Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Dopasowanie pozycji fotela w kabinie

<< < (3/4) > >>

Ra:
W takim razie w int_424 masz skalowanie w osi pionowej (94%), pewnie dlatego w kolejnym jest powiększenie. Żeby zmienić nadrzędny, musisz wymienić nazwę w Parent:. Ale jak tam jest skalowanie, to możesz nie dojść do ładu.

janek32:
Tylko na czym dokładnie polega to skalowanie? Próbowałem przed chwilą wstawić przy osłonach skalowanie 1.06....., tak żeby po wymnożeniu tego przez 0.94 z grubsza wyszło 1 i raczej nie pomogło.

Ra:
Skalowanie polega na tym, że wszystkie współrzędne leżące na skalowanej osi są przemnażane przez jakiś współczynnik. Czyli np. jeśli w modelu będzie koło, to po przeskalowaniu wyjdzie z niego elipsa. Skalowanie jest bardzo niekorzystnym zjawiskiem i powinno być unikane.


--- Kod: ---Transform:
          1 0 0 0
          0 1 0 0
          0 0 1 0
          0 0 0 1
--- Koniec kodu ---
To jest macierz jednostkowa, która nie wprowadza żadnych zmian do współrzędnych wierzchołków sumodelu, jak również nie ma wpływu na potomne. Można ją zignorować.


--- Kod: ---Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0799999 -0.05 1.0
--- Koniec kodu ---
To jest macierz definiująca przesunięcie submodelu (i wszystkich jego potomnych) o wektor. Jeśli nadrzędne submodele nie obracają układu współrzędnych, to oś OX będzie skierowana do przodu pojazdu, OY w lewo, a oś OZ do góry. Czyli przesunięcie będzie 8cm w lewo i 5cm w dół.


--- Kod: ---Transform:
          1.0 0.0 0.0 0.0
          0.0 1.0 0.0 0.0
          0.0 0.0 0.94 0.0
          0.0 -0.07 0.145 1.0
--- Koniec kodu ---
Ta macierz oznacza, że po przesunięciu o 7cm w prawo i 14.5cm w górę, wszystkie dalsze trójkąty będą miały zmniejszoną wysokość do 94%. To znaczy, że jeśli ta jest nadrzędna do poprzedniej, a tam jest przesunięcie -0.05 w transformie, to faktyczne przesunięcie będzie równe -0.047.

muri:
Tutaj masz info: http://pl.wikipedia.org/wiki/Elementarne_macierze_transformacji. Tylko macierze w plikach t3d są transponowane względem tego co masz w wiki (widać po macierze elementarnej - jedynki są na drugiej przekątnej).

janek32:
Ze skalowaniem już doszedłem do ładu, za to mam inne pytanie. Gdzie w transformie są informacje na temat obrotu względem osi X, Y i Z? Z opisu na wiki nie udało mi się wywnioskować, poza tym tam np. translacja o wektor jest podawana w ostatniej kolumnie a nie wierszu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod