Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
adsim:
http://eu07.pl/userfiles/3160/priv-Schowek01_10.jpg
up5358:
Dzięki @adsim. Jednak problemu to nie rozwiązuje. Jak można zauważyć na przedstawionych przeze mnie screenach, w miejscach, w których są kwadraciki odpowiedzialne za drabinki, poręcze, to ja nie mam nałożonej alfy. Jak widać na kolejnym screenie - nie widać owych elementów elektrowozu. Pytanie: czym jest to spowodowane i jak rozwiązać owy problem ? W tej chwili rozkładam już ręce, bo jedyne co mi przychodziło do głowy to przeźroczystość.
Edycja 2013-22-06 07:18pm:
Problem już rozwiązałem. Słowem wyjaśnienia dla osób, które w przyszłości miałyby podobny problem: Wklejony prostokącik był mniejszy, jak kwadrat odpowiedzialny za stary ślizgacz. Wklejam jeszcze screen shota by zobrazować ową kwestię.
Wnioski końcowe: w przypadku nakładania jednego obiektu, na drugi pod nim leżący, należy zawsze obydwa spasować, bo inaczej różne kwiatki wychodzą. W moim przypadku: alfa się nałożyła wszędzie, gdzie tylko była przewidziana.
Informacja w sumie dla potomnych, początkujących, którzy przy okazji zabaw z kanałem alfa też mogą mieć podobne kwestie. Wówczas zamiast pytać, to przeczytają gotowca.
Pierog_SU42:
Witam, mam następujący problem. Jak robię teksturę to wszystko ładnie i pięknie, aż dochodzi do sprawdzenia na scenerii. Jak się wszystko stworzy to mam taki efekt na czołach (patrz załącznik).Mam na myśli te literki co mi zjadło na jednym a na drugim dodało.
up5358:
Nie równo nałożona tekstura na czoło. To jest przyczyna. Porada: wyrównaj by nałożony przez Ciebie fragment był identycznie z bazowym pod nim. Jako pomoc, daj krycie ok 50-70% na fragment, który będziesz wyrównywał. Dzięki temu będziesz widział, jak jest położona tekstura bazowa względem nakładanej przez Ciebie.
hanys:
Raczej tutaj ewidentny błąd mapowania przejścia bok+czoło. Niby skąd by się wziął detal ucięty na łączeniu boku z czołem, gdzie widać na drugim obrazku Pieroga. Co nieznaczy że czasami trzeba iść na kompromis, więc spróbuj zmniejszyć logotyp orionu metodą skalowania z shiftem. Może napis wyjdzie mniejszy, ale będzie bynajmniej dopasowany do modelu.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej