Autor Wątek:  Kolejna modernizacja SM42  (Przeczytany 5325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Kolejna modernizacja SM42
« dnia: 05 Marca 2013, 21:39:18 »
http://www.rynek-kolejowy.pl/40817/_20_lokomotyw_spalinowych_domodernizacji_%E2%80%93_PKP_IC_oglasza_przetarg__.htm
Cytuj
20 lokomotyw spalinowych do modernizacji – PKP IC ogłasza przetarg
Spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na wykonanie modernizacji 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Modernizacja obejmuje m.in. wymianę silników spalinowych, wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji 20 lokomotyw spalinowych typu SM42. Zamówienie podzielono na dwie części. Pierwsza część obejmuje 10 lokomotyw spalinowych, w zakres modernizacji wchodzi wymiana silnika spalinowego na nowy oraz wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy i jazdę z wykorzystaniem energii z akumulatorów. W zakres drugiej części zadania, która również dotyczy 10 lokomotyw spalinowych wchodzi wymiana silnika spalinowego na dwa nowe oraz wyposażenie lokomotyw w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną.

Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części. Wymagane jest wadium w wysokości 1 mln zł - dla części 1 zamówienia, oraz 1 mln - dla części 2. Kryteria udzielenia zamówienia jest cena (waga 80) oraz gwarancja (waga 20). Oferty należy składać do 15 kwietnia 2013 do godz.10.30 w siedzibie PKP Intercity w Warszawie, na ul. Chłopickiego 53.

Cytuj
... wyposażenie pojazdów w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy ...

To już gruba modernizacja, ciekawe czy ktoś się tego podejmie ?!?!?!
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2013, 21:40:24 wysłana przez gruha_EU »

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4134
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2013, 21:48:22 »
Cytuj
w urządzenia umożliwiające sterowanie lokomotywy[...] z wykorzystaniem energii z akumulatorów
Tak spójrz na to zdanie :) Też się zastanawiałem trochę.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie
15 lat z MaSzyną!

Sceneria Tomaszewo - zapraszam do otwartych testów scenerii.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Marca 2013, 21:53:23 »
No tak, jak na hucie jednoosobowa drużyna manewrowa. Czyli mechanik + ustawiacz w jeden osobie.
To jest główny cel...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Marca 2013, 21:58:06 »
To chyba nie chodzi o to, że ona ma być sterowana zdalnie tylko, że będzie mogła pracować bez włączonego silnika diesla. Tak ja to odbieram.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6388
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2344
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Marca 2013, 22:07:07 »
Parę stonek na stacji postojowej Warszawa Grochów z lekkim składem może wjechać na halę całopociągową i wyjechać na samych akumulatorach.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2309
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Marca 2013, 17:27:45 »
Z lekkim? 1-2 składy EIC beż żadnych problemów. Stonki przebudowane można rozpoznać po żółtych oznaczeniach serii i numerach taborowych na kabinie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2209
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Marca 2013, 19:37:06 »
Niestety problem istnieje, ale to już kwestia zastosowanych akumulatorów. Często bywa, że niestety w połowie hali stonka padnie i trzeba uruchamiać ,,diesla". Zdarza się to przy 14 tu wagonach, ale były przypadki, że i przy 7-miu.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Marca 2013, 21:04:59 »
Nie wiem, jaki cel przyświeca drugiej z modernizacji, ale już istnieje dwusilnikowa 6Dk (SM42-1600) o mocy 800 kW, więc poświęcając nawet 300 kW na skład, zostaje nam 500 na jazdę — podobnie do stonki.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Kolejna modernizacja SM42
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Marca 2013, 21:13:31 »
Wydaje mi sie że przetarg jest rozpisany pod Newag(stonka z jednym silnikiem i jazda na akumulatorach) oraz Pesę(stonka dwusilnikowa).

Zamykam.
adsim
« Ostatnia zmiana: 09 Września 2013, 21:33:56 wysłana przez adsim »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz