Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Obsługa nastawnika jazdy na lok. EU07
szogun:
--- Cytat: youBy w 16 Lutego 2014, 19:27:44 ---Zamiast przypuszczać, możesz się upewnić i jednocześnie przedstawić solidne argumenty. Charakterystyki trakcyjne siódemki są powszechnie znane, więc do dzieła.
--- Koniec cytatu ---
Do tego stopnia niezbyt chce mi sie zaglebiac, jednak oczywiste jest ze rozruch niskim pradem -> wydluzenie czasu jazdy oporowej -> wysokie straty energii.
kruger:
@goofy212 W porządku, znam zasadę pracy silnika elektrycznego. Użyłem po prostu skrótu myślowego w odpowiedzi na post @Ra na zasadzie że przy jeździe luzem pojazdu elektrycznego nie występuje odbiór energii elektrycznej z pracy prądnicowej silnika (pomijając straty własne itp).
youBy:
--- Cytat: szogun w 16 Lutego 2014, 19:52:41 ---Do tego stopnia niezbyt chce mi sie zaglebiac, jednak oczywiste jest ze rozruch niskim pradem -> wydluzenie czasu jazdy oporowej -> wysokie straty energii.
--- Koniec cytatu ---
Do tego stopnia jednak warto się zagłębić, bo oczywiste jest, że rozruch wysokim prądem -> kwadratowe zwiększenie mocy traconej na oporach -> wysokie straty energii.
Anrej:
Ogólną zasadą jest, że powinno się jeździć na pozycji bez oporowej. Pozycję oporową stosuje się w czasie ruszenia i rozpędzenia. Rozpędzamy pociąg do 120km/godz.. Następnie ustawiamy nastawnik na pozycje bez oporową i bocznikowanie, aby utrzymać prędkość.
Pozycja bez oporowa znaczy, że szeregowo z silnikiem nie są połączone oporniki. Co wcale nie znaczy, że opór jest 0Ω, silnik też ma pewien opór.
jarząbek019:
A gdy mamy troszkę na haku i mamy 30km/h, ciągniemy na oporach do 30km/h i nastawnik na 0?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej