Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Elementy dekoracji scenerii
Benek:
Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.
PanMechanik:
--- Cytat: Benek w 08 Września 2012, 18:28:54 ---Poprawiłbym mapowanie zakrzywionej powierzchni za pomocą UNWarp czy jakoś tak.
--- Koniec cytatu ---
Zgodzę się z Tobą Przemku. Obecne mapowanie jest mocno robocze. Nałożyłem zdjęcia płyty przejazdowej, po niedzieli zaopatrzę się w zdjęcia tego przedmiotu i wykonam docelową teksturę
SKP:
Moim zdaniem rowy nawadniające powinny być tworzone jako teren. Wtedy na kilometrowy odcinek rowów wzdłuż torów wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe) i 3 na długość (żeby nie zanikało). A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
Benek:
--- Cytat: SKP w 08 Września 2012, 18:42:13 ---A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
--- Koniec cytatu ---
Podobnie zrobił dejozbych (coś dawno się nie udzielał), gdy robił ogrodzenie betonowe. Zrobił on pojedyncze przęsło. W praktyce trzeba sobie połączyć kilka przęseł w jeden model i go wyeksportować do t3d.
--- Cytat: SKP w 08 Września 2012, 18:42:13 ---...wystarczy 5 Faców na szerokość (jak będzie dobre oświetlenie, mapowanie i Smooth, to powinno wyglądać jak idealnie okrągłe)...
--- Koniec cytatu ---
Przesadziłeś chyba ;)
Tolein:
to koryta zakręcają?
--- Cytat: SKP w 08 Września 2012, 18:42:13 ---A gdybym miał robić rowy z Twoich modeli, trzeba będzie wstawić idealnie równo kilkaset modeli.
--- Koniec cytatu ---
Też mi się zdaje, że można na prostych odcinkach połączyć dla uproszczenia w jeden element i że nie trzeba aż tak bardzo się skupiać na idealnej okrągłości. Jeśli natomiast się zdarza miejsce, gdzie się "zaczyna" ciąg prefabrykatów, tam można dać element o większej ilości ścianek, przechodzący w mniejszą i tak stopniując z np. 7-ciu odcinków odwzorowujących tą krzywej przejść do 3 (pierwszy element dajemy z 7 odcinkami na jednym szczycie i 5 na drugim, kolejny 5-3) i nie będzie widać, że jest uproszczenie, bo cieniowanie nam ładnie wygładzi powierzchnię.
Natomiast co do idealnego wstawiania, to chyba nie jest wielki problem napisać prosty skrypt, który ustawi te korytka (wygeneruje skrypt), tylko pytanie czy jest sens robić to idealnie. W "naturze" też się zdarzają małe odchylenia i właśnie fajnie to wygląda, jak jest nieco nierówno (losowe jakieś przesunięcie, obrót, etc).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej