Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?
Pierog_SU42:
Jeśli chodzi o poprawki to ja nie mam nic przeciwko, tyle razy tą teksturę przerabiałem że mogę ją jeszcze poprawić, wiadomo jakość najważniejsza, spróbowałem zrobić mini ale nieciekawie ono wyszło.
Sawi:
Mini na razie się nie przejmuj. Ważniejsza jest tekstura.
Wokulski:
Będziesz miał gotowe, wrzucaj w test dodatków i zobaczymy :)
lalek:
Witam. Nigdzie tego nie wyczytałem, a jestem zielony jeżeli chodzi o maszynę, więc zapytam.
Czy mogę zwiększyć rozdzielczość tekstury i będzie ona w dalszym ciągu czytana przez program ?
Jaka jest najwyższa rozdzielczość tekstury jaką mogę zastosować ?
Jak nazywa się ten program, w którym mogę podglądać efekty prac (widziałem na screenach min. hanysa taką pustynię i tor na samym środku) ?
Mam kilka swoich tekstur do msts-a i kiedyś już pisałem o przerzuceniu ich do maszyny. Pomyślałem, że można spróbować.
Ra:
--- Cytat: lalek w 31 Marca 2013, 00:07:49 ---Czy mogę zwiększyć rozdzielczość tekstury i będzie ona w dalszym ciągu czytana przez program ?
--- Koniec cytatu ---
Tak. Jedynie bok tekstury (liczba pikseli) musi być naturalną potęgą liczby 2. Zwiększenie jest możliwe tylko przez skalowanie, dodanie marginesu nie zadziała prawidłowo.
--- Cytat: lalek w 31 Marca 2013, 00:07:49 ---Jaka jest najwyższa rozdzielczość tekstury jaką mogę zastosować ?
--- Koniec cytatu ---
Obecnie ograniczenie jest ustawione na 16384×16384 (w przypadku TGA będzie to plik wielkości 768MB dla RGB, albo 1GB dla RGBA). Tekstura zostanie przeskalowana do maksymalnego rozmiaru akceptowanego przez kartę graficzną, bądź ustawionego parametrem maxtexturesize w EU07.INI (dotyczy TGA oraz DDS; BMP i TEX nie są skalowane i przy zbyt dużym rozmiarze obiekt będzie wyświetlany bez tekstury).