Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07

<< < (5/25) > >>

kruger:

--- Cytat: jarząbek019 w 17 Lutego 2014, 09:55:08 ---A gdy mamy troszkę na haku i mamy 30km/h, ciągniemy na oporach do 30km/h i nastawnik na 0?

--- Koniec cytatu ---

No raczej. Utrzymywanie prędkości na oporach to w tym przypadku czyste marnotrawstwo.

goofy212:

--- Cytat: Anrej w 16 Lutego 2014, 23:52:54 ---Pozycję oporową stosuje się w czasie ruszenia i rozpędzenia. Rozpędzamy pociąg do 120km/godz.. Następnie ustawiamy nastawnik na pozycje bez oporową i bocznikowanie, aby utrzymać prędkość.Pozycja bez oporowa znaczy, że szeregowo z silnikiem nie są połączone oporniki. Co wcale nie znaczy, że opór jest 0Ω, silnik też ma pewien opór.

--- Koniec cytatu ---
Czyli skład rozpędzamy tylko na oporach....Jeżeli tak by jeździli, to opóźnienia były by w setkach minut. Żeby utrzymać prędkość bocznikowanie nie jest potrzebne. Wszystko ma swoją rezystywność. Po za tym jaką pozycje bez oporową i ewentualny bocznik  należy nastawić, wie maszynista, bo widzi jak pociąg się zachowuje i jaka jest sytuacja atmosferyczna, rzeźba terenu.... Wszystko ma na to wpływ.

janek32:

--- Cytat: goofy212 w 17 Lutego 2014, 18:06:44 ---Czyli skład rozpędzamy tylko na oporach....Jeżeli tak by jeździli, to opóźnienia były by w setkach minut.

--- Koniec cytatu ---
@Anrejowi raczej chodziło o to, że na pozycjach oporowych nie można jechać po rozpędzeniu się. Generalnie im szybciej wrzuci się pozycję bezoporową w czasie rozruchu, tym lepiej, nie ma co specjalnie trzymać na oporowej do osiągnięcia Vmax.


--- Cytat: goofy212 w 17 Lutego 2014, 18:06:44 ---Żeby utrzymać prędkość bocznikowanie nie jest potrzebne.

--- Koniec cytatu ---
Nie wiem jak w rzeczywistości, ale w symku na EP07 z kilkoma wagonami nie utrzymasz 120 na bezoporowej równoległej bez bocznika.

Anrej:

--- Cytat: jarząbek019 w 17 Lutego 2014, 09:55:08 ---A gdy mamy troszkę na haku i mamy 30km/h, ciągniemy na oporach do 30km/h i nastawnik na 0?

--- Koniec cytatu ---
Przecież wyraźnie napisałem. Co to znaczy mamy troszkę na haku? Na jakiej pozycji nastawnika uzyskujesz 30km/godz.?
--- Cytat: goofy212 w 17 Lutego 2014, 18:06:44 ---
--- Cytat: Anrej w 16 Lutego 2014, 23:52:54 ---Pozycję oporową stosuje się w czasie ruszenia i rozpędzenia. Rozpędzamy pociąg do 120km/godz.. Następnie ustawiamy nastawnik na pozycje bez oporową i bocznikowanie, aby utrzymać prędkość.Pozycja bez oporowa znaczy, że szeregowo z silnikiem nie są połączone oporniki. Co wcale nie znaczy, że opór jest 0Ω, silnik też ma pewien opór.

--- Koniec cytatu ---
Czyli skład rozpędzamy tylko na oporach....Jeżeli tak by jeździli, to opóźnienia były by w setkach minut. Żeby utrzymać prędkość bocznikowanie nie jest potrzebne. Wszystko ma swoją rezystywność. Po za tym jaką pozycje bez oporową i ewentualny bocznik  należy nastawić, wie maszynista, bo widzi jak pociąg się zachowuje i jaka jest sytuacja atmosferyczna, rzeźba terenu.... Wszystko ma na to wpływ.

--- Koniec cytatu ---
To może opiszesz rozpędzanie składu z lokomotywą o rozruchu oporowym. Napiszesz co to jest bocznikowanie, kiedy się stosuje? Oczywiście że maszynista wie.

goofy212:

--- Cytat: janek32 w 17 Lutego 2014, 18:32:48 ---
--- Cytat: goofy212 w 17 Lutego 2014, 18:06:44 ---Żeby utrzymać prędkość bocznikowanie nie jest potrzebne.

--- Koniec cytatu ---
Nie wiem jak w rzeczywistości, ale w symku na EP07 z kilkoma wagonami nie utrzymasz 120 na bezoporowej równoległej bez bocznika.

--- Koniec cytatu ---
Chodzi mi o to, że aby utrzymać prędkość nie zawsze trzeba stosować bocznik, często jest on konieczny.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod