Autor Wątek:  Awarie Pendolino  (Przeczytany 87086 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Awarie Pendolino
« dnia: 28 Października 2014, 19:40:37 »
Nowy nabytek Pendolino połamał pantograf. http://www.rynek-kolejowy.pl/54523/pendolino_polamal_pantograf_podczas_nocnych_testow_blad_oblsugi_czy_oblodzenie_aktualizacja.htm
Jak podano w wiadomościach TVN i napisano na stronie, a także zgodnie z moimi przewidywaniami Pendolino w nocy uszkodziło pantograf. Jak zwykle w takich przypadkach, mamy kłótnię producenta składów i użytkownika sprzętu. Dobrze mieć szklaną kulę...

Rozi
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2014, 12:47:13 wysłana przez Rozi »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Października 2014, 21:32:04 »
Jak przepisujesz z TVN, to się możesz spodziewać wiarygodności. Najpierw przeczytaj sobie to:
http://www.karma.se/uploads/1/8/4/1/18413739/add-pdf.pdf

W dużym uproszczeniu, jeśli jest oblodzenie lub duży szron na kablu, to ślizgacz zaczyna szorować o tę warstwę lodu. W ślizgaczu została zastosowana rurka z powietrzem. Działa to w ten sposób że podczas zbyt dużej temperatury ślizgacza wywołanej ciągnięciem się łuku elektrycznego miedzy przewodem jezdnym a ślizgaczem rurka się przeciera/przepala i ucieczka powietrza powoduje opadnięcie pantografu.

U nas jest to wszędzie powyłączane, a Włosi nie zostali o tym uprzedzeni, i dlatego pantograf automatycznie się opuścił i nie dał się podnieść. A reszta jest propagandą.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2014, 21:38:34 wysłana przez PiterCC »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Października 2014, 22:02:25 »
Dokładnie. Z zasady zbyt duże zużycie powierzchni ślizgacza na nowych pojazdach wyposażonych w takie pantografy, powoduje przetarcie się przez rurkę i opuszczenie pantografu. Taka sama technika występuje na naszych Elfach, Impulsach... Nic nowego, a jednak niektórzy wietrzą spisek ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2014, 22:03:58 wysłana przez AtapiCl »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Października 2014, 22:45:09 »
Nie przepisałem nic z TVN! To co podał TVN w wiadomościach sprawdziłem na podlinkowanej w pierwszym poście stronie. Spór między producentem a użytkownikiem jest faktem. Mnie jako przyszłego pasażera, nie musi obchodzić powód opadnięcia patyka. Moim zdaniem, to nie jest ostatnia awaria patyków tego pojazdu, wniosek na podstawie obserwacji testów. Nie wietrzę żadnego spisku, poruszyłem temat, bo warto jest śledzić to co się dzieje w tym temacie. Wypowiem się jeszcze na temat zabezpieczeń, konkretnie przetartej rurki. Skoro ktoś zaprojektował to zabezpieczenie, to uznał, że jest ono potrzebne. Omijanie, czy wyłączanie tego nie jest normalną procedurą. @RA napisał, że PKP jako całość siedzi jeszcze w PRL, i chyba to prawda, praktyki wyjęte żywcem z tamtej epoki. Przypomnę, że docelowa prędkość to 250km/h i pytam co jeszcze wyłączą, aby dopiąć swego (terminowe uruchomienie połączeń), a mnie nie ścierpła skóra na... ze strachu jak przyjdzie mi tym jechać. Te 250 km nie wybaczy błędów!

  Dodano: 28 Października 2014, 22:46:32
PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2014, 22:46:32 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 363
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 263
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Października 2014, 07:24:01 »

PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
Nie dostosowano prędkości, a pośrednio pobieranej mocy do panujących warunków :) Na razie uczą się tym jeździć, a jeszcze inni obsługiwać/serwisować i tak ma być. Bardzo dobra lekcja dla wszystkich :)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Października 2014, 08:35:43 »
Ale połamał to znaczy połamał, to czemu ma służyć bajeczka o rureczce. TVN24 w wiadomościach podało, że Pendolino połamało pantograf w czasie prób. Na stronie rynek kolejowy którą można uznać za profesjonalną, też podają połamał. Nie nic że zadziałało jakieś zabezpieczenie. Po to są dwa pantografy, aby w razie uszkodzenia jednego mógł jechać na drugim.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Października 2014, 09:43:05 »
Ech, teraz wszyscy będą przeżywać jak stonka wykopki. W tym artykule na RK najlepszy jest komentarz:
Cytuj
Zaczyna się: w pendolino nastąpiła awaria lewej klamki, w pendolino zabrakło płynu do
spryskiwacza, w pendolino zabrakło mydła....

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Października 2014, 10:04:19 »
Przecież RK to nie jest profesjonalne medium, tam robią studenci na umowie-zleceniu, którzy przepiszą każdą plotkę.

@Anrej
ADD działa tak, że jeśli jeden pantograf pójdzie w dół, to nie można potem żadnego z dwóch podnieść.

@biovital1
Włosi nie spodziewali się, że u nas nie ma żadnego systemu odladzania sieci trakcyjnej!

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Października 2014, 11:52:22 »
Ech, teraz wszyscy będą przeżywać jak stonka wykopki. W tym artykule na RK najlepszy jest komentarz:
Cytuj
Zaczyna się: w pendolino nastąpiła awaria lewej klamki, w pendolino zabrakło płynu do
spryskiwacza, w pendolino zabrakło mydła....
Takie podejście mnie wkurza, tu nie chodzi o mydło, płyn spryskiwacza, czy zablokowane drzwi do kibla. Jak ktoś nie odróżnia braku mydła, od awarii uniemożliwiającej bezpieczną(!) jazdę, to może nie powinien komentować uzasadnionego zainteresowania tymi składami.

  Dodano: 29 Października 2014, 12:03:35

Cytuj
@biovital1
Włosi nie spodziewali się, że u nas nie ma żadnego systemu odladzania sieci trakcyjnej!
A czy włosi wiedzą, że w Polsce występuje zima z ponad 20 stopniami mrozu? A może nie przeczytali tego w specyfikacji zamówienia?
Wątek utworzyłem do prowadzenia kroniki usterek ED250 i mam nadzieję, że nikt tego nie zamknie. Mamy kronikę wypadków na przejazdach kolejowych, kronikę przejazdów nowo pomalowanej siódemki, a w końcu temat sprawności Pendolino powinien być bliski każdemu MK. I jeszcze coś, epoka propagandy sukcesu dawno minęła.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 12:04:34 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Października 2014, 12:45:18 »
ADD działa tak, że jeśli jeden pantograf pójdzie w dół, to nie można potem żadnego z dwóch podnieść.
A nie, pneumatyka pantografów jest niezależna względem siebie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Października 2014, 14:03:21 »
Borys, przedstaw jakiś dokument lub instrukcję, która potwierdzi Twoje twierdzenie (odnośnie ED250, rzecz jasna). Mnie wydaje się, że wysoce odbiega ono od definicji, którą przedstawił PiterCC (w zamieszczonym linku, nt. systemu ADD). ADD tak na chłopski rozum powinno uniemożliwić kontynuowanie jazdy zespołu trakcyjnego osobie, która robi to w sposób zagrażający bezpieczeństwu i życiu pasażerów. Reasumując, jeśli doszło do wyzwolenia zabezpieczenia na wskutek nieumiejętnej obsługi pociągu, to system ten powinien zapobiec możliwości dalszej jazdy właśnie uniemożliwiając podniesienie drugiego, sprawnego pantografu. Nie wiem jak było/jest na EU07 czy EP09, ale doskonale wszyscy wiemy, że na tych lokomotywach nie ma zabezpieczenia, którego nie można obejść. Różnorakie ingerencje warsztatowców, jak i samych maszynistów w układ elektryczny, pneumatyczny, lub jakikolwiek inny system może i daje możliwość - mimo zastrzeżeń producenta - kontynuacji jazdy. Lecz wtedy jedziesz na własną odpowiedzialność. Ingerując w system gwarantujący bezpieczeństwo, podpisujesz się pod bezpieczeństwem swoim, jak i podróżnych. A na tak odważne kroki w przypadku składu ED250 raczej nikt by się nie zdecydował. Chociażby z powodu utraty gwarancji.
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2014, 14:18:01 wysłana przez PanMechanik »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Października 2014, 15:10:48 »
Borys, przedstaw jakiś dokument lub instrukcję, która potwierdzi Twoje twierdzenie (odnośnie ED250, rzecz jasna).

No elaborat dobry. Każdy pantograf ma swój elektrozawór, który podaje ciśnienie na cylinder podnoszący (w Stemmannach nie ma sprężyn). Gdy elektrozawór jest zamknięty, powietrze na pantograf nie jest podawane. Gdyby do wszystkich pantografów był jeden elektrozawór to w momencie zasilenia wszystkie pantografy szły by do góry. Tak więc ucieczka powietrza z jednego pantografu nie powoduje uziemienia wszystkich.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Października 2014, 16:00:39 »
Nie pomyślałeś o tym, że producent pojazdu dołożył gratis, od siebie, w postaci elektronicznej blokady możliwości podniesienia któregokolwiek pantografu (mam na myśli konkretny przypadek zadziałania systemu ADD) do momentu usunięcia awarii i potwierdzenia tejże czynności w systemie poprzez pracownika serwisu? Nie zapominaj, że to nie EU07, tylko naszpikowana elektroniką oraz mnóstwem sterowanych nią zabezpieczeń maszyna. 

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Października 2014, 17:34:06 »
Nie pomyślałeś o tym, że producent pojazdu dołożył gratis, od siebie, w postaci elektronicznej blokady możliwości podniesienia któregokolwiek pantografu (mam na myśli konkretny przypadek zadziałania systemu ADD) do momentu usunięcia awarii i potwierdzenia tejże czynności w systemie poprzez pracownika serwisu? Nie zapominaj, że to nie EU07, tylko naszpikowana elektroniką oraz mnóstwem sterowanych nią zabezpieczeń maszyna.

Wiem jak działa ADD. I nie chce mi się Ciebie przekonywać, bo nic z tego nie mam. EOT z mojej strony.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Października 2014, 23:12:58 »
Nie wiem jak było/jest na EU07 czy EP09, ale doskonale wszyscy wiemy, że na tych lokomotywach nie ma zabezpieczenia, którego nie można obejść. Różnorakie ingerencje warsztatowców, jak i samych maszynistów w układ elektryczny, pneumatyczny, lub jakikolwiek inny system może i daje możliwość - mimo zastrzeżeń producenta - kontynuacji jazdy. Lecz wtedy jedziesz na własną odpowiedzialność. Ingerując w system gwarantujący bezpieczeństwo, podpisujesz się pod bezpieczeństwem swoim, jak i podróżnych.

Oczywiście że to jest powyłączane, inaczej w polskich warunkach nie dałoby się jeździć.

Chodziło mi o to, że w Pendolino to zabezpieczenie jest aktywne. Nie byłoby ono problemem, gdyby nie nasza robiona po taniości sieć, nawet w Rosji mają swój system zapobiegający oblodzeniu.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Października 2014, 10:51:08 »
Oczywiście że to jest powyłączane, inaczej w polskich warunkach nie dałoby się jeździć.
A nie jest, widywałem EP09 w których ADD działało.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Października 2014, 06:41:03 »
...nawet w Rosji mają swój system zapobiegający oblodzeniu.
Nawet? W porównaniu do Rosji, kolejowo jesteśmy ze sto lat za murzynami. Druga sprawa zobacz jak bardzo zróżnicowane warunki atmosferyczne u nich występują. Nasze "srogie zimy" to u nich pestka.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Października 2014, 09:53:52 »
Wszyscy z tego forum, jak mniemam, chętnie choć raz marzą o podróży ed250. Ja tez, ale chcialbym aby byl to  pociąg bezpieczny, bezawaryjny i mimo cale go szumu w sprawie zakupu, życzę aby wszystko się udalo. Proszę wiec o nieodbieganie od tematu, a praktyków, czyli maszynistów, sieciowcow, toromistrzy, i innych o komentarze wykrytych usterek w kontekście bezpieczeństwa i komfortu. 

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Października 2014, 23:05:55 »
Nie wiem jak teraz, ale dwa tygodnie temu na trzech składach które testowaliśmy nie działała winda dla niepełnosprawnych.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Listopada 2014, 13:15:04 »
Wątek ten, nawiązuje do bezpieczeństwa i awaryjności pojazdu serii ED250, więc pozwolę sobie przedstawić pewien artykuł znaleziony w sieci ...

Sam nagłówek robi wrażenie:

Cytuj
Uwaga! Ten film wbija w fotel jak dzieło Stevena Spielberga. Można też z fotela wypaść – z przerażenia stanem przygotowań do kursowania w Polsce pociągów Pendolino.

Autor artykułu rzucił światło na skandaliczny stan naszej infrastruktury, czy to dziennikarskie wymysły? Czy faktycznie jest tak źle? Jest też film w artykule, przedstawiający przejazd po torach (w kiepskim stanie), po których od grudnia zacznie kursować pendolino.

Źródło: http://wpolityce.pl/polityka/221660-tylko-u-nas-przerazajaca-jazda-trasa-dla-pendolino-mozna-spasc-z-fotela-zobacz-film

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Listopada 2014, 13:51:16 »
Ten artykuł faktycznie jest przerażający... Przerażająco żałosny. Po pierwsze zwrócicie uwagę na aurę - nie jest to aktualny stan prac. Gdzieś tam pokazany jest "przepust" na którym porzucono pracę - faktycznie, nic się przy nim nie robi bo... jest skończony! Gdyby wrzucić film aktualny, widać byłoby jak posuwają się pracę (zwłaszcza na linii nr 1).
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Listopada 2014, 13:55:18 »
Stąd właśnie moje pytanie
Cytuj
czy to dziennikarskie wymysły?
Są to nie znane mi rejony polski i nie wiem jaki jest stan faktyczny linii.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Listopada 2014, 14:12:35 »
Ja nie znam dokładnie linii tej i stanu prac na niej, ale z pewnym "przymrużeniem oka" pokazuje absurdy na naszej kolei.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline borys_q

  • Wiadomości: 333
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Listopada 2014, 16:59:30 »
Cytuj
A nie jest, widywałem EP09 w których ADD działało.
Raczej nie o tej porze roku.
Cytuj
PS: Czemu rurka się przetarła? Chyba musiał być jakiś powód.
Przymroziło i oszroniło, podobno są jakies smary stosowane na drut jezdny mające przeciwdziałać oszronieniu, niestety u nas za dużo tego nie używają.
Cytuj
A nie, pneumatyka pantografów jest niezależna względem siebie.
Prawdopodobnie na drugim chcieli gdzieś dojechać i tez opadł.

Usunąłem zbędne, puste wiersze.
Benek
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2014, 17:16:59 wysłana przez Benek »

Offline Interesant

  • Wiadomości: 376
    • Zobacz profil
    • Drogowe Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Listopada 2014, 22:08:20 »
Ciekawostka przyrodnicza występuje w pendolino, pomimo deaktywacji I pulpitu w pierwszej kabinie i aktywacji II pulpitu w II kabinie, "SIFA" w pierwszej kabinie wciąż jest aktywne i potrafi najmniej odpowiednim momencie zrzucić powietrze do atmosfery z jednoczesną niemożnością jego popełnienia. Drugą ciekawostką jest to, gdy komputer będzie przepełniony błędami, też może zrzucić powietrze z PG.
Interesant.

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Listopada 2014, 09:48:35 »
Co do drugiego to nie jestem zdziwiony. Pytanie tylko jedno: skąd nałapać tyle błędów w komputerze? :P Niedługo się okaże, że pendolino jest po prostu zbyt zaawansowane na naszą infrastrukturę i warunki, gdzie wciąż problemy rozwiązywane są przy pomocy młotka lub podparcia stycznika tu i tam.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Listopada 2014, 11:42:52 »
Uważam, że rozwiązywanie problemów przy pomocy młotka i innych równie zaawansowanych narzędzi odbywa się tam, gdzie nie ma żadnych śladów elektroniki.
Na naszej infrastrukturze znajdują się np. blokada liniowa SHL, nowoczesne nastawnice elektroniczne czy choćby liczniki osi, których nikt nigdy młotkiem nie dotknął. Nie wiem jaki może mieć związek infrastruktura z tym, co się dzieje wewnątrz pojazdu.

To oczywiste, że komputera młotkiem nie naprawisz, tutaj mechanik po zawodówce nic nie zdziała. A kiedyś jak wysiadło sterowanie w jednej z kabin EU06 to maszynista potrafił jechać z drugiej biegając cały czas przez korytarz maszynowni. Ciężko mi powiedzieć, czy to dobrze czy nie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Listopada 2014, 12:03:24 »
Nie wiem jaki może mieć związek infrastruktura z tym, co się dzieje wewnątrz pojazdu.
Oj ma. Przykładowo niewłaściwe parametry sieci trakcyjnej (pływy napięcia, wyzwalanie PZN, a co za tym idzie WS) może powodować łapanie błędów przez komputer. Druga sprawa miałem dwa razy przypadek gdy komputer (INTELO) złapał mi błędy po paru silnych tąpnięciach na wychlapach. W jednym przypadku był błąd czujki ppoż i alarm na pełen regulator, a w drugim padł czujnik położenia przekładni nawrotnej co skutkowało brakiem jazdy i trzeba było wczołgiwać się pod pesobus i ręcznie ją odblokowywać bo kabinowy "NEUTRAL" nie działał… Pomijam już, że na drewnianych liniach od tąpnięć na stykach rozkręcały nam się pulpity, podobnie jak przy "wibracjach" na nowiutkiej trasie Luboń - Grodzisk Wlkp.
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2014, 12:05:11 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76


Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Awarie Pendolino
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Listopada 2014, 18:09:16 »
To żadna afera. Pracujesz na kolei, dobrze wiesz, że ludzie giną pod kołami pociągów. To onet robi szum, jak zawsze.