!!! Publikacja w celach zapoznawczych i testowych. SPKS używa charakterystyk o zmienionym rozszerzeniu (fiz), dlatego możliwe jest równoległe używanie go z dotychczasowym exe !!!
Dzień dobry!
Po pół roku pracy mam przyjemność zaprezentować drugą stabilną wersję SPKS. Jest ona oparta na wydanym niedawno EXE w wersji 408 od Ra. Paczkę wystarczy wypakować (dotychczasowe pliki chk nie są nadpisywane) do głównego katalogu z symulatorem. Lista zmian znajduje się w pliku info.txt:
1. NOWE FUNKCJE
a) Możliwość odłączenia hamulca pojazdu (Ctrl + Num 6 w trybie wolnej
kamery). Tak jak w rzeczywistości, odcięcia hamulca powoduje hamowanie
nagłe pojazdu i należy użyć odluźniacza (Num 6). Włączenie odbywa się
tą samą kombinacją klawiszy.
b) Nastawianie regulatora ciśnienia (Ctrl + Num 3/Num 9). Powoduje to
zmianę nastawienia regulatora ciśnienia (przede wszystkim w pozycji jazdy)
na wartość z zakresu 4-7 bar.
c) Nastawienie hamulców pojazdu z poziomu scenerii we wpisie. Do liczby
oznaczającej sprzęg należy dodać kropkę, przedrostek B oraz trzy znaki
będące nastawieniem hamulców.
- pierwszy znak oznacza nastawienie trybu pracy
* G — wolno działający (towarowy)
* P — szybko działający (osobowy)
* R — rapid (pospieszny)
* M — włączenie do działania magnetycznego hamulca szynowego (R+Mg)
* N — nastawienie neutralne, symulator skorzysta z ustawień domyślnych
- drugi znak oznacza wyłączenie z działania
* 0 — hamulec wyłączony, odluźniony
* 1 — hamulec wyłączony, odluźniony z 10% prawdopodobieństwem
* N — nastawienie neutralne, hamulec włączony
- trzeci znak oznacza dostosowanie do załadowania
* T — próżny
* H — ładowny I (o ile jest dostępny, w przeciwnym wypadku wciąż próżny)
* F — ładowny (II)
* N — nastawienie neutralne
d) Przełącznik „Towarowy-Osobowy”. W niektórych pojazdach wybór nastawienia
odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim wypadku można użyć
obiektu o nazwie „brakeprofileG_sw:”.
e) Przełącznik „Hamowanie dwustopniowe”. W niektórych pojazdach włączenie
nastawy pospiesznej odbywa się poprzez przełącznik na pulpicie. W takim
wypadku można użyć obiektu o nazwie „brakeprofileR_sw:”.
f) Zmienione udźwiękowienie zaworu maszynisty FV4a. Dźwięki oznaczają kolejno
opróżnianie PG, napełnianie PG, hamowanie nagłe, włączenie napełniania
uderzeniowego oraz opróżnianie zbiornika czasowego (wpisy w sekcji
internaldata pojazdu):
airsound: [1007]fv4a_ham.wav 0.25 -0.01
airsound2: [1007]fv4a_luz.wav 0.05 -0.01
airsound3: [1007]fv4a_e.wav 0.25 -0.01
airsound4: [1007]fv4a_x.wav 0.5 -0.01
airsound5: [1007]fv4a_t.wav 10.0 -0.01
g) Dodane dźwięki wypuszczania powietrza z cylindrów oraz zapoczątkowania
hamowania dla zaworów ESt (wpisy w sekcji sounds):
unbrake: [1007]estluz.wav 50
brakeacc: [1007]est_bac.wav 50
h) Uruchomiony manometr zbiornika wyrównawczego przy zaworze maszynisty 394
(umieszczony w TEM2). Obiekt nosi nazwę „limpipepress:”.
2. ZMIENIONE FUNKCJE
a) Bezstopniowe działanie kranu FV4a. Zawór ten działa obecnie bezstopniowo
pod standardowymi klawiszami przesuwania Num 3 i Num 9. Przesuwanie odbywa
się z prędkością dwóch dotychczasowych pozycji na sekundę, co odpowiada
ok. 0,8 bar/s. Pozycje z pozostałych klawiszy (, 4 2 5 8 0 Ctrl+5) są wciąż
dostępne.
b) Zmienione jednostki. Wszystie wartości ciśnień są podawane w barach
zamiast w megapaskalach.
!!! Nie wszystkie pojazdy (rzadkie i nietypowe) są obsługiwane !!!
!!! Rainsted nie umożliwia zmiany rozszerzonych wpisów !!!
!!! Publikacja w celach zapoznawczych i testowych. SPKS używa charakterystyk o zmienionym rozszerzeniu (fiz), dlatego możliwe jest równoległe używanie go z dotychczasowym exe !!!
http://eu07.pl/userfiles/1007/SPKS30523__408.rar !!! Należy używać zarówno zawartego w paczce pliku exe, jak i zawartych charakterystyk. Tylko całość działa poprawnie !!!
Zapraszam do ściągania i cieszenia się nowym wymiarem symulacji.