Autor Wątek:  Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci  (Przeczytany 1404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 23 Sierpnia 2012, 11:47:21 »
Spłonki.
Dawny, a nawet bardzo dawny sposób na informowania załogi (parowozów) o zagrożeniu lub niebezpieczeństwie na szlaku.
Coś się koledze pomyliło. To prehistoryczny sposób na odstraszanie dinozaurów od torów. Były układane co kilkaset metrów podczas przejazdu pociągu wybuchały i dinozaury uciekały.

Michał, czepiasz się innych, a sam często wcale nie jesteś lepszy od nich. Bocznica.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2012, 12:58:34 wysłana przez ZiomalCl »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2012, 11:53:49 »
Coś się koledze pomyliło. To prehistoryczny sposób na odstraszanie dinozaurów od torów. Były układane co kilkaset metrów podczas przejazdu pociągu wybuchały i dinozaury uciekały.

Chyba kolega lekturki nie przeczytał :)

Cytuj
5) Przeszkodę należy osłonić z obu stron, bez względu na to, czy pociąg jest oczekiwany, czy nie. W razie krótkotrwałej przeszkody w ruchu na jednym torze linii dwutorowej osłania się przeszkodę sygnałem D1 "Stój" i przenośną tarczą ostrzegawczą (sygnał DO) tylko z tej strony, z której normalnie nadchodzą pociągi, a po drugiej stronie przeszkody powinien się znajdować, w odległości równej drodze hamowania zwiększonej o 100 m, pracownik kolejowy z przyborami do dawania sygnałów ręcznych i spłonkami (sygnał D2 i D4), aby zatrzymać pociąg, gdyby zbliżał się on po torze niewłaściwym.

Cytuj
5. Sygnal D4 ,Stój" dawany spłonkami - wybuch spłonki

1) Zakładanie spłonek dla dania sygnału D4 "Stój"
stosuje się:

a) w przypadku uszkodzeń wymagających zatrzymania lub ograniczenia szybkości jazdy oraz osłony pociągu zatrzymanego na szlaku, jak też, w razie potrzeby, podczas prowadzenia robót na torze,

b) zawsze, jeżeli założenie spłonek może się przyczynić do zatrzymania pociągu w porę lub do zmniejszenia szybkości pociągu w celu uniknięcia wypadku.

2) Spłonki zakłada się trzy, w zasadzie na jednym toku szynowym. Odległość między spłonkami powinna wynosić nie mniej niż 30 m.
Pierwsza spłonka powinna być ułożona w odległości drogi hamowania zwiększonej o 100 m od miejsca osłanianego. Wybuch choćby tylko jednej spłonki oznacza sygnał "Stój". Pracownik kolejowy, po założeniu spłonek, jeżeli ma oczekiwać nadejścia pociągu powinien odsunąć się o 20 m od najbliższej spłonki w kierunku pociągu, aby uniknąć ewentualnego poranienia odpryskami w chwili wybuchu spłonki.
Sygnały dawane ręcznie, gwizdawką lub trąbką należy powtarzać tak długo, aż drużyna pociągowa zastosuje się do nich.
Na dany sygnał "Stój" (D1, D2, D3 i D4) należy użyć wszelkich dozwolonych środków, ażeby pociąg zatrzymać.

Fragmenty instrukcji WE1
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2012, 11:58:09 wysłana przez PanMechanik »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wydzielone z: Filmy kolejowe w sieci
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2012, 12:45:10 »
Chyba kolega lekturki nie przeczytał :)
Chyba kolega sarkazmu nie wyczuł…;-)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.