Hej!
Właściwie Jarek (vel Slimson - główny wykonawca trasy; bez Niego nic by nie powstało) powiedział, co najważniejsze, ja dodam trochę informacji o linii.
Trasa Macierzewo - Wiliś - Jarkawki ma być wiernym oddaniem klimatów polskiej kolei lokalnej, utrzymanej w stylistyce Warmii i Mazur oraz Pomorza. Stąd oczywiście brak trakcji elektrycznej i pojawienie się słupów linii teletechnicznej (drutów telefonicznych raczej nie będzie - za duzo przy tym męczenia się). Wiem, wiem, do jeżdżenia z pojazdów trakcji spalinowej nadaje się tylko SN61. Ale cóż, miejmy nadzieję, że klimat zrekompensuje braki taborowe...
Będziemy jechać wśród lasów, jezior, po mostach, na długich i krętych nasypach oraz w wykopach. Na trasie znajdzie znajdą się 4 stacje oraz 10 przystanków (jeśli dobrze liczę). Planowane (i testowane) są krzyżowania pociągów. Kilka fragmentów trasy oparte zostanie (bądź zostało) na odcinkach autentycznych (Klewki, Borkowo, piękny nasyp na linii Szczytno - Biskupiec), oczywiście z mniejszym bądź większym powodzeniem... ;)
Na jednym ze screenów widać SU45 z "ryflakiem", podążającą obok unieważnionych semaforów. To łącznica wojskowa, od sporego czasu nieużywana, lecz nadal istniejąca i przejezdna.
Pojawią się jeszcze inne typowo polskie motywy, jak choćby przesmyk między jeziorami i... więcej nie powiem! :)
Planowana długosć linii: około 45-50 km. Prędkość szlakowa 70 km/h, od Wilisia 30 km/h. :)
Przyłączam się do gorących podziękowań dla Mateusza, a także do życzeń dla Was wszystkich. Wesołych Świąt!!!
Pozdrawiam!
PS: Oczywście wszelka pomoc, zwłaszcza w kwestii modeli budynków kolejowych i tekstur, mile widzana...