A więc mogli dać jej tę modernizę chociarz jakieś 10-15 lat by pojezdziła.
Widzisz tu gdzieś ekonomie? Po co trzymać tabor, który ani nie wyciąga najwyższej ani tymbardziej nowej (patrz 200km/h) prędkości szlakowej? @MKUśniaki dobrze to podsumował: 3NG + moderna? Raz że konstrukcja pudła jest przestarzała, nie opłaca się robić kolejnych podwyższeń ich prędkości bo wyjdzie coś w stylu: "Hmm.. a co się stanie jeśli EP08 pojedzie 160? Sprawdźmy to!", a w IC potrzebny jest nowy tabor, a nie ciągle kombinowanie i jazda tym samym.
Taka prawda, jesteśmy epickim skansenem na kołach. Ostatnio przeglądałem zdjęcia na Rynku Kolejowym, gdzie ktoś zamieścił fotkę z prezentacji "nowego" taboru na PKP. Zdjęcie miało 50 lat i ukazywało nówke sztukę EU07-005 oraz SM42-023. I tak przez 50 lat.
@yB, Husarzom dolega Zima. Podobno... Wystarczy głupie uszkodzenie zgarniacza na nich i już wóz w odstawkę idzie.
Ogólnie IC kasy na wozy nie ma. Widzę co się na Zakopiance dzieje, gdzie zdarzyło się ostatnio że z Tatrami z Warszawy do Krakowa przyjechała EP09-044 a do Zakopanego dalej pojechała... EP09-045. A poza tym dużo sprzętu stoi odstawionego z wpisanym OG i OS. Koniec końców, czas EU07 też dociera do finału.