- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: firleju w 25 Maja 2016, 07:55:13

Tytuł: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Maja 2016, 07:55:13
Witam,

Rozpoczynamy nową serię poprawek do exe. Poprzednia przyniosła największą zmianę w postaci dodania możliwości sterowania pojazdami z silnikami asynchronicznymi. Te prace są dalej kontynuowane przez yB i przeszkadzać mu nie będę.
Teraz chciałbym się skupić na implementacji zmian wprowadzonych przez Q. Jako, że nie powiodła się integracja z najnowszymi wersjami tego co zrobił to będzie trzeba ręcznie przenosić niektóre rzeczy, które wprowadził. Prosiłbym o info, które funkcję uznajecie za warte przeniesienia w pierwszej kolejności a co w dalszej. Docelowo powinny być przeniesione wszystkie (no może oprócz wysyłania logów na serwer).
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 25 Maja 2016, 10:48:16
W pierwszej kolejności może możliwość zoomowania, ponieważ jest to bardzo ciekawa funkcja, dzięki której chociażby screeny wychodzą o wiele ładniejsze, a także można oddalić kamerkę np. w EN57 gdzie pozycja musiała być ustawiona po za ścianą... A dzięki wprowadzeniu temu będzie można tego uniknąć.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: szczawik w 25 Maja 2016, 10:53:28
Przecież zoom nie przesuwa kamery. I tak będziesz w miejscu za ścianą i tak; wystarczy się przesunąć za pomocą klawisza strzałki.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: youBy w 25 Maja 2016, 11:00:26
Zoom nie przesuwa, ale pozwala przesunąć — po zmianie kąta patrzenia kamera będzie mogła być przed ścianą, a na monitorze będzie widoczny prędkościomierz.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 25 Maja 2016, 11:09:19
Nie zrozumieliśmy się... Kiedy odpalałem symka na exe od Q to ustawiałem kamerę przed ścianą (w miejscu fotela), ale zooma oddalałem na tyle ile pozwalało i miałem wgląd na wszystko co powinienem widzieć bez potrzeby przesuwania kamerki do tyłu... :)
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: RoboBatman w 25 Maja 2016, 11:19:53
Prosiłbym o info, które funkcję uznajecie za warte przeniesienia w pierwszej kolejności a co w dalszej.
Jeżeli jest to możliwe i uznajesz za proste do przeniesienia, na pierwszym miejscu przeniósłbym interaktywne lusterka (interaktywne w sensie, że widzisz w lusterku co się dzieje w tyle).
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 25 Maja 2016, 11:43:46
Tą opcję polecałbym dać z możliwością wyłączenia w Rainsted. Myślę, że warto pomyśleć o użytkownikach, którzy mają słabszy sprzęt, a takich pewnie nie brakuje.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 25 Maja 2016, 11:47:21
Interaktywne lusterka jak najbardziej na tak lecz moim zdaniem powinna być opcja wyłączenia ich w starterze Rainsted, tak jak mówi kolega wyżej.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Maja 2016, 11:54:12
Lusterek nie było w tegorocznym exe. Starsze źródła też są na gicie Q?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Maja 2016, 12:46:13
Nie widzę starszych źródeł.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Maja 2016, 16:40:55
Lusterka były dodawane przez dodatkowy plik *.set. Mysle ze warto by te najnowsze ficzery przenieść. Opad atmosferyczny i dym do spalinek.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Maja 2016, 16:53:49
Skromnie powiem, ze nie widze w tej chwili mozliwosci dodania opadow i dymu. Trzeba rozwiazac problem spadku wydajnosci, jesli efekt ma porzadnie wygladac. Trzeba okreslic czy pogoda ma byc wlaczana za pomoca eventu, definicji w scn, czy jeszce jakis inny sposob. Czy zadowolimy sie wprowadzeniem opadow za pomoca opisania tego w pliku ini? Nie jestem przeciw tym ficzerom, ale chcialbym, aby efekt byl zgodny z oczekiwaniami. Prrzykladowo, nie moze byc tak, aby w baltyku padal snieg, gdzie pola i lasy sa zielone... Najciekawszy dla mnie bylby event w scn, okreslajacy miejsce opadu a takze jego losowe wystepowanie i intensywnosc. Co do dymu, nie widzimy go jadac st 44, to ficzer, raczej dla kominow fabrycznych i AI.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 25 Maja 2016, 17:22:52
To nic, że nie widzimy ale przybliża to symulator do realizmu. Moim zdaniem opady atmosferyczne powinny mieć możliwość wyłączania i wyłączania w starterze Rainsted.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Maja 2016, 17:43:17
Tyle, ze w rainstedzie nie ma takich opcji. A jesli nawet, bedzie taka mozliwosc, to moim zdaniem wlaczyc opady powinno sie dac tylko dla scenerii, opatrzonych odpowiednim wpisem. To zreszta uzasadnilem w poprzedniej wiadomosci.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 25 Maja 2016, 17:50:16
Trochę mija się to z celem jeśli deszcz ma być tylko np na L61 bez możliwości zmiany pogody na inną...
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Maja 2016, 17:58:24
A mozliwosc wlaczenia sniegu latem? Dla mnie nie do przyjecia. Dodac ficzery trzeba, ale z glowa. To w jaki sposob dziala pogoda w exe Igora jest prowizorka.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Maja 2016, 18:13:41
A dym w spalinkach wskazany. Na calkowie tylko dizle sie mija. Na lokach typu tamara lub laciata to dym troszke widac.

  Dodano: 25 Maja 2016, 18:19:46
Co do pogody deszcz i snieg moze byc wlaczany losowo z odpowiednim wpisem do scn. Nie wykluczymy tego ze jakis magik nie wlaczy sniegu latem aczkolwiek i grad sie zdarza. Tworca scenariusza z pewnoscia swiadomie tego nie zrobi. 

  Dodano: 25 Maja 2016, 18:21:02
Czy igor wprowadzil iskrzenie pantografu?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Wiggle w 25 Maja 2016, 18:28:01
A może po prostu zrobić to na zasadzie jakiegoś prawdopodobieństwa opadów deszczu na jakiejkolwiek scenerii? Bo chyba wszędzie w Polsce deszcz pada co jakiś czas.. Do do tego, czy to ma być deszcz czy śnieg to może zależałoby to od aktualnej daty? Tylko z drugiej strony opady śniegu nie mają zbytnio sensu skoro i tak śnieg będzie tylko padał. Moim zdaniem dodanie opadów deszczu jest jak najbardziej na miejscu, ale dla każdej scenerii i jakimś tam prawdopodobieństwem opadów. Pozdr.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Maja 2016, 18:31:29
Krzysiek, znowu siejesz zamęt bez czytania dokumentacji.
Cytuj
23.02.16 reading entries of emitters particle effects from scenery files
Iskrzenie było w zeszłorocznych exekach i wyszło tragiczne.
Deszczu nikt nie zrobił by znośnie wyglądał. Tylko śnieg z tych wszystkich efektów wyszedł należycie moim zdaniem.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 25 Maja 2016, 18:32:51
Dla mnie dym powinien być we wszystkich spalinowozach, niezależnie czy go widać czy nie.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Maja 2016, 18:34:54
A snieg malo potrzebny bo nie mamy zbyt wielu scenerii zimowych. Co innego jakby ten snieg powodowal stopniowe nakladanie warstwy na teren co spowoduje zmiane otoczenia.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 25 Maja 2016, 18:43:52
Antek, nadinterpretacja z Twojej strony, gdzie ja pisalem o deszczu? Mnie caly czas chodzi o snieg. Wystarczajaco dlugo testowalem prace Igora na biezaco, skad takie okreslenie o sianie zametu? To juz zadnych dyskusji nie mozna prowadzic? Dobrze ze mamy uscislenie wiadomosci. Maciekkolej wymyslil deszcz, nie ja.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Maja 2016, 18:56:25
A ja ci zacytowałem changeloga, gdzie pada odpowiedź na dyskusję o śniegu. i w kolejnych akapitach odniosłem się do dwóch innych postów. ;) Masz śnieg jako wpis atmo tak samo jak porę dnia, oświetlenie, tło i mgłę.
Jak będziemy przenosić, to cały moduł efektów cząsteczkowych zapewne. A co kto użyje, to już od autorów modeli/scenerii/scenariuszy zależy.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 25 Maja 2016, 21:04:46
To nie jest tak łatwo przenieść, bo Igor pracował nad kilkoma rzeczami na raz i w jednym commicie są zmiany do różnych rzeczy. Bardziej prawdopodobne jest przenoszenie commitami i następnie sprawdzanie czy exe dalej działa.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Carmelovy w 25 Maja 2016, 21:22:52
Igor zrobił również bardzo ładne lampy do semaforów. Wyglądają bardzo realistycznie. Może warto je dodać do patcha?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Maja 2016, 22:26:56
No i pierwszy exek.
476: poprawka wchodzenia na nieistniejącą pozycję przy manipulowaniu klawiszami num3/num9 kranami Knorra i Martosova. (youBy)

Zepsułem. Kto pobrał przed 23:00 25.05.16 proszę pobrać ponownie.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 28 Maja 2016, 11:08:10
Wiem, że czekacie na rzeczy od Q. Ale w związku z problemami z tworzeniem skomplikowanych ruchowo misji trzeba zmodernizować sposób tworzenia takowych. Z tego powodu zdecydowałem się zrobić małą integrację z językiem skryptowym Lua. Nie jest to konkurencja dla projektu LD (chociaż jak najbardziej może być ;) ). Będę się skupiał raczej na zrobieniu interfejsu zastępującego obecne eventy.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 28 Maja 2016, 18:01:16
Aby nie zaśmiecać tego wątku, poniżej link z opisem, co mnie się udało zdziałać, aby pisanie scenariuszy było choć trochę łatwiejsze:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg422517.html#msg422517
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 31 Maja 2016, 22:29:24
To ja zgłoszę tu problem z obsługą mierników przez PoKeys. Ostatnia użyteczna wersja to 474p8. Później zaczęły się komplikacje. 475 i 476 zachowują się inaczej niż 474p9 i p10 ale skoki manometrów CG i PG po wzroście wskazania amperomierza nie pozwalają na uzywanie tych wersji.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Czerwca 2016, 23:48:11
Kilka drobiazgów:

Dodajemy do eu07.ini następujące wpisy:
oldsmudge no // (no) yes: używanie starej płaskiej smugi zamiast nowej wolumetrycznej; daje kilka FPS w nocy
pyscreenrendererpriority normal // (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.

Smuga dobrze daje nawet przy zerowym oświetleniu, ale by był dobry efekt, materiały oświetlanych obiektów muszą być białe (a na td ktoś dał szara trawę...).
Proszę o test smugi przy dynamicznym oświetleniu podczas zmierzchu/świtu.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Czerwca 2016, 08:04:02
Zaktualizuj wiki o wpisy.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Czerwca 2016, 11:43:56
Dodane.

No i niestety przy świtaniu nie aktualizuje wzmocnienia smugi. Teraz dlaczego...
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: tmj w 12 Czerwca 2016, 12:55:52
Opcjonalna stara smuga (oldsmudge yes).
W kwestii formalnej :)  jesli nazwy parametrow maja byc po angielsku, to powinno byc to raczej "oldlightbeam" albo "oldbeam". Smudge to po ichniemu smuga w sensie "plama", a nie "promien swiatla".
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Czerwca 2016, 13:05:16
Wiem, ale już gdzieś mieliśmy tak napisane, więc w imię zgodności zostawiłem. No i stara jest bardziej plamą niż promieniem (nowa zresztą też). ;)

Smuga przy świetle dynamicznym ogarnięta.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 13 Czerwca 2016, 23:54:02
Widzę, że ani 477, ani ostatni exe nic nie poprawił w obsłudze mierników przez PoKeys :(
No to zostaję na 475rc8 i czekam dalej.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Czerwca 2016, 23:59:36
No ja ani yB nic ci tu nie pomożemy. Musisz Grzesia nękać, bo to on dłubał przy PoKeys.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 14 Czerwca 2016, 07:54:24
Nęka mnie nęka. Niestety nie mam za bardzo pomysłu co może być nie tak. Zostaje wywalenie całego commita od nbmx-a, bo to że go wyłączyłem to nie pomogło. Coś jeszcze musi siać, ale nie za bardzo mam pomysł co.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 23 Czerwca 2016, 20:39:22
EXE 478:
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 29 Czerwca 2016, 07:53:47
Robiąc integrację z Lua wkurzyłem się niemiłosiernie i w najbliższym czasie zacznę wrzucać wersje bazujące na ostatnim commicie z poprawkami na PoKeys (niedostępny publicznie, ale to będzie w wersji 479) z przepisanymi poszczególnymi plikami pascala na c++. W końcu trzeba to zrobić. 2 tygodnie szukałem jakiegoś rozsądnego i darmowego narzędzia do konwersji bo nie uśmiecha mi się przepisywać _mover.pas ręcznie. Wczoraj znalazłem (i tak są potrzebne ręczne poprawki) więc robota może ruszyć do przodu.

  Dodano: 01 Lipca 2016, 21:33:31
Zacząłem od "najprostszego" czyli kodu odpowiedzialnego za obsługę rozkładu jazdy. W zasadzie została tylko jedna funkcja, za to najważniejsza - czytanie z pliku. I teraz moje pytanie: robić na istniejącym, czy bawimy się na całość i po prostu opracować nowy format, w którym będzie można docelowo zawierać także polecenia dla przyszłego dyżurnego. Oczywiście format, który da się łatwo czytać i nie będzie powodować problemów przy pisaniu i parsowaniu przez exe.
Mile widziane propozycje jakiegoś standardu, w którym możemy się poruszać (no chyba, że zostajemy przy tym co jest).
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 04 Lipca 2016, 08:57:56
Przy nowej smudze: paski pionowe i "zepsuty" semafor (w załączniku). Na EU07_smugaddl32.exe.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 04 Lipca 2016, 09:17:25
Czuję się jak Ra, który proponował różne rzeczy i nie było żadnego odzewu. Czyli co, sam mam podjąć decyzję?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Lipca 2016, 09:22:47
Cóż, tak to działa. Obiekty z selfillum są filtrowane tak samo jak reszta sceny, więc soczewki będzie przepalać. Dopiero tragedia to jest jak na mało przezroczystą smugę starych latarni się najedzie.
Smuga składa zdaje się z 30 płaszczyzn renderowanych przed pojazdem. Każda kolejna jest większa i ma mniejsze krycie. Im są intensywniejsze (czyli im ciemniej), tym wyraźniej widać przejście między nimi. Bez zmiany całej koncepcji, to można tylko zagęścić kwantyzację gradientu, ale na tym poleci fps, a reszta mankamentów pozostanie.

Przy obecnym nie ma co zostawać raczej. Ra wprowadza u siebie kilometraż we wpisie toru (parametr będący deklaracją długości) by kiedyś ai mogło na jego podstawie ogarniać swoją pozycję, a te rozkłady nawet tego nie mają, a sposób ich parsowania też nie zachwyca.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 04 Lipca 2016, 09:29:57
No właśnie się zastanawiałem w jaki sposób ogarnąć, aby AI mogło się zorientować na jakim kilometrażu jest. Z drugiej strony wszystkie zmiany prędkości drogowej poniżej rozkładowej powinny być na W27 więc trzymać się będzie. W tej chwili prędkośc drogowa jest przydzielana od stacji ztcp.
To propozycja jest przejścia na yaml / json. Strukturę postaram się opisać za jakiś czas, ale przyda mi się jakaś pomoc jakie pola będą potrzebe (a których nie da się obecnie wrzucić).
I jeszcze pytanie czy jest sens robienia konwertera czy łatwiej będzie jednorazowo przepisać wszystkie rozkłady ręcznie?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 04 Lipca 2016, 12:01:13
Obecne nie maja wszystkich danych w txt więc i tak trzeba by je ręcznie modyfikować. Kilometraż chyba najbardziej się przyda do tego, by ai po starcie ogarnęło w którym miejscu rozkładu się znajduje, póki co.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 04 Lipca 2016, 19:12:01
Grześ zdecydowanie opracować nowy format.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Lipca 2016, 19:31:03
Zdecydowanie nowy format i zdecydowanie w wersji ostatecznej. Chodzi o to, aby do konca swiata i symulatora pozostal ten sam format, aby protez juz nie robic.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 04 Lipca 2016, 21:30:49
No z tym do końca świata ten sam format to chyba już trochę przesada. Ale wolałbym aby format miał możliwość rozszerzania, gdyż to co teraz jest to łoj matko: część obsługi w dedykowanej klasie, część w AI, kod który się powiela kilkukrotnie w różnych miejscach. W tej chwili nie jestem w stanie tego nawet skompilować bo zacząłem przechodzić z AnsiString na std::string (żeby w końcu się oddzielić od Borlanda) i odkrywam różne "ficzery" porobione w kodzie w związku z tym.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: youBy w 04 Lipca 2016, 23:10:52
Zmiana prędkości rozkładowej nie musi być przy W27. Kilometraż nie musi pokrywać z długością torów, nie mówiąc już o brakujących kilometrach.
Format rozkładu jazdy chcesz oprzeć na współczesnym PLKowym, czy pójść jeszcze kawałek dalej?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 05 Lipca 2016, 08:25:19
Chodzi Ci o formatowanie strony, o format pliku jaki jest przesyłany w systemie czy może o dane jakie są w nim zawarte? Najbardziej mnie by interesowało to ostatnie. Sposób opisu w pliku to jest wtórna sprawa do tego co ma być w nim zapisane. Chciałbym tam jeszcze w przyszłości dorzucić komendy do manewrów, ale jeszcze nie teraz (opróczy tych co już są).
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Lipca 2016, 15:24:38
Do testu póki co:
Tablice12: Test obecności tekstury "nowhere" by nie próbowało wczytywać przy braku i brudziło errors.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lipca 2016, 21:43:38
Próbuję wyświetlanie tablic na scenerii np na scenerii Linia 61 działa poprawnie, sprawdziłem też, jak prosiłeś na dużej scenerii: uruchomiłem Łódź, i pokazuje białe pola na wyświetlaczach.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Lipca 2016, 21:47:53
Testuję właśnie z l61. Jeśli skład ma rozkład to musi mieć teksturę relacyjną. Mogę spróbować dorobić, by dla jej braku wczytywało ponownie nowhere, ale najlepiej by było, jakby w takiej sytuacji dorobić teksturę i tyle. ;)
Przyjrzałem się screenowi. To są całkiem wygaszone klopy? Masz w folderze en57_v1 teksturę "nowhere"?
Tekstura "nowhere.tga" od Ra ma 32 bpp, a zdaje się musi być w 24 bpp by działała. Sprawdzę i mu zgłoszę jeśli to to.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 10 Lipca 2016, 21:55:12
To jeden z tych, który prowadzimy. Sprawdzę.

Sceneria 053, ten sam błąd

  Dodano: 10 Lipca 2016, 22:00:36
O to chodziło?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 10 Lipca 2016, 22:11:55
Ma rozkład (jak na screenie) -> Trzeba zrobić teksturę (tutaj "Debica_Osobowa.tga") Jak ktoś przygotuje szablon taki jak mój dla 16Xa, to byłoby cudowanie.
Nie ma rozkładu (wygaszona dekoracja) -> Trzeba "nowhere.tga" skonwertować do 24 bpp. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28029.0;attach=85543
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Tomnord15 w 11 Lipca 2016, 18:25:06
Czy tekstury relacyjne przygotowujecie w programie tablica? Jeśli tak to zrobiłem parę sztuk ale w formacie dds.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Lipca 2016, 18:55:41
Te do klopa są autorstwa Ra. Nie wiem w czym je robił. Ja testuję na 16Xa do których zrobiłem sobie szablon w gimpie.

