Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy

<< < (16/26) > >>

HTD:
Dzięki, dobry pomysł. Może być ostatecznie nawet trójkąt. W końcu wykombinowałem jak zaznaczyć trasę składu na mapie bez pisania symulatora i ręcznego przestawiania zwrotnic. Wystarczy przejechać trasę i zapisać plik haslera. Z mijanych punktów można prosto ustalić położenie zwrotnic i wszystkie odwiedzone tory. Żeby zrobić to samo dla składu AI wystarczy tylko się do niego przesiąść i poprowadzić go ręcznie. Trasy przejazdów da się zrzucić do plików, żeby nie trzeba ich było za każdym razem ustalać. To i prawidłowo przypisana sygnalizacja umożliwi praktycznie automatyczne generowanie rozkładów.

firleju:
Na najnowszej wersji z repo podczas ładowania scenerii pojawia się błąd ObjectDisposedException, plik EditorSyntax, linia 194.
Jest problem wydajnościowy podczas ładowania mapy. Sprawdzałem na Kaliskiej i ładuje się wieki.

HTD:
To daj linka do tej scenerii, przetestuję co jest nie tak. Testowałem tylko na tych sceneriach co mam.

Krzysiek626:
Jeśli chodzi o Kaliską, sceneria nie została wydana. Ładuje się ponad 10 minut przy normalnym odpaleniu do jazdy i około 2 minut w STV. Zawiera ponad 300 km toru. Jest to największy, plik jaki miałem okazję poznać. Sceneria nie jest gotowa do publikacji. Nie ma poprawnej wersji struktury katalogów i plików, (ale nie tylko to).

HTD:
Hm, jeśli tak będą wyglądać nowe scenerie do MaSzyny (a w sumie czemu nie?), to w końcu będzie trzeba pomyśleć o binarnym formacie danych. Wg ankiety to nie był ważny aspekt, bo na obecnie wydanych sceneriach czas ładowania chociaż trochę przydługi, jest jeszcze akceptowalny i faktycznie nie ma potrzeby tego poprawiać. Co innego, jak scenerie będą się ładować ponad 10 minut. Wtedy to będzie konieczność już.

Jeśli chodzi o mój edytor, to 99% czasu trwa parsowanie pliku. Mogę to zoptymalizować, pytanie, czy to priorytetowa sprawa, czy nie za bardzo? Zamiast parsowania regexami, odpaliłbym na plikach lexer FSM, powinno być teoretycznie szybsze. O ile? Nie wiem, musiałbym najpierw napisać taki lexer i porównać osiągi. Tymczasem sama obsługa mapy jest jeszcze niedokończona, muszę poprawić na początek siatkę (przesuwa się przy powiększaniu - bug), dodać zaznaczanie obiektów i dołożyć sygnalizację. Wtedy poprawię parser.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod