Autor Wątek:  3Dsmax Projektowanie tras  (Przeczytany 1355 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bibex05

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
3Dsmax Projektowanie tras
« dnia: 13 Grudnia 2014, 19:02:11 »
Witam

Mam pytanie co do 3Dsmaxa. W jaki sposób jeśli chcę zrobić realną trasę, wczytać mapy topograficzne czy ortofotomapę aby przerysowywać torowiska. Moje drugie pytanie odnosi się do określania współprzędnych, można je wpisać z klawiatury czy tylko przez naciśnięcie myszki co obarczone jest sporym błędem.

Poczytac forum.
Bocznica.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 13 Grudnia 2014, 22:14:42 wysłana przez Rozi »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: 3Dsmax Projektowanie tras
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2014, 20:44:11 »
Najlepiej ściągać mapy topo czy orto przez rainsteda. Później złożyć to albo w jeden większy plik (odpowiednio je łącząc), albo pojedyncze kwadraty. Później robi się plane w 3ds'ie o odpowiedniej wielkości i nakłada teksturę podkładu który wcześniej się wykonało. Na tak położonych podkładach można już zacząć robić tory i inne rzeczy. Jeśli chodzi o 3ds'a to jak najbardziej można zmieniać współrzędne zmieniając je przez wpisywanie w klawiaturę.