Tablice20:
Czyli pełen sukces. Logowania nie robię, bo nie mam pomysłu jak, by nie brudziło dla wszystkich pojazdów bez tablic kierunkowych. Warto sprawdzić co się dzieje dla tablic nazwanych nr pociągu i przydzielanych w czasie symulacji, bo tylko tego nie testowałem i nie wiem czy poprawnie przekazywany jest parametr do funkcji ustawiającej tablice w driverze.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 12 Lipca 2016, 06:18:08
Wiem ze moze to zabrzmi glupio ale az mnie kusi by zapytac. Czy nie dalo by sie taka tablice uruchomic z poziomu exe? Jedyne co exe musialo by wiedziec to wspolrzedne i wymiar dowolnej ilosci takich tablic. Cos jak wyswietlacze pytona. Obecnie by uzyc wagonu lub loka z wysw to trzeba porobic tyle tablic ile relacji chcemy tym obsluzyc i tyle tekstur wlozyc do katalogu z wagonem, a lepiej jednak zamiast tego bylo by by to exe lub inny zewnetrzny programik taka tablice generowal na podstawie pliku rozkladu.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lipca 2016, 17:38:42
Nie jest to głupie, czemu? Mamy pythona umiejącego zrobić coś takiego. Exe mogłoby wywoływać skrypt gdy nie znajdzie tablicy, rysujący tablicę wg zadanego szablonu i wrzucający do katalogu pojazdu, bo rysowanie w locie da zmułę jak ekrany. Od razu mówię, że ja nie umiem.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 12 Lipca 2016, 18:04:47
A dlaczego na modyfikowanej przez Ra scenerii, tablica ustawia się od razu automatycznie i poprawnie. Od czego to zależy?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lipca 2016, 18:20:38
W sensie? Wszędzie będzie ustawiana poprawnie, jak będzie rozkład i odpowiednia tekstura w katalogu pojazdu. Exe dodaje tylko opcję szukania po nr pociągu i wyświetlenie czegokolwiek przy braku zamiast braku tekstury.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: ic_kolobrzeg w 12 Lipca 2016, 18:25:35
W sensie, że od razyu wyświetla się poprawnie, tak jak jest zaplanowana relacja. A nie ma białych pól jak jak na innych scenerii.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Lipca 2016, 18:29:53
No to to exe właśnie to poprawia. Teraz będziesz miał czarne pola, póki nie zrobisz tekstury tablicy dla danej relacji.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 13 Lipca 2016, 16:25:35
Z drugiej strony na pytonie nie każdy się zna, ja np. mam problem by zwykla date i aktualna godzine do haslera wlozyc. Już nie wspomnę o liczniku kilometrow lub jakiś wskaznikow sil itp. A ten temat już walkowalismy. Wniosek był taki ze może 2 lub 3 osoby to ograniaja. Najlepiej jakby exe z liter ukladalo wyrazy wg tego co pisze w rozkładzie. Oczywiście stara technika teksturowa tez by mogla być. 
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 13 Lipca 2016, 17:29:13
No to wyświetlacz tekstowy w ten sposób masz od kilku lat. Nikt nie wyraził cienia zainteresowania gdy Ra nad tym pracował. Nie wiem czy działa ostatecznie.
Prościej niż pythonem nie będzie. Musisz zdefiniować położenie napisu, tło i ewentualnie przykrycie z dziurkami oraz filtr poświaty, by exe wiedziało jak to rysować.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 13 Lipca 2016, 20:40:47
Mozna by te galaz rozwinac. Ostatecznie nie mamy wielu pojazdow z wyswietlaczami. Ale jak pisalem nie znam sie na pytonie. Prosilem o zrobienie tutoriala mozliwie najprosciej z jakims prostym przykladem by lajk taki jak ja mogl to poznac jak 2+2 to 4. Programow do tworzenia paneli i wyswietlaczy na gotowo niestety nie ma. Wiec jakos trzeba to poznac. Za czasow @jarasa pisalo sie tutoriale i wszyscy sie nowosci uczylismy. Szkoda ze te czasy minely.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 27 Lipca 2016, 20:39:23
Skoro nikt błędów nie znalazł, dochodzi jedna poprawka i zwiększamy numerek.

EU07_479:

-------------------
Testy figurki mechanika w lowpolyinterior:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27135.msg424792.html#msg424792
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 31 Lipca 2016, 22:30:37
Takie pytanko: jadę EU07-1512, nie wiem jak zapalić światła manewrowe, działa tylko U i zapala wszystkie światła. Nie mam pewności, ale na starszych exe to chyba działało inaczej, tzn dawało się zapalać światła osobno.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 31 Lipca 2016, 22:39:57
Dostała programator. Shift+U: prawo, u: lewo. Kręciołek masz po lewej zaraz za nastawnikiem, jeśli dobrze pamiętam pojazd. Tekstura trochę słaba i opisy marnie widać niestety. Pozycje manewrowe to ostatnie dwie na prawo.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Sierpnia 2016, 01:27:13
Tak sobie pomyślałem, że skoro ten element jest wreszcie używany to można troszkę tekstury pulpitów zmodyfikować, żeby było widać cokolwiek. Coś takiego, zrobione na szybko. Wiem że Paint :(
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 01 Sierpnia 2016, 10:58:21
W zasadzie wystarczyły by ze dwa zdjęcia samego sterownika żeby zrobić coś porządnego z tego. Nie muszą być super doświetlone, ważne by były wyraźne. Jakbyście coś takiego znaleźli, podeślijcie to do mnie. Nie takie rzeczy czarowałem żeby wyszły ładnie ;)
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Wokulski w 01 Sierpnia 2016, 12:05:01
Będę na EU07-15xx, to postaram się zrobić zdjęcia. Najszybciej w okolicy września.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: nbmx w 04 Sierpnia 2016, 18:44:47
Co do problemów z PoKeys ... ważne też jest jak wersja firmware w urządzeniu no i która edycja bo różnią się trochę funkcjonowaniem, najlepiej trzeba by w exe dokładnie dodać weryfikację wersji oprogramowania.

Moje poprawki co były to: dodanie PoExt w celu wysyłania wartości prędkości prędkości na port równoległy, i też inne sygnały (pozycja wału kułakowego), ale nie zaobserwowałem wtedy jakiś nieprawidłowości

Możliwe że za częste odświeżanie PWM ustawione, bo przy dużej ilości danych może to się przycinać.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Sierpnia 2016, 12:09:52
Kolego macieju wiesz zapewne ze to co na szybko zrobiles to w zaleznosci od pozycji te ledy swieca. Pewnie w pytonie te lampki dalo by sie zrobic.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 07 Sierpnia 2016, 21:14:43
480:
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: miko22 w 07 Sierpnia 2016, 23:38:45
  • Wyciszanie dźwięku odluźniacza przy małym ciśnieniu w cylindrach.
Działa.
  • PoKeys: dodanie możliwości zmiany wyjść PWM poprzez wpis w ini (pwm [out] [no]). @firleju
Można zamieniać pomiędzy wyjściami PWM i to działa, ale nadal po wpisaniu pwm 4 6 (zmiana amperomierza WN2 na prędkościomierz) wskazówka ani drgnie podczas przyspieszania. Jakby nie uwzględniało wyjścia analogowego na pinie 43. PoKeys. W załączniku log - prędkość początkowa 30km/h, rozpędzenie się do 120km/h i hamowanie do 0km/h. Moglibyście jeszcze raz na to spojrzeć?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 08 Sierpnia 2016, 21:47:34
480 wywala się na każdej scenerii, nawet "td".

Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: mac310 w 09 Sierpnia 2016, 00:43:45
@mareczek nie mogę tego potwierdzić. Przed chwilą testowałem go właśnie na td z haslerem 3 razy i żadnych niepokojących obiawów. Jedyne co mnie saskoczyło na td to ukradziony kawałek torowiska przez co zaryłem w trawnik :/
Nie miałem na razie czasu potestować na dłuższej trasie więc nie wiem wiele więcej poza td.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 09 Sierpnia 2016, 09:01:42
480 wywala się na każdej scenerii, nawet "td".
W logu brak dźwięków piasecznicy i odluźniacza, czyli patcha 16.05.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: mareczek w 09 Sierpnia 2016, 12:17:03
Patcha wgrywałem. Wgram jeszcze raz dziś wieczorem i dam znać.

PS. Wszystko nadpisałem, jest ok.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Sierpnia 2016, 22:54:16
Taki bajerek który próbowałem zrobić od miesięcy i w końcu wyszło. Zewnętrzne dźwięki drzwi. Exe bez numerka i kilka mmd bez struktury. Na porządnie jak się uzbiera kilka rzeczy.
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-drzwi.7z

W kodzie miały modulację:
rsDoorClose.Init(str.c_str(), 50, GetPosition().x, GetPosition().y,
                                     GetPosition().z, true);
                    rsDoorClose.AM = 50000;
                    rsDoorClose.AA = -1 * (105 - random(10)) / 100;
                    rsDoorClose.FM = 1.0;
                    rsDoorClose.FA = 0.0;
Ktoś rozumie sens tych wartości?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Sierpnia 2016, 23:10:59
Zupelnie strzelam, AM-glosnosc (amplitude modulation), FM-efekt Dopplera (freqency modulation). A gdzies indziej podstawiane sa te wartosci i obliczany jest finalny chwilowy dzwiek. AA-nic mi do glowy nie przychodzi.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 18 Sierpnia 2016, 23:21:53
Nie, to mnożnik i offset amplitudy i częstotliwości. Chodzi mi o wartości numeryczne, dlaczego takie a nie inne. Trzeba by kiedyś dać wektory przesunięcia źródła dźwięku, definiowalne w mmd dla wszystkich zewnętrznych, tutaj jeszcze z uwzględnieniem ilości drzwi (a to problematyczne, bo nie wiadomo czy są parą czy pojedynczymi i czy para nie jest sprzężona jak w naszych bohunach).
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 18 Sierpnia 2016, 23:35:03
Nie widze sprzecznosci, pomiedzy tym co ja napisalem i co Ty. Offset, to przesuniecie. Jak by nie bylo, raczej AM bedzie zwiazane z glosnoscia, a FM z czestotliwoscia.
A wartosci numerczne, sa jakie sa (moze ktos kiedys dobral eksperymentalnie, moze jakos obliczyl), skad my mamy wiedziec? Zmieniaj je i sprawdzaj efekt.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 18 Sierpnia 2016, 23:45:45
Taka ciekawostka - często ten brzęczyk/alarm przy zamykaniu drzwi jest wyłączany (później pokażę w jaki sposób) bo najzwyczajniej w świecie przeszkadza ;)
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Sierpnia 2016, 21:47:50
481:

W paczce znajdują się pliki mmd z deklaracjami zewnętrznych dźwięków drzwi i usuniętymi drzwiami w pojazdach gdzie wywoływały dźwięk radyjka. W kolejnych wersjach postaram się stworzyć universale w miejsce obsługi drzwi dla pojazdów mających pod tym jakieś lampki.

