Symulator EU07 (i nie tylko) > Screeny
Poradnik hamowania
ST44-003:
--- Cytat: El Mecánico w 13 Kwietnia 2013, 11:39:02 ---
--- Cytat: szogun w 13 Kwietnia 2013, 11:05:50 ---W nagłe 200m przed W4 :P
--- Koniec cytatu ---
Walizki najpierw lecą z półek na pasażerów, a potem z peronów na maszynistę;]
--- Koniec cytatu ---
... a maszynista z peronu na taczki, z taczek na dywanik a z dywanika na warsztat :P
Szczerze powiedziawszy, to nie mamy żadnego filmiku pokazującego jak poprawnie hamować ani jak ruszać taborem. Ja na przykład do tej pory nie wiem jak powinno się poprawnie na spalinówkach jeździć :P
Benek:
YouBy pisze:
--- Cytat: youBy w 12 Kwietnia 2013, 14:34:39 ---...poradnik przedstawiający optymalną i skuteczną technikę hamowania.
--- Koniec cytatu ---
--- Cytat: ST44-003 w 13 Kwietnia 2013, 12:35:16 ---Szczerze powiedziawszy, to nie mamy żadnego filmiku pokazującego jak poprawnie hamować...
--- Koniec cytatu ---
To który z Was w końcu pisze prawdę?
Niebugoclaw:
Technik hamowania jest tyle co maszynistów :) Każda jest dobra jeśli skład staje równo, nie przeładowuje, na pośpiechach naciąga sprzęgi, a na towarowych nie rozrywa.
Patrykos:
Technika hamowania to raz, a rozruchu to dwa. Ilu to już było u mnie przykładowo, co po wyjechaniu z 20stki 40wagonowym składem dawali tak po garach, że po kilkuset metrach takiego rozruchu rozrywało skład. ;)
youBy:
To nagranie jest nawiązaniem do znanego filmu pt. „Moja praca bez cenzury” Ryśka Akustyka i przeniesieniem zawartego tam pokazu hamowania dla emerytów do MaSzyny z SPKS. Zawarte w pierwszym poście słowo „optymalna” miało na celu wywołać dyskusję, a nie przekonywać, że jest to jedyna słuszna metoda — bo takiej nie ma.
--- Cytat: Niebugoclaw w 13 Kwietnia 2013, 14:19:08 ---Technik hamowania jest tyle co maszynistów :) Każda jest dobra jeśli skład staje równo, nie przeładowuje, na pośpiechach naciąga sprzęgi, a na towarowych nie rozrywa.
--- Koniec cytatu ---
Dodałbym jeszcze do tej listy, że nie powoduje uszkodzeń pojazdów. Nie chodzi tutaj tylko o używanie dużej siły hamowania, ale także nieumiejętną obsługę zaworu maszynisty, przeładowania i w konsekwencji przesunięte obręcze.
Moim zdaniem najważniejsze jest po prostu odpowiednie wyczucie odległości (pośrednio wynikające ze znajomości szlaku i zachowania składu). Zastosowanie wybranego stopnia hamowania to już kwestia indywidualnych preferencji. Słabsze hamowanie to mniejsze obciążenia cieplne i ryzyko poślizgu, ale dłuższy czas jazdy. Natomiast w symulatorze można wszystko, w tym robić rzeczy, których by się nie odważyło robić w rzeczywistości.
Jeśli ktoś chce sobie wyrobić technikę, powinien zwrócić uwagę na kilka elementów:
– jak szybko pociąg zwalnia na danym stopniu hamowania,
– w jakim czasie skład reaguje na zadane hamowanie,
– ile czasu/prędkości/odległości potrzeba na wyluzowanie pociągu w pozycji jazdy/krótką falą/długą falą,
– jak wypada hamowanie kontrolne.
--- Cytat: Ryszard-san w 12 Kwietnia 2013, 18:34:28 ---Ciekawe jak zachowały by się wagony z przyspieszaczem hamowania po takim czymś - obawiam się, że zakończyło by się zadziałaniem szynowych. Hamowanie jak za czasów knora ;)
--- Koniec cytatu ---
Jeśli byłyby przyspieszacze nagłego hamowania, to ciśnienie momentalnie spadłoby do 3 bar. Na szczęście zwykłe Y nie mają szynowych, więc tego problemu nie ma.
--- Cytat: Anrej w 12 Kwietnia 2013, 20:10:35 ---Dobry film przedstawiający zasadę hamowania a raczej obniżenia prędkości do pewnej wartości. Pociąg osobowy jadący z prędkością rozkładową 120km/godz. ma hamulec nastawiony na P. Przy prędkości większej nastawia się na R lub R+Mg.
Jak wyglądałby proces hamowania, gdy jadąc z prędkością 60km/godz. musimy zatrzymać się na stacji.
--- Koniec cytatu ---
Pociąg pasażerski ma najwyższe dostępne nastawienie i nie zależy to od prędkości. Samo nastawienie P mają w Polsce wagony piętrowe; pospolite Y mają tylko R. Pociągi mieszane z tych wagonów mają też mieszane nastawienie, więc nie można tak kategorycznie tej sprawy postawić. Raz widziałem cały pociąg cały na R, z wyjątkiem ostatniego wagonu, który był nastawiony na R+Mg.
Przy zatrzymaniu na stacji najważniejsze jest nie szarpnąć przy stawaniu i zmieścić się w peronie.
--- Cytat: El Mecánico w 13 Kwietnia 2013, 11:39:02 ---Walizki najpierw lecą z półek na pasażerów, a potem z peronów na maszynistę;]
--- Koniec cytatu ---
Walizki raczej polecą przy stawaniu niż przy wdrażaniu hamowania.
--- Cytat: CovaluS w 13 Kwietnia 2013, 15:37:31 ---Ciekawe czy masz pozwolenie od autorów na wykorzystanie treści ich filmu w swoim filmie...
--- Koniec cytatu ---
Wydaje mi się, że wykorzystanie mieści się w ramach cytatu.
W załączniku przedstawiam wykres, jaka będzie względna siła hamowania (odniesiona do hamowania pełnego) dla wagonu 111A przy prędkości 70 km/h na podstawie zależności z SPKS. Jak widać, duże upuszczenia dają niewiele.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej