Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Edytor RAINSTED - kilka pytań

(1/5) > >>

carmel4a:
Witam, mam dziś kilka pytań odnośnie ogólnie pojętego tworzenia scenerii. Zaczynajmy :)
   1a. Pierwsze pytanie odnosi się łuków. Czy w standardach MaSzyny są luki o ,,okrągłych" promieniach. Na przykład: Mam jakąś stacje, za nią występuje łuk. Tory pomiędzy łukiem, a torami stacyjnymi są dość ... nietypowe (początek łuku jest przesunięty względem osi środkowych torów).
   1b. Czy przy mniej ważnych odcinkach można stworzyć dwie proste i pomiędzy nimi kolejną zamienioną w łuk?
(Oczywiście jeśli jakoś pasuje do zdjęć/mapy topo.) Czy zawsze dopasowywujemy promień?
   2. Czy tworząc scenerie z map z Geoportalu muszę się bawić z np. łukami przejściowymi? (jeśli tory są dopasowane do rzeczywistego przebiegu)
   3. Czy z poziomu Edytora da się dla np. grupy ustawić tekstury podsypki torów/szyn? Przy małych stacjach to nie problem, ale dla większych odcinkach torów...
Obecnie to wszystko. Możliwe, że się pojawią kolejne pytania. Przepraszam za ten (przyszły?) potok pytań, ale kilku spraw jeszcze nie rozumiem. Więc pytam :) Pozdrawiam.

Ra:
Zasadniczo promienie łuków na szlakach zaokrągla się do 100m, czasem do 50m. Aczkolwiek, ze względu na trudne warunki terenowe, są spotykane również inne promienie. Rysując tory na ortofotomapie ustawiamy taki promień, żeby pasował do tego, co jest na zdjęciach. Zdjęcia też czasami bywają zdeformowane, więc trzeba zachować czujność i zdrowy rozsądek.

Krzywych przejściowych nie stosuje się dla łuków o promieniach większych od 4km, a także w obrębie stacji, dla prędkości poniżej 50km/h. Jazda po łuku z krzywą przejściową jest zauważalnie odróżnialna od łuku bez.

Podstawowym problemem w zakresie podsypek jest brak jakiegokolwiek wyboru. Dostępne aktualnie podsypki są dopasowane na nierealistyczny profil przekroju, więc nie wiadomo, co gorsze. Jeśli chodzi o zmianę, to można wejść w kartę Własności toru, a tam w pole z wyborem tekstury. Strzałkami góra/dół można wybrać plik tekstury, a przytrzymując [Shift] przechodzić (też strzałkami) wzdłuż listy torów, wyświetlonej po lewej.

carmel4a:
Jeśli chodzi o podsypki to rozumiem. Łuki (chyba) też, więc dziękuje. Jak wspomniałem, chodzi mi po głowie kilka zagadnień, więc prosiłbym o niezamykanie.
PS. Rozumiem, że o kładzeniu torów blisko stacji ,,na oko" mogę zapomnieć.

To jest moje pierwsze (chyba) głupie pytanie, ale je zadam, bo nie widzę innej opcji.
Powracając do poprzedniego przykładu. Mam stacje, za nią łuk o ok. R=1015m. prędkość z WOS'u 100km/h.
Programik do tego celu wyliczył mi, że odcinek pomocniczy (który potem przesuwamy i na nim budujemy łuk) wynosi ok. 60m (L/2). Tu jest właśnie głupota pytania. Jak ustawić te 60m dla odcinka? (nie licząc funkcji trygonometrycznych...) Bo we właściwościach obiektu nie widziałem...

Ra:
Dla torów prostych na zewnątrz łuku ustawiasz linie kierunkowe (bez kierunkowych jest trudniej). Po ustawieniu promienia łuk dzielisz tak, żeby miał co najmniej 3 odcinki. Zaznaczasz któryś z nich i dodajesz obiekt parametrów łuku. W jego własnościach można ustawić wysokość przechyłki oraz długość ramp przechyłkowych. Jest to jednocześnie długość krzywych przejściowych. Obiekt parametrów łuku pozwala też policzyć przechyłkę i długość rampy z prędkości i przyspieszeń, ale o ile mi wiadomo, to nie robi tego za dobrze. Na koniec wystarczy naprawić odcinki łuku.

carmel4a:
Rozumiem.
PS: Jestem coraz bardziej zdziwiony Twoim Edytorem :) Pierwsze wrażenie: ,,o co chodzi..." , a tu takie przydatne opcje.
Znam Twoje zdanie (wolny postęp prac nad Edytorem) na temat tworzenie jakiejś instrukcji dla początkujących (układanie torów, łuki, itp.), ale myślę, że przydałaby się jakakolwiek - nawet na nieskończony Edytor. Osobiście - jeśli go kiedyś zrozumiem - mógłbym się tym zająć.
Nawet jeśli trzeba by ciągle ją aktualizować. Pozwoliłoby to uniknąć takich zbędnych pytań jak moje.
PS 2: Gdzie (mimo wszystko) się zmienia długość toru?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod