Autor Wątek:  Dzień z pracy toromistrza  (Przeczytany 10662 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Dzień z pracy toromistrza
« dnia: 05 Marca 2014, 15:12:46 »
Witam! Czy moglibyście mi opisać dzień pracy toromistrza? Jak duży jest rejon, który musi obchodzić? Czy idzie ''z buta'', czy też korzysta z szynowych pojazdów pomocniczych? I czy wykonuje również obowiązki zwykłych torowców.

Offline Towarowy Wrocław

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2014, 16:05:59 »
Witam, w zeszłym roku miałem okazję przejechać się z sąsiadem który jest toromistrzem na trasie Jelenia Góra - Wleń, wózkiem motorowym WŻB-10. Z tego co widziałem to praca ta polega nie tylko na "oglądaniu torów" ale też na przeglądzie ogólnej infrastruktury kolejowej w okolicach torów, gdzie na szlaku np są jakieś drzewa które mogą spaść na tory, to są wycinane i ładowane na mały wagonik lub strącanie sopli w tunelach i oczywiście na wymianie podkładów czy uszkodzonych szyn :)
Najwspanialsze Miejsce Na Ziemi ??
Towarowa Obwodnica Wrocławia

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Marca 2014, 19:42:22 »
Jeśli się komuś wydaje, że toromistrz wozi tylko (dupę) w drezynie i tylko ogląda infrastrukturę przy torową, to jest w dużym błędzie.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Marca 2014, 19:58:33 »
Jeśli się komuś wydaje, że toromistrz wozi tylko (dupę) w drezynie i tylko ogląda infrastrukturę przy torową, to jest w dużym błędzie.
Zgadza się. Kiedyś jak byłem na szlaku szerokiego toru LHS, to po szlaku D29-75 (jest bardzo blisko szlaku LHS czyli 65) chodził "z buta" pewien Pan z PLK i oglądał tor a konkretnie czy są wszystkie śruby w podkładach i czy łączenia łubkowe są kompletne (szlak 75 na odcinku p.odg. Rytwiany-Połaniec nie ma jeszcze toru bezstykowego) oraz dokręcał luźne śruby. Miał ze sobą klucz (nie wiem jaki to rozmiar jest, ale wiem, że duży) oraz zestaw zapasowych śrub. Szedł pieszo bez pomocy drezyny. Nie wiem też czy obszedł całe 15 kilometrów czy zadanie to miał rozłożone na kilka dni.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Marca 2014, 20:21:41 »
Tu nie chodzi tylko o jeżdżenie drezyną, bądź chodzenie spacerkiem po torach. Toromistrz ma jeszcze dużo obowiązków (papierkowych związanych z zatrudnieniem ludzi) w danym dniu i miesiącu.

Offline Tb1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Marca 2014, 20:51:47 »
Instrukcję D15 i powiązane kolega czytał?

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Marca 2014, 21:15:43 »
Instrukcję D15 i powiązane kolega czytał?
Te wypociny w instrukcji, są dla Dyrektorów PLK, żeby przypomnieli sobie co to jest stanowisko pracy "Toromistrz"

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Marca 2014, 15:44:07 »
Instrukcję D15 i powiązane kolega czytał?
Te wypociny w instrukcji, są dla Dyrektorów PLK, żeby przypomnieli sobie co to jest stanowisko pracy "Toromistrz"
Wielka racja.
Jeśli się komuś wydaje, że toromistrz wozi tylko (dupę) w drezynie i tylko ogląda infrastrukturę przy torową, to jest w dużym błędzie.
Zgadza się. Kiedyś jak byłem na szlaku szerokiego toru LHS, to po szlaku D29-75 (jest bardzo blisko szlaku LHS czyli 65) chodził "z buta" pewien Pan z PLK i oglądał tor a konkretnie czy są wszystkie śruby w podkładach i czy łączenia łubkowe są kompletne (szlak 75 na odcinku p.odg. Rytwiany-Połaniec nie ma jeszcze toru bezstykowego) oraz dokręcał luźne śruby. Miał ze sobą klucz (nie wiem jaki to rozmiar jest, ale wiem, że duży) oraz zestaw zapasowych śrub. Szedł pieszo bez pomocy drezyny. Nie wiem też czy obszedł całe 15 kilometrów czy zadanie to miał rozłożone na kilka dni.
Tylko pozostaje pytanie czy to był toromistrz czy jego podopieczny- dróżnik obchodowy czy inny torowiec. Bo instrukcje przewidują co ile dni ma być obchód na jakiej trasie i co ile tych obchodów odbywa go toromistrz.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Marca 2014, 17:02:50 »
Tylko pozostaje pytanie czy to był toromistrz czy jego podopieczny- dróżnik obchodowy czy inny torowiec. Bo instrukcje przewidują co ile dni ma być obchód na jakiej trasie i co ile tych obchodów odbywa go toromistrz.
Działkę torową, toromistrz, mistrz torowo-rozjazdowy, ma obowiązek raz w tygodniu przejść całą w swoim obrębie działania.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4110
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1282
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Marca 2014, 17:12:04 »
Cytuj
Działkę torową, toromistrz, mistrz torowo-rozjazdowy, ma obowiązek raz w tygodniu przejść całą w swoim obrębie działania.
Jaki to jest obszar, jakieś przykłady?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Dzień z pracy toromistrza
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Marca 2014, 18:57:30 »
Jaki to jest obszar, jakieś przykłady?
To zależy jaką działkę każdy toromistrz ma przypisaną do danej stacji. Są działki tylko liniowe, np. Lipki-Święta Katarzyna, podzielone na odcinki po 16 kilometrów, a są działki w stacji np. Wrocław-Główny, czy Wrocław-Brochów podzielone na dane "parki" rozjazdowe. Dany "park" może posiadać małą grupę torów, ale ma dużo rozjazdów i jeden toromistrz, nie obejmie całej iglicy rozjazdowej na nastawni np. WGA, WGB, WBA, WBB,