Nie można porównywać EU07 z EP09, bo maszyny te znacznie różnią się rodzajem pracy, a ich cykle naprawcze różnią się. Poza tym warto wziąć pod uwagę to, że dawniej wiele EU07 przydzielonych było przez lata do jednej jednostki, które miały różne plany zatrudnienia lokomotyw i trudno tutaj przyrównać np. wozy 303E z MD Jelenia Góra do maszyn z Wrocławia, Katowic, Warszawy, czy Gdyni. Chodzi o to, że w różnym czasie wyjeżdżano kilometry i czasem w nieco innej charakterystyce swojej pracy (lżejsze lub ciężkie pociągi pasażerskie). Ponadto w kwalifikacji maszyn do P4 i P5 poza kasą ważne jest po dokonaniu pomiarów, czy wozy te "mają jeszcze" ostoję itp.
Generalnie patrząc na historię eksploatacji EU07 szczególnie typu 4E nie można obecnie brać pod uwagę tylko wieku, a liczba dawnych napraw rewizyjnych może dotyczyć np. usterek, które można było usunąć tylko podczas NG i przykładowo "062" musiała na nią czekać, a "238" nie stwarzając problemów planowana na naprawy była zgodnie z DSU. Do kwalifikacji wozów do napraw zbierać się powinna komisja i decydować biorąc pod uwagę wszelkie dostępne dane dot. eksploatacji pojazdu.
Aktualnie górę bierze raczej polityka firmy i opłacalność napraw.