Dobra już. A więc od początku. Powiedzmy chcesz sobie użyć kabiny SM42 używając modelu SU42. Z folderu sm42_v1 kopiujesz sobie do folderu su42_v1 wszystkie tekstury kabiny SM42, następnie modyfikujesz plik 6d-su. mmd. Z:
//model pojazdu i definicje podmodeli:
models: 6d-su.t3d
//ruchome czesci (animations)
//krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
smoke: 0.0 4.5 -1.5 1000
endmodels
sounds:
// dzwiek stukotu kol: odleglosc polowicznego zaniku, rozmieszczenie kol i ich dzwieki
wheel_clatter: 70 -9.4 wheel-heavy.wav -5.6 wheel-heavy.wav 6.5 wheel-medium.wav 9.0 wheel-medium.wav end
// wycie silnika: dzwiek, odl. pol. zaniku,
// mnozniki i offsety amplitudy am aa i czestotliwosci fm fa
engine: sm42-volsilnka.wav 350.0 0.15 1.0 0.04 0.5 //am zalezne od napelnienia
//engine: dieselmotor_st44.wav 350.0 0.2 1.6 0.06 0.2 //normalized: am/(pwr+nmax)
// zgrzyt hamulca - plik, odleglosc polowicznego zaniku,
// sila hamowania klocka od ktorej sie zaczyna, offset amplitudy.
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
// dzwiek przy wykolejeniu:
derail: derail.wav 200
//dzwieki sklejane z trzech: nazwy dzwiekow oraz odleglosc zaniku
//trabka nisko i wysokotonowa
horn1: 5267_syrenasm42-wys-start_1.wav 5267_syrenasm42-wys-trwa_1.wav 5267_syrenasm42-wys-stop_1.wav 200
horn2: 5267_syrenasm42-nis-start_1.wav 5267_syrenasm42-nis-trwa_1.wav 5267_syrenasm42-nis-stop_1.wav 400
turbo: turbo-m.wav turbo-m.wav turbo-m.wav 150
dieselinc: sm42-uprpt.wav 100
converter: sm42-startsilnika.wav sm42-volsilnka.wav sm42-stopsilnika.wav 350
//sprezarka:
//compressor: compressor-start.wav,compressor.wav,compressor-stop.wav 100
endsounds
//na koncu zeby nie szukal nieistniejacych regulatorow i lampek!
Na:
//model pojazdu i definicje podmodeli:
models: 6d-su.t3d
//ruchome czesci (animations)
//krecace sie kola (o srednicy jak w *.chk)
animwheelprefix: wheel0
smoke: 0.0 4.5 -1.5 1000
endmodels
sounds:
// dzwiek stukotu kol: odleglosc polowicznego zaniku, rozmieszczenie kol i ich dzwieki
wheel_clatter: 70 -9.4 wheel-heavy.wav -5.6 wheel-heavy.wav 6.5 wheel-medium.wav 9.0 wheel-medium.wav end
// wycie silnika: dzwiek, odl. pol. zaniku,
// mnozniki i offsety amplitudy am aa i czestotliwosci fm fa
engine: sm42-volsilnka.wav 350.0 0.15 1.0 0.04 0.5 //am zalezne od napelnienia
//engine: dieselmotor_st44.wav 350.0 0.2 1.6 0.06 0.2 //normalized: am/(pwr+nmax)
// zgrzyt hamulca - plik, odleglosc polowicznego zaniku,
// sila hamowania klocka od ktorej sie zaczyna, offset amplitudy.
brake: brake-scr.wav 100.0 5000.0 -1.0
// dzwiek przy wykolejeniu:
derail: derail.wav 200
//dzwieki sklejane z trzech: nazwy dzwiekow oraz odleglosc zaniku
//trabka nisko i wysokotonowa
horn1: 5267_syrenasm42-wys-start_1.wav 5267_syrenasm42-wys-trwa_1.wav 5267_syrenasm42-wys-stop_1.wav 200
horn2: 5267_syrenasm42-nis-start_1.wav 5267_syrenasm42-nis-trwa_1.wav 5267_syrenasm42-nis-stop_1.wav 400
turbo: turbo-m.wav turbo-m.wav turbo-m.wav 150
dieselinc: sm42-uprpt.wav 100
converter: sm42-startsilnika.wav sm42-volsilnka.wav sm42-stopsilnika.wav 350
//sprezarka:
//compressor: compressor-start.wav,compressor.wav,compressor-stop.wav 100
endsounds
internaldata:
//to jest sekcja odnoszaca sie do wnetrza pojazdu w ktorym jestesmy (odpowiednik dawnego pliku internal.mmd)
// dzwieki:
ctrl: zuk-sm42nast.wav
fadesound: 5267_hasler-tykanie_1.wav
buzzer: sm42czuwak.wav
tachoclock: hasler.wav
switch: sm42-przelacznik.wav
relay: sm42-odluzniacz.wav //relay.wav
pneumaticrelay: sm42-rownaniecisnien.wav
couplerattach: couplerattach.wav
couplerdetach: couplerdetach.wav
//ignition: silnik-sm42-pocz.wav
dooropen: music1.wav
doorclose: switch.wav
// parametry dla modulowanych dzwiekow slyszalnych tylko wewnatrz: nazwa, am, aa, fm, fa
brakesound: brake.wav 1.0 0.4 0.2 0.9 //normalized: am/mbf, fm/vmax
//brakesound: brake.wav 10 0.1 0.5 0.7
slipperysound: brake-slipp.wav 2.0 0.2 //normalized: am/vmax
airsound: sm42-powietrze.wav 1000.0 -0.1 //unnormalized
runningnoise: runningnoise.wav 1.0 0.0 1.0 0.2 //normalized: am/vmax, fm/vmax
//engageslippery: runningnoisesn61.wav 1.0 0.7 0.5 0.8 //normalized: fm/nmax
//bujanie kamery:
// springk, dampf, x, y, z, max, roll, pitch
mechspring: 200 0.02 0.2 0.2 0.03 0.15 0.02 0.01
// wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo
// wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala
cab1definition: //rozmiary kabiny po ktorej mozna chodzic
//-1.877 1.9 -3.916 1.55 1.7 7.2
-1.6 1.8 -3.4 1.6 1.7 -2.3
driver1pos:
0.99 3.53 -3.31
driver1sitpos:
-1.05 3.55 -3.01
cab1model: 6d-su_kabina_6d //nazwa modelu kabiny a
// parametry dla regulatorow (controllers):
mainctrl: nastawnik rot -0.018 0.0 -0.05 // parametry dla nastawnikow:
scndctrl: bocznik mov -0.04 0 0.2
dirkey: kier rot -0.09 0.01 0.15 // klucz kierunku
brakectrl: zasadniczy rot -0.072 0 0.2 // parametry dla kranow hamulcow
//localbrake: pomocniczy rot -0.05 0.0 0.3
//ignitionkey: start mov 0.2 0.01 0.15 // klucz rozrusznika
//przelaczniki (switches):
fuse_bt: przodreflprawy03 rot -0.2 0 0.2
//przyciski monostabilne:
main_off_bt: stop mov -0.003 0 0.2 //przycisk wylaczajacy (w eu07 wyl szybki czerwony)
main_on_bt: start mov -0.003 0 0.2 //przycisk wlaczajacy (w eu07 wyl szybki zielony)
security_reset_bt: czuw_shp mov -0.003 0 0.2 //przycisk zbijajacy shp/czuwak
releaser_bt: odl mov -0.003 0 0.25 //przycisk odluzniacza
antislip_bt: pposlz mov -0.003 0 0.2 //przycisk antyposlizgowy
// parametry dla wskaznikow (measurement devices):
tachometer: wskpr rot 0.0067 0.0 0 //parametry dla wskazowki predkosciomierza
hvoltage: miernik3 mov 0.00009 0 1
hvcurrent1: miernik4 mov 0.00007 0 1
enrot1m: obrot rot 0.027 0 0.3 // nazwa, rodzaj ruchu, przelicznik, offset, lepkosc
enrot2m: obrot01 rot 0.027 0 0.3
//enrot2m: obr_silnik2knob rot -0.029 0 0.3
//enrot3m: obr_silnik3knob rot -0.029 0 0.3 // dla max 3 wagonow w trakcji ukrotnionej
//engageratio: sprzegloknob rot -0.41 0 0.4
//maingearstatus: skrzyniaknob rot -0.4 0 0.5
brakepress: cyl06 rot 0.73 0 0
pipepress: cyl01 rot 0.73 0 0
compressor: cyl02 rot 0.4576 0 0
compressorb: cyl03 rot 0.4576 0 0
clock: analog //na razie tylko taki moze byc
fuse_bt: odblnadm rot -0.1 0 0.2
upperlight_sw: przodreflgora rot -0.2 0 0.2
leftlight_sw: przodrefllewy rot -0.2 0 0.2
rightlight_sw: przodreflprawy rot -0.2 0 0.2
leftend_sw: przodczerwlewy rot -0.2 0 0.2
rightend_sw: przodczerwprawy rot -0.2 0 0.2
rearleftlight_sw: tylrefllewy rot -0.2 0 0.2
rearupperlight_sw: tylreflgora rot -0.2 0 0.2
rearrightlight_sw: tylreflprawy rot -0.2 0 0.2
rearleftend_sw: tylczerwlewy rot -0.2 0 0.2
rearrightend_sw: tylczerwprawy rot -0.2 0 0.2
horn_bt: horn rot -0.05 0 0.05
universal4: klimawiatr rot 6.45 -0.000002 0.9
universal3: przodczerwlewy04 rot -0.2 0 0.2
//lampki (indicators):
i-scnd1: bocznikowanie
i-conv_ovld: napiecie
i-universal3: podswietlenie
//i-slippery: poslizg
//i-contactors: styczn
//i-conv_ovld: nadm_przetw
//i-diff_relay: przek_rozn
i-motor_ovld: nadmiar
//i-mainbreaker: wyl_szybk
//i-vent_ovld: nadm_went
//i-comp_ovld: nadm_spr
//i-resistors: opory
//i-highcurrent: wys_rozr
i-security_aware: czuwak
i-security_cabsignal: shp
//korytarz (corridor)
cab0definition:
-1.6 1.8 -3.4 1.6 1.7 -2.3
driver0pos:
0 3.51 -3.33
//nazwa modelu korytarza
cab0model: 6d-su_kabina_6d
//na koncu zeby nie szukal nieistniejacych regulatorow i lampek!
Kopiujesz sobie plik kabiny z folderu sm42_v1 6d_kabina.e3d do folderu su42_v1 i zamieniasz jego nazwę np na 6dsu_kabina_6d. Potem opcja "Sprawdź posiadany tabor" i gotowe. Zalecam przed tym skopiować sobie folder oryginalny su42_v1 i kopię tego folderu nazwać np su42_v1_kab_sm42. Wtedy nie utracisz tego oryginalnego. Tu masz gotowca proszę
http://eu07.pl/userfiles/6184/priv-SU42.7z Zrobiłem go dla kogoś jakiś czas temu i działa bez zarzutu. Jednak ja osobiście takich prowizorek nie popieram. Są tam oczywiście nie poprawione pozycje używając klawiszy Home i End. Pisze o tym byś się nie zdziwił podczas ich używania. Niniejsza porada oczywiście dotyczy PC2011 DDS + E3D.