Autor Wątek:  Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM  (Przeczytany 14565 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« dnia: 06 Marca 2013, 18:19:01 »
Cytuj
Maszynista prowadzi pociąg tylko ponad dwie godziny. Reszta to nocne stróżowanie.
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13510448,Maszynista_nocuje_w_pociagu__Pilnuje_przed_wandalami.html
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2013, 18:21:09 wysłana przez popatrz »

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Marca 2013, 18:32:45 »
Ja po prostu nie wierzę w to, że po całonocnym stróżowaniu maszynista poprowadzi skład nie wykazując objawów zmęczenia.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marca 2013, 18:54:47 »
Ja po prostu nie wierzę w to, że po całonocnym stróżowaniu maszynista poprowadzi skład nie wykazując objawów zmęczenia.

A gdyby prowadził pociąg, to byłby mniej zmęczony?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marca 2013, 19:04:14 »
Problem w tym, że w Górze Kalwarii graficiarze to szczególna plaga...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Marca 2013, 19:35:50 »
Kto powiedział że maszynista w robocie musi jeździć? Czasami bywają takie sytuacje że przez 12 godzin służby, że maszynista przejedzie 100m

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2013, 19:47:23 »
To może niedługo maszyniści będą sprawdzać bilety, układać sobie trasy oraz dokonywać przeglądów wagonów i lokomotyw.
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2013, 19:54:26 »
To raczej populistyczne pisanie z czego słynie ten portal. To jest z pewnością na tej samej zasadzie jak jedziesz pociągiem, okazuje się, że jest np. stójka na Twój kierunek na najbliższe 8h i przez ten czas nie robisz nic innego jak stoisz pod semaforem i też niby „stróżujesz”…
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Marca 2013, 21:13:50 »
Służba na pojeździe i bez pojazdu.
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Marca 2013, 21:48:57 »
To może niedługo maszyniści będą sprawdzać bilety, układać sobie trasy oraz dokonywać przeglądów wagonów i lokomotyw.

Wg przepisów jeżeli drzwi zamykane są z kabiny sterowniczej i poprzedzone "dźwiękiem" nie jest wymagany kierpoć. Więc nie zdziw się, że za jakiś czas będą biletomaty w pociągu, kasowniki i tylko mech na pokładzie, a kontrole jak w MPK...

Fakt, faktem stróżowanie przed wandalami nie wiem czy jest idealne. I tak w razie ataku musi dzwonić po policję, bo sam sobie raczej nie poradzi....
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Marca 2013, 00:04:57 »
Ja po prostu nie wierzę w to, że po całonocnym stróżowaniu maszynista poprowadzi skład nie wykazując objawów zmęczenia.

A jak maszynista całą noc kręci kołem to jest mniej zmęczonym? Są służby gdzie zaczynasz o 1 w nocy i do 13 dobrze bawisz sie non-stop jadąc. Więc generalnie to 'stróżowanie' wcale nie jest złe.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Marca 2013, 06:53:56 »
To może niedługo maszyniści będą sprawdzać bilety, układać sobie trasy oraz dokonywać przeglądów wagonów i lokomotyw.
Przecież często się zdarza że jeden maszynista robi drugiemu próbę hamulca (sam sobie zrobić nie może) oczywiście jeżeli ma dodatkowo uprawnienia rewidenckie.
W dawnych czasach (nie wiem jak teraz) maszyniści jeździli po odbiór lokomotyw z naprawy gdzie też musieli sprawdzić czy wszystko się kupy trzyma zanim zabiorą lokomotywę do siebie.
Kiedyś też była służba w rezerwie czyli przychodziłeś żeby posiedzieć w szopie i czekać na ewentualne awaryjne akcje.
Masz jeszcze służby na "Depie" czyli twoje zadania to przestawianie lokomotyw na halę, na tankowanie, tankowanie ich, ustawianie na torach postojowych, w zimę dozorowanie odpalonych lokomotyw itp.

Co ciekawe (wbrew mniemaniu niektórych MK ze to takie prace karne) sporo osób lubi robić takie zajęcia bo chociaż wiadomo o której godzinie się zaczyna o której kończy i w jakim miejscu, i nie trzeba tułać się po połowie Polski.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Marca 2013, 15:14:34 »
Więc generalnie to 'stróżowanie' wcale nie jest złe.
Nie przypadkiem, to się zwie "dyżur" na lokomotywie?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Marca 2013, 15:17:09 »
Więc generalnie to 'stróżowanie' wcale nie jest złe.
Nie przypadkiem, to się zwie "dyżur" na lokomotywie?
Albo pogotowie bez pojazdu?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Marca 2013, 15:26:08 »
Tak na chłopski rozum: czemu niby pogotowie bez pojazdu, skoro do stróżowania jest jakiś pojazd? ;)
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Marca 2013, 15:43:40 »
Więc generalnie to 'stróżowanie' wcale nie jest złe.
Nie przypadkiem, to się zwie "dyżur" na lokomotywie?
Albo pogotowie bez pojazdu?
A to już jest bardzo ciekawie nazwane, jeśli przyjeżdża się w planie na daną stację i masz oczekiwanie na dany pociąg z lokomotywą np. 3 godziny, to jak to będzie nazwane w wykazie?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Marca 2013, 16:04:13 »
A to już jest bardzo ciekawie nazwane, jeśli przyjeżdża się w planie na daną stację i masz oczekiwanie na dany pociąg z lokomotywą np. 3 godziny, to jak to będzie nazwane w wykazie?

Nijak - wszystko w przejście pod 24.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Marca 2013, 23:54:08 »
Co ciekawe (wbrew mniemaniu niektórych MK ze to takie prace karne) sporo osób lubi robić takie zajęcia bo chociaż wiadomo o której godzinie się zaczyna o której kończy i w jakim miejscu, i nie trzeba tułać się po połowie Polski.
No ja jakimś MK nie jestem i manewry czy "depo" jak dostanę w planie to dla mnie mimo wszystko kara (o czym przełożeni z resztą wiedzą). Znam sporą grupę maszynistów, którzy również nie lubią takiej pracy i wolą przepracować te 12h ale na pociągu. I też wiem gdzie zacznę, gdzie skończę i o której.
btw Ogólnie ciężko nie traktować manewrów jako swego rodzaju kary skoro "zawieszeni" maszyniści właśnie tam są wysyłani…
Oczywiście to też zależy bo są i tacy co by najchętniej na samym depie siedzieli a semafory oglądali z szopy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Marca 2013, 06:59:17 »
Masz rację ze to zależy od człowieka.
W ruchu pasażerskim to jest to bardziej uregulowane, ale przecież sam pewnie wiesz jak to jest na towarach.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Marca 2013, 10:54:16 »
Kiedyś też była służba w rezerwie czyli przychodziłeś żeby posiedzieć w szopie i czekać na ewentualne awaryjne akcje.
Masz jeszcze służby na "Depie" czyli twoje zadania to przestawianie lokomotyw na halę, na tankowanie, tankowanie ich, ustawianie na torach postojowych, w zimę dozorowanie odpalonych lokomotyw itp.
A czy obecnie to się przypadkiem nie nazywa "pogotowie" (przynajmniej w Krakowie)? I nie tyle że w szopie (a też się zdarza), tyle że na dyspozytorni?
@MichałŁ, szczerze powiedziawszy to nie skazał bym, że służba (jednego dnia) dwa razy w Kraków - Katowice, należy do najprzyjemniejszych  i najciekawszych ;)
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 11:04:46 wysłana przez ST44-003 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #19 dnia: 08 Marca 2013, 11:12:38 »
A czy obecnie to się przypadkiem nie nazywa "pogotowie" (przynajmniej w Krakowie)?
A w Warszawie się to nazywa depo, a w Katowicach manewry. Co kraj to obyczaj.
I nie tyle że w szopie (a też się zdarza), tyle że na dyspozytorni?
W ciągu doby w Krakowie są dwa stałe pogotowia na szopie. Więc nie tylko 'się zdarza'.
@MichałŁ, szczerze powiedziawszy to nie skazał bym, że służba (jednego dnia) dwa razy w Kraków - Katowice, należy do najprzyjemniejszych  i najciekawszych ;)
Dawno już nie ma takich służb. A szkoda.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Marca 2013, 11:14:19 »
Dzięki @Borys :) Tak swoją drogą, to czy "pogotowie" też musi robić odpis w książkach i zbierać taśmy z każdego wozu któremu robi manerwy?
Pytam, bo nie bardzo wiem jak to działa.
« Ostatnia zmiana: 08 Marca 2013, 11:15:56 wysłana przez ST44-003 »

Offline MKaczy

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 485
  • ^Służbowe BMW^
    • Zobacz profil
    • http://zyciekolei.blox.pl/html
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Marca 2013, 12:39:09 »
Tak swoją drogą, to czy "pogotowie" też musi robić odpis w książkach i zbierać taśmy z każdego wozu któremu robi manerwy
Przykładowo we Frankowie na depo masz określoną bane do wykonywania owej pracy (zazwyczaj sm42). I tylko z niej urywasz papier i robisz wpis do książki.

A co do owej służby z początku tematu, to nie jest żadna nowość. Od zakończenia służby do kolejnego rozpoczęcia musi minąć 12 godzin przerwy, (lub 24h od rozpoczęcia do kolejnego rozpoczęcia). W spółce PR Wlkp. jest podobna sytuacja. Pociąg z Poznania wyjeźdza o 20:53 i jedzie do Piły do której dociera po godzinie 23. Następnie czas na drzemke w jednostce, i jakoś 5:15 dostaje hasło "gotów do odjazdu" i do Poznania, gdzie jest po godzinie 7. I takich sytuacji jest pełno w Polsce.

Tymczasem zbieram się powoli na służbę po obecnie 10,5 godzinach od zakończenia. :)
Dla ludzi z Poznania: uważać na przejazdy na górczynie, bo robie tam dziś manewry :)
hej
"Wsiąść do pociągu... towarowego..." :)
Maszynista - PKP Cargo CTOE-Szczecinek - ET22, 201El, 201EK, EU06, EU07, ET41, ET42, E6ACT, SM42, ST44-ko, SM42-6dg, ST48-Da

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Marca 2013, 12:47:06 »
12 godzinny czas pracy/odpoczynku liczy się od którego momentu? Widziałem kiedyś w karcie pracy że są tam rubryki takie jak(o ile mnie pamięć nie myli) pogotowie bez pojazdu, dojazd pasażerem itp
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Marca 2013, 12:48:43 »
12 godzinny czas pracy/odpoczynku liczy się od którego momentu? Widziałem kiedyś w karcie pracy że są tam rubryki takie jak(o ile mnie pamięć nie myli) pogotowie bez pojazdu, dojazd pasażerem itp

Od momentu zgłoszenia się do pracy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Marca 2013, 09:05:53 »
Co w tym takiego? Jest 12 godzin służby, jest przekroczone? Nie jest. To w czym problem. Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Marca 2013, 16:12:30 »
Co w tym takiego? Jest 12 godzin służby, jest przekroczone? Nie jest. To w czym problem. Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?
Istnieje... Spisuje pasjonatów robiących zdjęcia i kręcących filmy...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Marca 2013, 16:13:08 »
Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?

SOK nie jest od pilnowania Twojego czasu pracy...

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Marca 2013, 16:13:58 »
Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?

SOK nie jest od pilnowania Twojego czasu pracy...
Jemu raczej chodziło o tych chuliganów malujących pociągi.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Marca 2013, 16:15:08 »
Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?

SOK nie jest od pilnowania Twojego czasu pracy...
Jemu raczej chodziło o tych chuliganów malujących pociągi.

Być może, ale to raczej z wypowiedzi nie wynika...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Inne spojrzenie na zawód maszynisty w KM
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Marca 2013, 17:38:30 »
Swoją drogą jest jeszcze na kolei coś takiego jak SOK?
SOK nie jest od pilnowania Twojego czasu pracy...
Jemu raczej chodziło o tych chuliganów malujących pociągi.
.
Być może, ale to raczej z wypowiedzi nie wynika...
Ale wynika to z Twojego braku kojarzenia faktów. Co miałem łopatologicznie to opisać?. Napewno SOK nie jest od pilnowania mojego czasu pracu. Co nie można napisać o Twoim czasie pracy.
Nie rozumiem całej tej afery. Pracodawca jeśli niema pracy na której pracownik jest zatrudniony, może zlecić pracę zastępczą.