Tak szczerze to na własne oczy nigdy nie widziałem blokady jednokierunkowej, może ktoś kto pracuje na niej mnie ewentualnie poprawi.
Na pulpicie przy takiej blokadzie powinny być przyciski niewłaściwego odjazdu i przyjazdu, dzięki czemu można wyświetlić Sz + W24. Sz w takim wypadku obowiązuje na całej długości szlaku i wtedy jedziesz 20 km/h. Dodatkowo te przyciski mają liczniki i trzeba odpisać ich użycie.
Z drugiej strony zawsze można pojechać na rozkaz. Mogą być z tym różne kombinacje. To obojętne czy wjedziesz/wyjedziesz na zastępczy czy rozkaz, przynajmniej w teorii. Ale jeśli znajdzie się ktoś kto pracuje na takiej stacji, to na pewno będzie wiedział jak to sie robi zawzwyczaj.
A co do długości odstępów SBL - w zasadzie te 700m jest według przepisów. Z tym że to też zależy od prędkości maksymalnej dla składów towarowych na linii. Jeśli ciężki towar może jechać tam 70 km/h, gdyż taka prędkość wynika np. z ciasnych łuków ale tor dobry i taki ciężki pociąg może śmigać, to może się to okazać za mało. Wynika to z niedawno powstałej komplikacji, że pociąg musi hamować na jednym odstępie. Z racji tego we wszystkich nowych blokadach robionych w Polsce, które są raczej montowane na liniach o Vmax przynajmniej 120 km/h, semafory są co 1300m, nawet jeśli prędkość na jakimś ich odcinku wynosi 100 km/h. To wszystko jest tak jakby "dla zasady".
Z tym, że na tej linii która ma 80 km/h towary w pewnie mają Vmax=60 km/h, więc odstęp 700m powinien wystarczać.