Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Jak zrobić nową teksturę dla lokomotywy ?

<< < (5/31) > >>

hanys:
Witamy. Ja jednakże polecę Tobie taki mały sposób na szybkie oraz bardzo łatwe tworzenie tekstur. Wpierw wyrównaj sobie wszystkie zdjęcia, tak aby były jak najprostsze (użyj tutaj różnych lin pomocniczych), później jeżeli już ładnie wypościsz fotografie to np. we siódemkach na fotografiach bocznych loka tam gdzie są te różne rurki czy tam jak pisałeś lusterka, to w ten czas usuwasz i retuszujesz te zbędne elementy za pomocą jakiś tam stempli, plastrów czy mazaków. Metody różne, a efekty podobne. Później jak już zretuszujesz te fotografię to zrób sobie jeden plik o wysokości zdjęcia wykonanego na tekstury a szerokość odpowiadająca np. czterech czy tam pięciu zdjęciom (tyle ile masz np. fotek boku). Po czym pierwszym zdjęciem bazowym będzie oczywiście lewa strona, żeby ci się lepiej składało, po czym bierzesz się za kolejne zdjęcia. Tutaj możesz napotkać problem odnośnie wysokości  detali, i mogą ci się nie pokrywać różne elementy przykład w załączniku (patrz zal1.jpg). Wtedy jak chcesz żeby ci się ładnie spasowało to tylko i wyłącznie "skalujesz" zdjęcie. SKALUJESZ, nie zmieniasz wysokość tylko skalujesz, żeby proporcje detali i samego zdjęcia były zgodne z rzeczywistością. Czasami będziesz skalował zmniejszając fotkę bądź zwiększając. Różnie to czasami bywa. Jeżeli już zeskalowałeś zdjęcie i ci się spasowały górne oraz dolne detale, np. kanty pudła loka, a np. ci się nie spasowały ryfle bądź inne detale na loku, to po prostu je ręcznie spasuj, ale nie zmieniaj rozmiaru zdjęcia, tylko np. ryfle dopasuj, czy je obniżając czy podwyższając to już będzie zależało od sytuacji oraz zdjęcia. Później musisz dopasować kolorystycznie zdjęcie, czy to wyciemnić czy wyjaśnić albo nieco kontrastu dodać to już potem musisz sam ocenić i dopasować zdjęcie tak aby nie było widoczne łączenie zdjęć. Czasami wychodzi tak że z lewej strony zdjęcie jest jaśniejsze a z drugiej ciemniejsze, to wtedy dodajesz na zdjęcie gradienta pół przeźroczystego. Czyli że z jednej strony jest ciemny kolor a z drugiej alpha, czyli brak koloru. I wtedy się bawisz nim, i dopasowujesz  jasność lewej do prawej bądź odwrotnie. W efekcie tego powinna ci wyjść tekstura boku, czyli tak jakby mówiąc zdjęcie lokomotywy w jednej części a tak na prawdę sklejone ze kilku zdjęć. Na koniec wstawiasz sobie linie pomocnicze i sprawdzasz czy tekstura jest prosta. Jeżeli troszkę opada to oczywiście dopasowujesz ją do linii. Opisałem to tak tak ja sam robię tekstury. Kiedyś robiłem po kawałku, zapewne tak jak ty. Jest to troszkę żmudna praca. Ale polecili mi to kilka osób takim oto sposobem i na prawdę polecam go wszystkim. Po sklejeniu zdjęcia tylko potem kwestia dopasowania tekstur do modelu i w zasadzie tekstura jest już gotowa, potem tylko czoło dopasować i finito. Jakieś tam drobiazgi poprawić i już mamy gotowy model. ;) W załączniku przesyłam zdjęcia podglądowe jak wyglądają moje niektóre sklejone loki czy wagony. Możliwe że gdzieś w powyższej wiadomości się pomyliłem, co zaś proszę aby mnie poprawiono jeżeli jakiś błąd, bądź niejasność wynikła. Mam nadzieję że nie tylko Tobie się to przyda ale i innym. Pozdrawiam i życzę powodzenia.!

P.S. Podstawą jednakże jest posiadanie umiejętności i głębszej wiedzy na temat obróbki zdjęć. Aczkolwiek dla osoby początkującej na dobrych zdjęciach nie powinien ten oto sposób tworzenia tekstury sprawić problemu, ale jak będzie miał fotki takie trochę głębiej przekrzywione to już musiał by zajrzeć do innego wątku odnośnie prostowania bardzo krzywych zdjęć np. robione z ukosu bądź nieco przechylone. ;)

dawid11117777:
Jak próbowałem zapisać to wyskakiwał mi błąd a jak jakoś zapisałem to tam gdzie nałożyłem texturę na loka miałem białe pole.

hanys:
To niemożliwe żebyś miał akurat w tych kawałkach białą teksturę. Może tak. Chyba z tego co czytałem to działasz na Photoshopie. A więc tak zrób. Jak zakończysz prace na teksturze to spłaszcz obraz czyli we warstwach obrazu klikasz prawym przyciskiem na obojętnie jaką warstwę i klikasz "Spłaszcz obraz". No i potem zapisujesz jako .tga i już. Nie powinno być żadnego problemu z wyświetlaniem tekstury na modelu. Chyba że na modelu wyświetlają ci się tekstury tak jakby pomieszane i wgl. To w ten musisz obrócić odpowiednio obraz ponieważ w TGA jest inaczej odwrócony niż we pliku DDS. Może rozwiń jaki błąd ci wyskakuje albo coś, bo inaczej nie można wywnioskować jak ci pomóc, a może że źle zapisujesz albo coś.

Cesky Kretek:
@hanys: miałbym zastrzeżenie do jednej rzeczy (analizując zdjęcie z załącznika).
Instruujesz graficznie jak spasować do siebie sklejane fragmenty. Według mnie, nie ma sensu dopasowywać reszty zdjęć do pierwszej fotki. Najlepszym rozwiązaniem jest pomniejszanie wszystkich fragmentów do rozmiaru najmniejszego z nich. Przede wszystkim operując na zdjęciach, otrzymujemy wysokość tekstury rzędu np. 600 pikseli, co jest bardzo dużym rozmiarem. Dlaczego lepiej pomniejszać, niż dostosowywać się do 'pierwszego' fragmentu? Przede wszystkim nie tracimy jakości (powiększanie grafiki rastrowej, zwłaszcza gdy zdjęcie nie jest idealnie ostre) i oszczędzamy miejsce/pamięć. Naprawdę nie potrzeba nam źródłowej tekstury o wysokości 700 pikseli - ta 600 też wystarczą, dlatego idźmy w jakość i tylko pomniejszajmy fragmenty. Resztę bardzo dobrze wyjaśniłeś.

mikol:
A ja mam takie pytanie do @hanysa - piszesz o tym, żeby do wyprostowania zdjęć użyć różnych linii pomocniczych. Czy jeśli ja użyję tylko funkcji "Obrót" w Gimpie,  to czy to też jest dozwolone? Tam jest możliwość ustawienia dobrowolnego kąta obrotu. Również tam mamy możliwość ustawienia środka.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod