Autor Wątek:  Naprawy EU/EP07 (P4,P5)  (Przeczytany 6372 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« dnia: 16 Marca 2014, 18:52:54 »
Dobry, sprawa ma się tak ;) Jestem tzw. "taborowcem" czyli odmiana miłośnika kolei który interesuje się naprawami i historią lokomotyw. Ostatnio przyglądając sie historia siódemek 4E i wróżeniem dla nich przyszłości zaciekawiło mnie dlaczego nap. EU07-062 została odstawiona oczekując głownej już po naprawie 1R5 a taka 07-238 przeszła 1R7? Od czego zależy po ilu naprawach jest odstawiana lok? Przykładowa EU07-085 przeszła w tamtym roku 1R7 czyli o 2 rewizje wiecej od np. 062 mimo ze dzieli je niewiele ponad 20 numerów a rok produkcji jest ten sam (1969). Skad takie róznice? W przypadku serii EP09 wszystkie egzemplarze mają tak samo R8 i głowna.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2014, 18:58:33 wysłana przez MKUśniaki »
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2978
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marca 2014, 19:27:22 »
Głównie zależy to od stanu blacharskiego danego elektrowozu, grubości i stanu ostoi pudła, skorodowania, stopnia przegnicia i od "wypadkowości wozu". Zależy to także od tego czy jest kasa na naprawę danego loka.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marca 2014, 19:53:59 »
Nawiasem mówiąc to niedługo masa 4E zostanie odstawiona na główną... Ciekaw jestem czym IC będzie jeździć :D Posiada ktos jakies w miare aktualne przebiegi jakichkolwiek lok. z IC?
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Marca 2014, 20:03:22 »
Te z nich, które miały główne w ostatnim czasie przed przejęciem przez PKP Intercity pewnie pojeżdżą dłużej. Choćby 07-005 z Północnego. EU07-238 i 240 z Południowego pewien czas temu były w PESA Bydgoszcz jako dawcy części. Następnie wróciły do Prokocimia zdobić zarośla. Pewnie tam stoją i czekają na przetarg (o ile jeszcze go nie ogłoszono). Osoby kompetentne za tabor z pewnością znajdą rozwiązanie by pośród odstawionych 4E i 303E wytypować te, których naprawa się opłaci. Reszta "do żyda". PKP Intercity wprowadza nowe wagony, przychodzą Pendolino, będą dalekobieżne Flirty Stadlera. Wydaje mi się, że w takiej perspektywie niektóre siódemki warto wykreślić. Dwie "jedynki" mają status muzealnych, wystarczy.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 526
Odp: Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Marca 2014, 20:46:12 »
Nie można porównywać EU07 z EP09, bo maszyny te znacznie różnią się rodzajem pracy, a ich cykle naprawcze różnią się. Poza tym warto wziąć pod uwagę to, że dawniej wiele EU07 przydzielonych było przez lata do jednej jednostki, które miały różne plany zatrudnienia lokomotyw i trudno tutaj przyrównać np. wozy 303E z MD Jelenia Góra do maszyn z Wrocławia, Katowic, Warszawy, czy Gdyni. Chodzi o to, że w różnym czasie wyjeżdżano kilometry i czasem w nieco innej charakterystyce swojej pracy (lżejsze lub ciężkie pociągi pasażerskie). Ponadto w kwalifikacji maszyn do P4 i P5 poza kasą ważne jest po dokonaniu pomiarów, czy wozy te "mają jeszcze" ostoję itp.
Generalnie patrząc na historię eksploatacji EU07 szczególnie typu 4E nie można obecnie brać pod uwagę tylko wieku, a liczba dawnych napraw rewizyjnych może dotyczyć np. usterek, które można było usunąć tylko podczas NG i przykładowo "062" musiała na nią czekać, a "238" nie stwarzając problemów planowana na naprawy była zgodnie z DSU. Do kwalifikacji wozów do napraw zbierać się powinna komisja i decydować biorąc pod uwagę wszelkie dostępne dane dot. eksploatacji pojazdu.
Aktualnie górę bierze raczej polityka firmy i opłacalność napraw.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Naprawy EU/EP07 (P4,P5)
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwietnia 2014, 21:25:36 »
Mamy doczynienia z lok. EU07 (4E) na jaki okres czasu jest wystawione swiadectwo sprawnosci technicznej? O ile mozna je przedluzyc (jezeli można?)
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!