Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Dopasowanie pozycji fotela w kabinie

<< < (2/4) > >>

janek32:

--- Cytat: Sawi w 28 Stycznia 2014, 14:27:27 ---Poprawka, to nie fotel z 303eb, tylko jak już ze 104eb.

--- Koniec cytatu ---
Fotele kopiowałem z t3d kabiny 303eb, zresztą w 104eb OIDP pomocnik ma taki sam fotel jak mechanik.

Sawi:
Tak wiem, bo w kabinach 303eb fotel z epoczki wersji z klimą ma tylko mechanik.

janek32:
Fotele z 303eb i osłony są w tej chwili bezpośrednio pod bananem (czyli_int_42a), żeby nad sobą mieć taki sam transform jak w 303eb. Chciałbym wrzucić je w prawidłowe miejsce, czyli int_42a->int_424->kabinaa (albo b). Co trzeba zmienić w transformie?

--- Kod: ---Parent: int_42a
Type: Mesh
Name: fotele
Anim: false
Ambient: 180.0 180.0 180.0
Diffuse: 180.0 180.0 180.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: 303e_b]fotele
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           0.102547 -1.09195 0.0 0.0
           1.09195 0.102547 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.09675 0.0
           -0.772034 5.95434 2.33246 1.0
NumVerts: 3732

--- Koniec kodu ---

Przy fotelach z budynia wystarczyło dodać odległości przeciwne do tych z parenta, tutaj to nie skutkuje. Próbowałem na osłonach i zjeżdżały kilkanaście centymetrów w dół.

Ra:
Tutaj w transformie jest jakiś kosmiczny obrót, normalnie nie powinny występować wartości większe od 1 (jako sinus i cosinus kąta obrotu). Biorąc pod uwagę pozycje "jedynek" (tzn. 1.09195), to ten transform zamienia osie OX i OY, czyli jest to obrót o około 90° w płaszczyźnie poziomej (aczkolwiek płaszczyzny mogą być obracane transformami). Najlepiej podaj/obejrzyj transformy obiektów nadrzędnych. Transform danego submodelu jedynie ustawia ten submodel względem miejsca wstawienia i ewentualnie obraca mu układ współrzędnych, natomiast układ współrzędnych w miejscu wstawienia zdefiniowany jest przez iloczyn transformów obiektów nadrzędnych.

janek32:
Hierarchia wygląda następująco: int_42a > int_424 > kabinaa/kabinab

int_42a:

--- Kod: ---Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1

--- Koniec kodu ---

int_424:

--- Kod: ---Transform:
          1.0 0.0 0.0 0.0
          0.0 1.0 0.0 0.0
          0.0 0.0 0.94 0.0
          0.0 -0.07 0.145 1.0

--- Koniec kodu ---

kabinaa:

--- Kod: ---Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0799999 -0.05 1.0

--- Koniec kodu ---

Co ciekawe, zastosowano tu podwójny banan, int_424 też nie zawiera żadnych trójkątów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod