Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy

<< < (18/26) > >>

Tolein:

--- Cytat: SKP w 24 Stycznia 2015, 17:13:03 ---Binarny format zapisu danych już istnieje - nazywa się RSF i jest wykorzystywany przez edytor Rainsted. Opracowywanie nowego raczej nie ma sensu, a widocznie jest jakiś powód, dla którego Ra nie wykorzystuje go w EU07.EXE.

--- Koniec cytatu ---
RSF został zaprojektowany tak, że zawiera wiele informacji, które nie są nijak potrzebne przy wykonywaniu scenerii (symek), a umożliwiają na zupełnie inną jakość pracy w edytorze. Dlatego nie jestem pewien, czy to jest najbardziej optymalne rozwiązanie. A zmiana formatu zapisu scenerii nie zrobiona najlepiej jak się da nie jest rozsądnym posunięciem, biorąc pod uwagę jak często zmienia się w MaSzynie format zapisu scenerii. ;-)

Co do formatu binarnego ogólnie, to problemem jest brak odpowiednich narzędzi. Czy ktoś narzeka, że format z 3dsa jest binarny? Nie, bo razem z formatem jest cały edytor. W przypadku E3D oraz ew. binarnego formatu scenerii, czy nawet jakichś danych przechowywanych w pliku TGA (nie wiem, czy takie są?), nie ma łatwiej możliwości edycji, ale jest to wina braku skryptów do importu/exportu (E3D) oraz jakiegoś prostego narzędzia, niech to będzie choćby nakładka na notepada++, czy program zewnętrzny, pozwalający na wczytanie pliku binarnego, rozpoznanie jego struktury i wyświetlenie zawartości. Nie powiesz mi chyba, @Banita-m, że używasz notatnika dlatego, że jest to Twój ulubiony program służący do edycji. Trudno też oczekiwać, że ktoś będzie współcześnie pisał scenerię wyłącznie w notatniku.

Mariusz1970:
Nie powiem. Ogolnie wyrazilem swoje zdanie. Jesli masz przeciwne, to sie nie porozumiemy. Kazda opcja ma swoje wady i zalety. Ja widze wiecej zalet jak na razie w formacie tekstowym. Jesli format binarny przyspieszalby znacznie symulacje a nie samo wczytywanie, to wtedy, przejde na twoja strone, nawet pomimo braku narzedzi.

Krzysiek626:

--- Cytat: ryba825 w 24 Stycznia 2015, 19:24:22 ---Błąd występuje też na TD.
Plik: EditorSyntax.cs w linii 194.

--- Koniec cytatu ---
Wypada zacytować tę linijkę 194. Trzeba pamiętać, że plik ulega ciągłej modyfikacji i treść linijki 194 może nie być jednakowa u wszystkich.
--- Cytat: SKP w 24 Stycznia 2015, 17:13:03 ---Binarny format zapisu danych już istnieje - nazywa się RSF i jest wykorzystywany przez edytor Rainsted. Opracowywanie nowego raczej nie ma sensu, a widocznie jest jakiś powód, dla którego Ra nie wykorzystuje go w EU07.EXE.

--- Koniec cytatu ---
To tak, jakby nie było binarki.

Tolein:
Tu nie ma stron, nie walczymy o zwycięstwo, co najwyżej o przegarną, powiem więcej, jeśli nie uda nam się wypracować konsensusu i zjednoczyć, to nic z tego nie będzie (nie mówię konkretnie o tym wątku, ale o dużo szerzej, w kontekście ogólnego rozwoju symulatora).
Dodam tylko, że ja nie lobbuje za wprowadzeniem binarnego formatu pliku scenerii, wytykam tylko luki w logice pozostałych, którzy zabrali głos.

Mariusz1970:
No widzisz, powiadasz brak logiki. Upraszczasz caloksztalt przetwarzania danych do wygnodnych Ci przykladow. Ja podam inny przyklad, Html zostal jako metajezyk, czyli tekstowy i raczej narzekajacych nie ma. Przeciez cale forum nasze mogloby byc binarka, caly internet. Konsenus widze, tekstowo-binarny. Ogolnie nie chce proawadzic akademickiej dyskusji, jesli format opracujesz/ecie ja sie dostosuje, podobnie jak Ty teraz do formatu tekstowego w tej chwili. Ja np podam takie jedno z miliona zagrozen. Jesli powstanie konwerter teraz-binarka, to zdarzaja sie dziwne bledy w sceneriach np przesyl parametrow do plikow includowanych. Jakis parametr wymaga liczby, a podany jest string. Jesli konwerter stringa potraktuje jako zero, to juz  bedzie to do niewylapania tak szybko. I w ogole format tekstowy daje szersze mozliwosci edycji/debugowania. No, ale ja sie nie upieram.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod