Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Quark Reloaded

<< < (3/12) > >>

Ra:
Obecnie moim celem jest stworzenie funkcjonalnej komórki scenerii. Przede wszystkim potrzebuję rozwiązać następujące kwestie:
- podsypki pod rozjazdy 27138mm
- wydzielanie trójkątów terenu dla komórki
- podział trójkątów terenu na brzegach komórki
- zszywanie trójkątów terenu sąsiednich scenerii
- łączenie trójkątów generowanych niweletą z trójkątami terenu
- przesunięcie środka układu współrzędnych na środek komórki
- budowa peronów jednostronnych
- budowa skrzyżowania dróg
- budowa realistycznych przejazdów
- zarządzanie ruchem na małej stacji węzłowej, z rozpoznawaniem kierunku jazdy pociągów

Także, na razie, do wstawiania lokomotywowni i urozmaicania otoczenia jest mi dosyć daleko... Po opracowaniu jednej komórki, z kolejnymi powinno być łatwiej.
  Dodano: 23 Lutego 2013, 23:34:20
--- Cytat: Mihau w 02 Lutego 2013, 21:43:33 ---No i wielki props za to co poniżej w załączniku.
--- Koniec cytatu ---
A to prezent od Toleina oraz Jeża (@7play4game).

qamil:
Postanowiłem wczoraj trochę pojeździć sobie po quarku. To co mnie zdziwiło po uruchomieniu to fakt, że na starcie jest jakby jaśniej niż przy poprzedniej próbie. Nie przypomina to zbyt dobrze nocy, ale przynajmniej wszystko dobrze widać - jak na możliwości symulatora to chyba najlepsza opcja. Do jazdy wybrałem drugi skład towarowy: ET22-094 Skwarki - Dejawy - Skwarki. Najpierw kilka ogólnych spostrzeżeń. Pod względem graficznym quark się niestety zestarzał. Rośliny są jakie są (zwłaszcza jeśli porównamy je z takim Całkowem), budynków wiele nie stoi, długie odcinki torów są po prostu puste (widać, że dwutor Wielki Kac - Skwarki do niedawna jeszcze nie był w ogóle używany; jest to długa, nudna prosta, zwłaszcza po "remoncie" podmytego toru ;)). Brakuje tablic z nazwami stacji, przez co mi ciężko zorientować się w terenie (przydałaby się mapka poglądowa), do tego samochody lubią sobie przeniknąć przez pociąg i zamknięte rogatki na przejazdach. Jednak to wszystko blednie jeśli spojrzymy na ruch AI: tak jak na Krzyżowej, tak i tutaj zawsze na trasie spotykamy inne składy, dzięki czemu można przymknąć oko na grafikę. Za to wielki plus, faktycznie widać że trasa żyje swoim życiem i zawsze gdzieś coś się dzieje. Jeszcze te manewry... Zajeżdża mi to trochę trasą przygotowaną pod multiplayer - w razie rozłączenia gracza nic się złego nie dzieje, AI przejmuje ruch za niego bez żadnych przeszkód ;)

Teraz opis misji. Na początku drobny problem z przejrzeniem rozkładu jazdy - "wskakuje" on dopiero po kilku minutach, przez co nie widać go w starterze, a w wersji pod F3 nie można sprawdzić prędkości (przez to nie przestrzegałem rozkładowych 80kmph). Drugi drobny zgrzyt to stojące przy peronach w Skwarkach kible: oba otworzyły drzwi po prawej stronie, mimo że pierwszy ma peron po lewej, a drugi po obu stronach :) Przy oczekiwaniu na odjazd polatałem trochę po okolicy - na jednotorze do Koniewic (szczególnie jego początku) drzewa są ułożone pod ziemią, przez co wystają tylko górne krawędzie (imitacja krzaków?). Dziwnie wyglądają też rozkłady: w teorii odjazd ze skwarek jest 4:50 mój towarowy, a 4:52 osobówka do Koniewic (podobnie następne stacje, osobowy ma rozkładowo jechać do 5 minut po towarówce). Praktyka jest jednak taka, że to osobówka dostaje pierwsza wyjazdowy i jedziemy ciągle za nią, łapiąc opóźnienie. Zgadza się to z logiką (osobowy powinien mieć pierwszeństwo), nie zgadza z rozkładem jazdy. Nawet w Wielkim Kacu gdzie mogłem bez problemu ruszyć przed osobowym, kibel na starcie dostał wyjazdowy i musiałem czekać. No ale mniejsza z tym, można bez przeszkód jechać na SBL za osobowym (gdybym przestrzegał rozkładowej prędkości, nie musiałbym pewnie nawet hamować). W ten spodób dojechałem do ostatniej stacji. Po zaparkowaniu w Dejawach Kopalni zacząłem odpinać wagony. Ze starego przyzwyczajenia od razu po zahamowaniu wcisnąłem [Del], co spowodowało wyświecenie Ms2 mimo wciąż podpiętej lokomotywy (nie spodziewałem się usłyszeć radiotelefonu na quarku :)). Zanim odłączyłem ją poprawnie na sygnalizatorze powróciło S1. Mimo tego przeciąłem na "czerwonym", po dojechaniu do kozła zwrotnice się przestawiły poprawnie i dostałem Ms2 (czyli wszystko działało prawidłowo), jednak odpuściłem sobie dalszą jazdę. Mimo tego będę musiał jeszcze wrócić do quarka - warto :)

Co do ankiety o (de)elektryfikację: wygrała opcja NIE, więc pewnie drut zostanie zdjęty. Co w takim razie z odcinkiem Koniewice - Bruchniewo - WKD? Zostanie z kablem? Nie widzę zbyt powodów, żeby stały tam słupy i kończyły się w WKD (chyba, że zostanie tam wybudowane coś większego, co by uzasadniało elektryfikację - lokomotywownia? zakłady PESY/NEWAGU? :P). Ogólnie Wielki Kac Dolny jak dla mnie jest bardzo dziwnym miejscem - nie ma tam praktycznie nic, a SM31 stamtąd odjeżdża chyba w każdej wersji, poza tym dochodzi jeszcze łącznica z Wielkim Kacem... Tak wyróżniony punkt, w dodatku ma się tam kończyć drut, a są tam tylko 4 domy na krzyż i skarpa.

jageer:

--- Cytat: qamil w 09 Marca 2013, 11:15:43 ---Teraz opis misji. Na początku drobny problem z przejrzeniem rozkładu jazdy - "wskakuje" on dopiero po kilku minutach, przez co nie widać go w starterze, a w wersji pod F3 nie można sprawdzić prędkości (przez to nie przestrzegałem rozkładowych 80kmph).

--- Koniec cytatu ---

To poligon doświadczalny odnośnie głównie SRK i ruchu, nie wyglądu scenerii. Co do F3 i wyświetlania prędkości - jaki sens? Czy maszynista w rozkład jazdy jak patrzy, bądź rozkaz O, czy nawet WOS, tam mu się wyświetla prędkość? Można sobie tak skierować kamerę, że widać prędkościomierz jak i rozkład podglądać...

Szycha441:
Może koledze chodziło o prędkość szlakową.

jageer:
A no fakt. Nie zajarzyłem. Za dużo zastępczych wczoraj mrugałem ;) Najmocniej przepraszam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod