Autor Wątek:  SU45 - teraźniejszość  (Przeczytany 39563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
SU45 - teraźniejszość
« dnia: 02 Listopada 2013, 19:34:41 »
Ostatnio czytałem gdzieś w internetach, że SU45 są mocno dojechane czyt. nie mają siły itp. Do tego częste defekty w Lubelskim i Podkarpackim. Czy z SU45 dzieję się coś podobnego jak z samochodami ciężarowymi po iluś tam latach użytkowania? Czyt. zamulenie silnika, spadek mocy itp.? Czy to prawda, że kiedyś SU45 z np. 7 wagonami na xxx trasie spokojnie utrzymywała 100 km/h a teraz 80 - 90 km/h?
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Listopada 2013, 20:40:14 »
No tak zazwyczaj bywa, że czas posuwa nie tylko ludzi, ale i maszyny ;) Kiedyś dziadek też mógł brać 2 panie na raz, a teraz ledwo się z fotela podnosi :P Silnik jak silnik - części się wyrabiają, z wiekiem traci kompresję i trochę koników "ucieka".
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2013, 20:44:41 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Listopada 2013, 20:55:59 »
Jeśli za niedługo ma być koniec serii SU45 na PKP (dużo się na to zapowiada-brak części zamiennych, duża paliwożerność, spora awaryjność co pokazały wydarzenia na Podkarpaciu), to mam nadzieję, że PKP zostawi chociaż jedną sztukę SU lub SP45 dla muzeum dla potomnych, chyba że już jest jakiś egzemplarz gdzieś w Muzeum, to OK.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Listopada 2013, 21:16:11 »
Jest SP45-139 w Kościerzynie. Niestety nieczynna.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Listopada 2013, 21:41:02 »
Jeśli pudło nie jest za bardzo skorodowane i ostoja jest całkiem sprawna, to tą SP45 będą w stanie zreanimować.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4119
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1348
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Listopada 2013, 22:00:12 »
Cytuj
spora awaryjność co pokazały wydarzenia na Podkarpaciu
Jakie konkretnie wydarzenia?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
14 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Listopada 2013, 22:09:28 »
Cytuj
spora awaryjność co pokazały wydarzenia na Podkarpaciu
Jakie konkretnie wydarzenia?

Opóźnienia TLK Solina czy Wieniawski sięgające nawet 2-3 godzin. Kto w temacie i mieszka w województwie Podkarpackim, ten wie o czym mówię.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Listopada 2013, 00:01:06 »
Kto w temacie i mieszka w województwie Podkarpackim, ten wie o czym mówię.
Skoro już poruszasz temat to może wyjaśnij o co chodzi. Większość ludzi na forum nie jest z Podkarpackiego co oznacza, że większość ludzi tu zarejestrowanych nie wie o czym mówisz. Do tych opóźnień to nagminnie dochodzi czy sporadycznie? Co jest ich przyczyną? Wysil się i napisz coś dla "reszty kraju".
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Listopada 2013, 00:05:06 »
Czy z SU45 dzieję się coś podobnego jak z samochodami ciężarowymi po iluś tam latach użytkowania? Czyt. zamulenie silnika, spadek mocy itp.? Czy to prawda, że kiedyś SU45 z np. 7 wagonami na xxx trasie spokojnie utrzymywała 100 km/h a teraz 80 - 90 km/h?
To jest normalny efekt zużycia silnika. A kiepskie utrzymanie układu chłodzącego jeszcze je pewnie bardziej dobija.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Listopada 2013, 00:21:37 »
Skoro już poruszasz temat to może wyjaśnij o co chodzi. Większość ludzi na forum nie jest z Podkarpackiego co oznacza, że większość ludzi tu zarejestrowanych nie wie o czym mówisz. Do tych opóźnień to nagminnie dochodzi czy sporadycznie? Co jest ich przyczyną? Wysil się i napisz coś dla "reszty kraju".

Notoryczne defekty plus jeszcze wydarzenia wynikające z ekstremalnej eksploatacji dwóch lokomotyw (np. brak paliwa na szlaku). Stąd w ostatnim czasie do Lublina ściągnięto dwie SU46 - jedna już jest uziemiona.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline 333Wojtas333

  • Wiadomości: 191
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Listopada 2013, 01:11:16 »
Mimo wszystko lokomotywą o numerze 141 zainteresowała się prywatna firma. Kto wie, może będzie ich więcej?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Listopada 2013, 08:51:44 »
Nie, zdecydowanie nie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Listopada 2013, 09:27:16 »
Cytuj
spora awaryjność co pokazały wydarzenia na Podkarpaciu
Jakie konkretnie wydarzenia?

Na fejsiku jest nawet specjalna grupa o nazwie "Defekty SU45/SU46 na Solinie/Wieniawskim i Hetmanie"
https://www.facebook.com/groups/448900401889296/?fref=ts
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Tb1

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Listopada 2013, 13:11:35 »
Linia 71 straci wiele na uroku po elektryfikacji i odejściu Fiatów. :P

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Listopada 2013, 16:17:42 »
Cytuj
Opóźnienia TLK Solina czy Wieniawski sięgające nawet 2-3 godzin. Kto w temacie i mieszka w województwie Podkarpackim, ten wie o czym mówię.
Cytuj
Notoryczne defekty plus jeszcze wydarzenia wynikające z ekstremalnej eksploatacji dwóch lokomotyw
No to prawie jak Wolsztyn.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Listopada 2013, 20:46:14 »
Mnie dziwi, że jak na razie nikt nie modernizuje FIATów w ruchu pasażerskim.
Czesi  np. zmodernizowali trochę lokomotyw serii 750 (tzw. brejlovec), chyba najczęściej używanych do ciągnięcia pociągów pasażerskich na liniach bez druta, wymieniając silnik spalinowy na Caterpillar 3512C HD i prądnicę główną na jakiegoś trójfazowego Siemensa z prostownikiem. Oznaczenie zmodernizowanych lokomotyw to 750.7.

U nas przydałaby się modernizacja taka jak dla PKP Cargo, w stosunku do ST45 wystarczyłoby IMHO zamienić prądnicę pomocniczą na coś mocniejszego, co byłoby w stanie zasilić dodatkowo ogrzewanie składu.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Listopada 2013, 21:21:16 »
IMHO zamienić prądnicę pomocniczą na coś mocniejszego, co byłoby w stanie zasilić dodatkowo ogrzewanie składu.
Ciekawe, tylko że prądnica pomocnicza służy do zasilania akumulatorów i obwodów NN, a ogrzewanie potrzebuje wysokiego napięcia...

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Listopada 2013, 21:54:10 »
Na ST45 prądnica pomocnicza wytwarza prąd przemienny, który i tak musi być wyprostowany przed zasileniem obwodów NN. Więc wstawienie podobnej prądnicy, ale na napięcie 3 kV, wymagałoby chyba tylko wymiany zasilacza NN albo dodania przed nim transformatora. No i oczywiście potrzebny byłby jeszcze prostownik WN do zasilania ogrzewania.
ZTCW podobnie jest rozwiązana sprawa na spalinowych Traxxach i właśnie czeskich zmodernizowanych 750-tkach, tam jest tylko jedna prądnica zasilająca silniki trakcyjne, ogrzewanie i obwody NN.
« Ostatnia zmiana: 03 Listopada 2013, 22:14:19 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Listopada 2013, 22:13:01 »
Mnie dziwi, że jak na razie nikt nie modernizuje FIATów w ruchu pasażerskim.

Cargo ma inny zakres eksploatacji tych loków, a IC żywcem kasy nie ma. Także cudów nie wymagajcie od tych lokomotyw. ;)

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Listopada 2013, 23:25:58 »
Notoryczne defekty plus jeszcze wydarzenia wynikające z ekstremalnej eksploatacji dwóch lokomotyw (np. brak paliwa na szlaku). Stąd w ostatnim czasie do Lublina ściągnięto dwie SU46 - jedna już jest uziemiona.
Witam.
Akurat mieszkam w tym regionie i na bieżąco wiem co się dzieje. Więc tak... Jeśli chodzi o brak paliwa to pewien dyżurny ruchu kiedyś określił to tak: ,,Często się to im zdarza ponieważ im nie wolno wlać więcej niż pół baku:)". Tak jak wspomniałeś, ściągnięto dwie maszyny SU46-017 i SU46-031, ta uziemiona to SU46-031 w której ,,poszła" prądnica, ale po tygodniu wróciła na szlak i dziś już pojechała z TLK 32104/5.

Cargo ma inny zakres eksploatacji tych loków, a IC żywcem kasy nie ma. Także cudów nie wymagajcie od tych lokomotyw. ;)
Inny tzn. jaki? Sekcja PKP Cargo Zakład Wschodni (Lublin) ma potężną halę napraw, wszystkie sprzęty potrzebne do utrzymania taboru.
^^PR Rzeszów^^

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Listopada 2013, 09:19:11 »
Inny to znaczy, że Cargo nie modernizowało swoich lokomotyw (ST45, ST48, SM48 i ST44) do obsługi pociągów pasażerskich tylko stricte towarowych i ew. eszelonów (gdzie rzeczywiście w składzie jadą ze dwa wagony osobowe, ale w końcu po co szeregowemu ma być ciepło, skoro na poligon a nie do babci na obiad jedzie ;) ) gdzieś na bocznicach. To że wypożyczają sprzęt żeby ratować pociagi konkurencji to tylko ich przyjacielski gest np. w stronę IC.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2013, 09:24:01 wysłana przez ST44-003 »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Listopada 2013, 09:37:10 »
Tyle, że ja miałem na myśli, że PR albo PKP IC powinno zmodernizować trochę lokomotyw, a nie PKP Cargo ma zamontować na swoich ST45 prądnice grzewcze :-).
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Listopada 2013, 11:34:22 »
To że wypożyczają sprzęt żeby ratować pociagi konkurencji to tylko ich przyjacielski gest np. w stronę IC.
Te "przyjacielskie gesty" mają swój (nie mały) wymiar liczbowy na fakturach :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Listopada 2013, 12:05:25 »
@mechatronik, a i owszem ;) Aczkolwiek dziwi mnie na ten przykład, że lokomotywy typu SM42 (a trochę czasu już na tych naszych torach jeżdżą), nie zyskały na przestrzeni dziejów prądnicy grzewczej. Nie licząc tu oczywiście SU42 których i tak obecnie jest jak na lekarstwo. A wiele już było sytuacji gdzie grzanie w tych lokach by się przydało.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Listopada 2013, 12:38:11 »
Aczkolwiek dziwi mnie na ten przykład, że lokomotywy typu SM42 (a trochę czasu już na tych naszych torach jeżdżą), nie zyskały na przestrzeni dziejów prądnicy grzewczej.
Jak to nie? Już w latach 70 przebudowano SM42 na SU42. Modernizacja ta jednak znacząco obniżała i tak ubogie właściwości trakcyjne lokomotywy, więc szybko się z tego wycofano.

Nie licząc tu oczywiście SU42 których i tak obecnie jest jak na lekarstwo.
Jest jak na lekarstwo, bo wszystkie trafiły do PR - a ta spółka raczej wycofuje się ze składów wagonowych. Stąd spora liczba trafiła w ręce Newagu i zostanie przebudowana na 6Dg.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #25 dnia: 04 Listopada 2013, 23:13:53 »
Jak to nie? Już w latach 70 przebudowano SM42 na SU42. Modernizacja ta jednak znacząco obniżała i tak ubogie właściwości trakcyjne lokomotywy, więc szybko się z tego wycofano.
ZTCW SU42 ma oddzielny agregat do zasilania ogrzewania, z własnym silnikiem, więc nie obciąża silnika głównego.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #26 dnia: 04 Listopada 2013, 23:18:55 »
ZTCW SU42 ma oddzielny agregat do zasilania ogrzewania, z własnym silnikiem, więc nie obciąża silnika głównego.
Tak mają lokomotywy z późniejszej modernizacji (SU42-5xx), które zostały przebudowane z SP42. Pierwsze SU42 już nie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #27 dnia: 04 Listopada 2013, 23:21:13 »
Były dwie edycje SU42. Pierwsza polegała na zasilaniu ogrzewania wagonów bezpośrednio z prądnicy głównej (500 V). Druga, późniejsza, polegała na wstawieniu odrębnego silnika spalinowego z prądnicą grzewczą (już na 3 kV) o mocy około 200 kW. Wtedy też pojazdy zostały przenumerowane na 500+.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Listopada 2013, 23:23:08 »
http://cdn3.asteroid.pl/a.garnek.pl/019/606/19606911_800.0.jpg/sm42-100.jpg - tutaj przedstawicielka pierwszej modernizacji na SU42 - na czole widoczne są sprzęgi ogrzewania.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: SU45 - teraźniejszość
« Odpowiedź #29 dnia: 05 Listopada 2013, 08:04:13 »
I teraz pytanie. Co by się stało gdyby taką Su42 z grzaniem na 500V podczepili do normalnego wagonu z grzaniem na 3000V?