Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Ustawienia aplikacji 3D

<< < (2/3) > >>

chyzy17:
Mnie to troszke denerwuje jak mi sie słup z trakcją nagle pojawia, i to nie kilometr przede mną tylko trzeci najbliższy. Z innymi elementami czasem jest podobnie, albo niektóre dalej są widoczne, a te bliżej nagle wyskakują. Już nie wiem czy to przez kartę tak jest, wina ustawień czy czegoś innego.

HTD:
OK, jedziemy! Opiszę jak to poprawić w ciągu 10 do 15 minut na przykładzie scenerii krzyzowa2:

1. Potrzebujemy najlepszego edytorka na świecie czyli http://notepad-plus-plus.org - Notepad++ - edytorek waży tyle co nic, a może prawie tyle co Sublime.
2. Kopiujemy sobie katalog naszej scenerii (\scenery\krzyzowa2) scenerię do innego katalogu, np \scenery\krzyzowa2-1.
3. Kopiujemy sobie główny plik scenerii (\krzyzowa2.scn) z nową nazwą, np \krzyzowa2-1.scn.
4. Edytujemy ten plik za pomocą Notepad++ i zmieniamy nazwy ścieżek do wszystkich include w nowym katalogu.
5. Wchodzimy do nowego katalogu scenerii (\scenery\krzyzowa2-1)
6. Otwieramy pierwszy z brzegu plik scm. Wciskamy Ctrl+H, zaznaczamy opcję "Regular expression" i szukamy wyrażenia "node \d+ \d+" (bez cudzysłowów), zastępujemy je wyrażeniem "node -1 0", klikamy "Replace all", zapisujemy plik.
7. Robimy tak ze wszystkimi plikami scm w katalogu.
8. PROFIT

Tak poprawiona Krzyżowa wygląda bez porównania lepiej. Dzień do nocy. Pozytywnie zaskoczeni efektem nie możemy się powstrzymać, żeby zrobić to ze wszystkimi sceneriami ;)

Tak na marginesie, jak jest zainteresowanie - mogę zrobić małą apkę w C#, która zrobi to automatycznie na wszystkich plikach wszystkich scenerii. Jak nie ma, to i tak zrobię dla siebie :)

Uwaga: do edycji plików polecam użycie Notepad++, ale można użyć każdego innego edytora posiadającego opcję wyszukiwania wyrażeń regularnych.

Anrej:
Przecież to można zrobić zwykłym notatnikiem i nie trzeba robić kopi. Najlepiej ustawić tak, aby Notatnik był domyślnym programem. Otwieramy w Notatniku z menu górnego wybieramy opcje Edycja i Znajdź. Wpisujemy node i przeszukujemy plik.

HTD:
W 1 pliku możesz mieć kilka tysięcy pasujących wyrażeń node, z różnymi parametrami. Bez wyrażeń regularnych zastąpienie ich wszystkich może potrwać naprawdę długo. Ponadto, jak sprawdziłem dla nowego Całkowa - sceneria może mieć sporo plików. W Notepad++ możesz otworzyć jednocześnie kilkanaście plików i dokonać zamiany jednocześnie we wszystkich otwartych plikach. Owszem, można kopać dół w ziemi łyżeczką, tylko po co, jak masz łopatę?

Przy okazji warto poznać ten program. Szybki tak samo jak wbudowany w Windows notatnik. Do tego dowolna ilość schematów podświetlania składni, edycja wielu plików na raz, zaawansowane wyszukiwanie (w tym wyrażeniami regularnymi). Polecam otworzyć np jakiś plik scenerii i ustawić język np na Flash/Actionscript. Oczywiście dopasowanie tego języka jest niemal przypadkowe, ale plik scenerii wygląda od razu dużo czytelniej dzięki wyróżnieniu komentarzy i parametrów liczbowych. Instalacja Notepad++ zajmuje minutę. A właściwie użyty potrafi oszczędzić godziny.

Co do kopii - jeśli nie chcesz mieć 2 wersji obok siebie do porównania - to nie trzeba. Ja zawsze wolę mieć oryginał obok. Zmiany łatwo i szybko odwracalne. Jak ściągnę sobie np czyjeś poprawki do scenerii to nie będę musiał nadpisywać swoich zmian. Jak coś nie będzie w czyimś patchu działać, nie będę się zastanawiał, czy moje zmiany nie mają wpływu. Ostatnia rzecz - jak mam swoje zmiany obok - mogę je wystawić na forum. Paczki publiczne nie mogą nadpisywać istniejących plików.

A'propos łyżeczki i łopaty - w weekend wrzucę narzędzie do ustawiania "node -1" na wszystkich plikach scenerii od razu. Bo tego jest po prostu za dużo, żeby grzebać w poszczególnych plikach. Poza tym jak wyjdzie nowy patch czy sceneria to sobie jednym klikiem poprawię. Zastanawiałem się, czy nie zrobić zmian odwracalnych, ale to po prostu działa za dobrze, żeby to cofać :)

Anrej:
Zgadza się mam ten programik. chciałem tyko pokazać, że można to zrobić systemowym notatnikiem. Jest jeszcze Notepad2 trochę ulepszony, ale pod tym względem nie różni się od systemowego. Ja dochodzę do wniosku, że nie ma potrzeby robić duplikatów. W tym przypadku słupy trakcyjne są widoczne od 1000m do 0m node 1000 0. Ja uważam, że powinny być widoczne od nieskończoności node -1 0.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod