 GB. Niewątpliwie czuć tę różnicę. Zauważyłem też, że format E3D ładuje się szybciej niż T3D. W przypadku wielopłaszczyznowego terenu na scenerii MOP zauważyłem znaczny wzrost FPS po eksporcie terenu do E3D. Z drugiej strony nieraz chciałem na szybko edytować wpis w T3D w tej pierwszej paczce i był problem. Mariuszu, to że dostrzegasz pewne minusy tych formatów wynika z tego, że przyczyniają się one do opóźnień w publikacji kolejnych nakładek bądź całych paczek (trzeba dokonać konwersji). Brak jest odpowiednich narzędzi, które masowo dokonają transformacji, ale największym problemem jest to, że nie ma rąk do pracy, a ci co coś robili dają sobie spokój, bo koncepcja rozwoju, o ile słuszna, zaczyna być uciążliwa nawet dla deweloperów ze względu na duży stopień skomplikowania. Świetnym przykładem są niekończące się poprawki kiepskich scenerii z paczki głównej.

Tolein:
Banita, porównanie do htmla średnio trafione, tak mi się wydaje. Bo jeśli Ty chcesz grać w grę "przytaczanie w dyskursie argumentów ad absurdum", to ja również mogę w tę grę grać, także służę uprzejmie i odpowiadam pytaniem: tekstury też powinniśmy mieć zapisywane w formacie tekstowym, bo chcesz mieć możliwość ich edycji w notatniku? Czy może jednak potrafisz pogodzić się z formatem bitowym i edycją przy pomocy dedykowanych programów?
Nie wiem dlaczego traktujesz mnie z marszu jako wroga. Jak już wspomniałem, nie lobbuję na tym etapie za żadną z opcji, próbuję wprowadzić normalizatorski głos w dyskursie. Masz z tym problem? get real.
A E3D będę bronił, bo format nie jest głupi, stał się natomiast ofiarą tego, że nie ma ŻADNYCH narzędzi do edycji, importu czy eksportu jego plików. Czyja to jest wina? Ry, że nie zrobił wszystkiego (idąc tym tropem, dawno powinien zrobić scenerię CAŁA_POLSKA, skoro już się zabrał za edytor).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod