Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Edytor RAINSTED - kilka pytań

<< < (2/5) > >>

Ra:
Długość toru zmienia się przesuwając końce. Na zakładce Punkty wybiera się któryś z końców, a następnie przyciska się Ustaw wybrany punkt na mapie, po czym trzeba kliknąć w odpowiednie miejsce. Długość wyświetla się na górnym pasku i jeśli trzeba ustawić jakąś konkretną, to operację należy powtarzać do skutku, zwiększając skalę. Można przy tym posiłkować się klawiszem [M], który jest odpowiednikiem przyciskania wspomnianego przycisku.

Jeśli jest włączona blokada długości toru, to podawana na pasku długość nie będzie się przeliczać. Jest to jedna z rzeczy do dopracowania, ale z różnych względów ma niski priorytet. Docelowo odcinkowi z zablokowaną długością będzie można wpisać długość na karcie Własności, aczkolwiek do przemyślenia jest wtedy blokowanie długości na potrzeby niwelety.

carmel4a:
Witam. Chciałbym dowiedzieć się czy/w jakim stopniu w Edytorze da się tworzyć trakcje elektryczne, oraz czy istnieje jakaś dokumentacja Edytora (nie licząc 23 części dostępnej na Forum i maila). Jeśli tak nie jest to z chęcią będę takowej autorem. Prosiłbym tylko o opinie - czy jest sens ją robić. W przypadku uaktualnień i dodawaniu opcji do Edytora będę ją oczywiście aktualizował. Jestem ,,zielony" w jego obsłudze więc jeśli kolega @Ra się zgodzi na małe zawracanie głowy na, np. PW to myślę, że ten projekt się uda i zapobiegnie to kolejnym pytaniom typu moje. Najchętniej spytałbym się o wszystkie opcje dostępne w Edytorze i czuję, że (chyba) nie jestem jedyny. Dla tego pytam się Was o opinię.
Pozdrawiam.

Ra:
Nie wiem, czy jest sens opisywać sposób budowy sieci zasilającej, skoro:
- nie są dostępne słupy o prawidłowych wymiarach
- nie ma koncepcji na ruchome ramię odciągowe w modelu wysięgnika
- edytor nie obsługuje jeszcze słupów z wieloma uchwytami drutu
- nie został rozpracowany temat przęseł naprężania
- wieszanie drutu nie uwzględnia przechyłki toru
- nie ma narzędzi weryfikujących poprawność zygzakowania
- nie ma narzędzi weryfikujących segmentację i rozstaw słupów
- nie ma koncepcji na zasilanie sekcji, podstacje i ich obciążanie
- nie jest ruszony temat różnych typów sieci (np. Y)
- nie jest rozwiązania kwestia zwisu drutu jezdnego na przechyłkach

Jakkolwiek by nie zrobić sieci obecną wersją edytora, będzie ona do poprawienia po dopracowaniu któregokolwiek z powyższych zagadnień. Oczywiście można też zrobić tak, jak w przypadku tworzenia scenerii w 3DS Max: uznać obecny zestaw modeli i narzędzi za kompletny system i uważać, że wszystko jest w porządku.

Tolein:
Jeśli mogę dodać coś od siebie:

- słupy są wymodelowane, czekają na tekstury
- jest koncepcja wysięgnika w 100% edytowalnego, który dostosowywać się będzie do wyliczonych wymiarów lokalnych (nowa generacja generatora), modele czekają na tekstury, koncepcja programu generatora dopracowana w 95%, czeka na realizację
- z uwagi na koncepcję połączenia tekstur (i nie tylko) dwóch powyższych elementów raczej nie przewiduje się wydania rozłącznego
- przęsła naprężania wymagają dopracowania koncepcji w zakresie rozwiązania tymczasowego, przy czym w planach są bardziej rozbudowane twory, ciężko stwierdzić co pierwsze ujrzy światło dnia
- uwzględnienie przechyłki toru (zarówno w kwestii punktu podwieszenia jak i profilowania przęsła) nie jest wielkim problemem, pozostają jednak pewne braki koncepcyjne (w zakresie zapisu takiego przęsła), ma to być częścią generatora przęseł - tu niestety mam spore braki "programowe" i nie jestem w stanie dopracować koncepcji, także ten element odchodzi na razie na dalszy plan (przynajmniej w docelowej formie), koncepcja rozwiązania tymczasowego jest raczej dość prosta, aczkolwiek mam jeszcze pewne braki merytoryczne, które muszę uzupełnić
- zamiast weryfikować poprawność zygzakowania, segmentację, czy rozstaw słupów raczej docelowym rozwiązaniem jest po prostu zestaw skryptów, który będzie uzupełniał odpowiednie dane według zadanych parametrów (sugerowane umieszczenie kolejnego słupa, automatyczne sugerowanie punktu zawieszenia trakcji w przestrzeni - uwzględniając zygzakowanie właśnie)
- w temacie różnych typów sieci vide generator przęseł

Do tego wszystkiego na pewno będę tworzył dokumentację, choć nie wykluczam, że przyda się pomoc, także zapraszam na gg, jeśli masz ochotę.

carmel4a:
Zostałem chyba niedokładnie zrozumiany. Chodziło mi o tworzenie dokumentacji do ogólnie pojętego Edytora. Chociaż chętnie pomógłbym w Twoim (przyszłym) programie i na pewno się odezwę.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod