To było w ED72. I wątpię, żeby realny tabor ruszał z otwartymi drzwiami, ale nie pozwalał ich zamknąć z jakiegokolwiek powodu. Zamykanie drzwi nie powinno mieć żadnego warunku poza jednym - są otwarte - można zamknąć. Otwieranie może nie działać podczas jazdy. Problem w tym, że mi nie zadziałało zamykanie, a nie otwieranie.
Drzwi to jedno, a wieszanie się kierpocia to drugie. Jadę sobie powiedzmy scenariusz "Całkowo-noc". Raz rozkładzik się przewija, raz nie załapie zdarzenia przy samym wyjeździe z Macierzewa. Wtedy w Macierzewie Jezioro jeszcze raz mignie na zielono, potem już się nie przewija. Innym razem uruchomię ten sam scenariusz i jest OK, przewijanie i odjazdy działają. To samo robiło się losowo na przerobionym Drawinowie, to samo robi się na moim dodatku z "Zwierzyniec-ED72-6:01". Od czasu do czasu.
Czy jest gwarancja, że w scenariuszach W4 jest położony w odpowiedniej części odcinka toru, żeby działał? Tak mi się wydaje, że powinien być położony jakieś 2m do 5m od wyjazdowego końca toru. Sam tor powinien mieć długość całego odcinka na którym zatrzymanie czoła składu jest prawidłowe. Przynajmniej jeśli faktycznie W4 ma działać tylko w momencie, kiedy headdriver na niego wjechał.
Wg mnie przydałoby się rozgraniczyć role W4: jedna to taka, gdy mijamy go bez zatrzymania - ma umożliwić przejście dynamicznego rozkładu dalej. Druga jest taka, że jeśli zatrzymujemy skład w peronach, powinien także odnotować zdarzenie, nawet jeśli lokomotywa "nie dotyka" tego odcinka bezpośrednio.
Można poprawić poszczególne scenerie, żeby łapały dalej (przedłużyć tor z W4). Pytanie co jest prostsze do zrobienia - zmiana zachowania W4 czy zmiana wszystkich scenerii. W sumie zmianę w sceneriach da się zrobić jakimś automatem, to nie powinno być koszmarnie trudne. Ale może w exe byłoby łatwiej? Dajmy na to - skład staje - robimy dodatkowe sprawdzenie - czy na 200 metrów w przód jest tor z W4? Jeśli tak, wyzwalamy tak samo, jakby wjechał na tor z W4.
Czasem jak jest długi peron i czekają na nim ludzie gdzieś w pobliżu środka, a nie w pobliżu W4 to staję tak, żeby zabrać ludzi. Właśnie w takim przypadku dynamiczny rozkład może się posypać, bo mogę zatrzymać 1m przed odcinkiem toru do którego przypisany jest W4. Zatrzymałem prawidłowo, ale symek nie złapał.