Wczoraj w starterze Rainsted pojawiła się opcja uruchomienia składu jako pasażer. W składzie musimy mieć przynajmniej jeden wagon z obsadą passenger. W zakładce wczytywanie zaznaczamy checkboxa "Jazda jako pasażer" i wtedy symulacja zostanie rozpoczęta w pierwszym pojeździe z taką obsadą od czoła pociągu a nie w lokomotywie.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Sierpnia 2016, 22:21:20
Ladnie to działa i jak na razie nie mam wysypu.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 24 Sierpnia 2016, 22:33:36
Wszystko miało mniej testów niż bym chciał, ale ilość błędów ostatnimi czasy mnie przerasta. Chciałem coś wydać by nie narosło za wiele zmian do jednej wersji, bo potem trudno się połapać w czym tkwi błąd.
Z pewnością sposób opóźniania odjazdu mi się nie podoba, bo kierownik gwiżdże za wcześnie, ale inne miejsca opóźniacza dawały jeszcze gorszy efekt, jak skład czekający z zamkniętymi drzwiami. Może jeszcze coś wymyślę.
Cieszę się, że póki co nie wysypuje. Jednak błędy powodujące wysyp, zwłaszcza regularny, łatwiej się poprawia, niż złe działanie nie wiadomo czego. ;)
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 25 Sierpnia 2016, 00:02:50
Mam wnętrze tez w EZT tam niestety sa wysypy przy probie przejścia do innego członu np. z S do ra lub rb. W skrajnych działa i przejście z ra lub rb do s tez działa. Z S do skrajnych powoduje wysyp.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 25 Sierpnia 2016, 00:12:09
Podrzuć mi je proszę (nie przez chomika tylko). Jak uda mi się powtórzyć błąd, to spróbuję coś na to zaradzić.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 06 Września 2016, 13:59:35
Taka ciekawostka - często ten brzęczyk/alarm przy zamykaniu drzwi jest wyłączany (później pokażę w jaki sposób) bo najzwyczajniej w świecie przeszkadza ;)
To może dokończę - w wagonach na postoju, gdy nie są podłączone do lokomotywy / powietrza "technicznego" (z żółtego przewodu powietrznego) to m.in. drzwi nie działają i trzeba je otwierać za pomocą otwierania awaryjnego. Tym samym alarm brzęczy cały czas i się go po prostu odcina, żeby nie przeszkadzał.

https://youtu.be/wEzngGtV-NE
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 06 Września 2016, 17:30:42
U mnie mi dźwięk otwierania drzwi i zamykania w en57 odtwarza się 2 razy.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Września 2016, 18:30:48
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,28151
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 12 Września 2016, 07:17:10
Zauważyłem pewien problem, nie wiem czy to jest pogorszenie od poprzednich wersji, ale kierpoć się zawiesza tam, gdzie jest dynamiczny rozkład i z jakiegoś powodu nie odpali event od jednego przystanku. W momencie kiedy zatrzymam się na następnym przystanku - rozkład się przewija, ale do przystanku wcześniejszego, a nie tego, przy którym się zatrzymałem (na zielono się podświetla właściwy przystanek), dostaję sygnał odjazdu, ale to już ostatni raz, potem kierpoć ani przewijanie rozkładu nie działa.

Najłatwiej wyzwolić tego buga zatrzymując się za wcześnie przed W4. Często W4 jest przypisany do bardzo krótkiego odcinka toru, wtedy jak zatrzymam się przed tym odcinkiem to "nie łapie". Na dobrą sprawę to też jest bug. Na niektórych sceneriach są dłuższe perony i tam powinno łapać na całej długości peronu, ale to już nie wiem czy dałoby się to zrobić od strony exe. Myślałem, żeby W4 mógł łapać 1 albo 2 odcinki dalej.

Ostatni problem, wydaje mi się, że kiedyś tego nie było: brak możliwości zamknięcia drzwi w kiblu podczas jazdy. Raz mi się zapomniało zamknąć drzwi przed ruszeniem i nie mogłem ich już zamknąć, musiałem się zatrzymać. Rozumiem, że nie powinno się dać otworzyć drzwi podczas jazdy, ale zamknąć się powinno dać.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: matek123 w 12 Września 2016, 07:20:13
W czym się nie dało zamknąć? W zwykłych wagonach? Żeby drzwi się otworzyły musisz stanąć przed W4 i to jest też warunek, żeby się zamknęły.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Września 2016, 12:37:09
Jak jest gorzej, to robimy cofkę, tylko sprawdź dobrze czy to wina moich zmian. Nie powinno być różnic, jeśli nie masz opóźnienia.
W4 jest skanowany. Długość odcinka czy ilość torów przy peronie nie powinna mieć znaczenia. No ale jak są błędy ze zliczaniem odległości, to może tu też się coś kaszani.
Blokadę drzwi obadaj dokładnie i dopisz do bugtrackera. W jakim pojeździe to było? Wszystkie wydane zdaje się mają albo na hebelku albo wcale. A turboklop nie ruszy z otwartymi.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 12 Września 2016, 14:36:46
To było w ED72. I wątpię, żeby realny tabor ruszał z otwartymi drzwiami, ale nie pozwalał ich zamknąć z jakiegokolwiek powodu. Zamykanie drzwi nie powinno mieć żadnego warunku poza jednym - są otwarte - można zamknąć. Otwieranie może nie działać podczas jazdy. Problem w tym, że mi nie zadziałało zamykanie, a nie otwieranie.

Drzwi to jedno, a wieszanie się kierpocia to drugie. Jadę sobie powiedzmy scenariusz "Całkowo-noc". Raz rozkładzik się przewija, raz nie załapie zdarzenia przy samym wyjeździe z Macierzewa. Wtedy w Macierzewie Jezioro jeszcze raz mignie na zielono, potem już się nie przewija. Innym razem uruchomię ten sam scenariusz i jest OK, przewijanie i odjazdy działają. To samo robiło się losowo na przerobionym Drawinowie, to samo robi się na moim dodatku z "Zwierzyniec-ED72-6:01". Od czasu do czasu.

Czy jest gwarancja, że w scenariuszach W4 jest położony w odpowiedniej części odcinka toru, żeby działał? Tak mi się wydaje, że powinien być położony jakieś 2m do 5m od wyjazdowego końca toru. Sam tor powinien mieć długość całego odcinka na którym zatrzymanie czoła składu jest prawidłowe. Przynajmniej jeśli faktycznie W4 ma działać tylko w momencie, kiedy headdriver na niego wjechał.

Wg mnie przydałoby się rozgraniczyć role W4: jedna to taka, gdy mijamy go bez zatrzymania - ma umożliwić przejście dynamicznego rozkładu dalej. Druga jest taka, że jeśli zatrzymujemy skład w peronach, powinien także odnotować zdarzenie, nawet jeśli lokomotywa "nie dotyka" tego odcinka bezpośrednio.

Można poprawić poszczególne scenerie, żeby łapały dalej (przedłużyć tor z W4). Pytanie co jest prostsze do zrobienia - zmiana zachowania W4 czy zmiana wszystkich scenerii. W sumie zmianę w sceneriach da się zrobić jakimś automatem, to nie powinno być koszmarnie trudne. Ale może w exe byłoby łatwiej? Dajmy na to - skład staje - robimy dodatkowe sprawdzenie - czy na 200 metrów w przód jest tor z W4? Jeśli tak, wyzwalamy tak samo, jakby wjechał na tor z W4.

Czasem jak jest długi peron i czekają na nim ludzie gdzieś w pobliżu środka, a nie w pobliżu W4 to staję tak, żeby zabrać ludzi. Właśnie w takim przypadku dynamiczny rozkład może się posypać, bo mogę zatrzymać 1m przed odcinkiem toru do którego przypisany jest W4. Zatrzymałem prawidłowo, ale symek nie złapał.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Września 2016, 14:54:23
Nie rozumiesz jak działa event skanowany. Na trajektorię ruchu rzutowany jest wskaźnik. Jeśli nie ma błędów (a są), to ai oblicza sobie drogę doń i w danych dystansach coś tam robi. Ilość odcinków pustego toru czy długość odcinka do którego coś jest przypisane, nie powinny mieć znaczenia. Od akapitu trzeciego szamaństwa prawisz.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 12 Września 2016, 17:59:48
Oj tam, nie wiem jak to w środku działa, mówię tylko, że chyba coś tam się krzaczy, bo raz działa a raz nie.
Gdzie są błędy, bo już się zgubiłem? W sceneriach? I jakiego typu błąd może wywołać takie zachowanie symka, że gubi rozkład?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 12 Września 2016, 18:08:51
W kodzie. Wszystkie exemajstry wymiękły, więc póki nie zobaczysz jak to działa od środka, to nic nie poprawimy. Z gubieniem rozkładu się nie spotkałem, więc nie pomogę.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: HTD w 15 Września 2016, 19:19:47
Na części scenariuszy elementy grafiki trzęsą się okropnie, pulsują i migają. W szczególności pionowe linie. Efekt taki, jakby podsypka nie mogła się zdecydować czy być szersza czy węższa. Żeby tego było mało - nawet z grafiką pociągów robi się podobny efekt - jakieś elementy (jak końcówki) potrafią w nich migać, czyli pojawiać się i znikać. Te paskudne artefakty obrazu występują nawet jak się siedzi w nieruchomej kabinie. Ostatnio zaobserwowałem to na scenerii Drawinowo, na samym początku.

Moja karta graficzna to nVidia GeForce GTX 960. VBO wyłączone.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: joey w 16 Września 2016, 05:02:01
Takie drgania sa typowe przy sporym oddaleniu od srodka osi wspolrzednych i wystepuja od "zawsze". Drawinowo to rozlegla sceneria i takie efekty sa tam latwo zauwazalne, zwlaszcza na stacjach krancowych.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2017, 16:24:56
Przy testach kaliskiej wylazł wysyp.
Zdarzenie:
EVENT LAUNCHED: blaszki3t_rog1on
EVENT LAUNCHED: blaszki3t_rog2on
Powoduje wyciek pamięci w TGround::AddToQuery na warunku if (Event->bEnabled). Powtarza się dość często acz nie przy każdym uruchomieniu. Nie wiem czym jest powodowane.

Dzięki Firlejowi póki co ominięte.
Do tabelki skanowania dodawana jest podziemna tarcza manewrowa, skanowana w obu kierunkach. (do kontroli ezt robiącego nawrotkę na tym torze?) Nie jest przyjmowana za ograniczenie prędkości, bo nie jest semaforem zgodnym z trybem jazdy.
TableTraceRoute: new event found sieradz_pod100_sem_info by m62-2984
Signal stop. Next Semaphor sieradz_pod100_sem_info
Potem skanuje W4 i wyjazdowy.
TableTraceRoute: new event found sieradz#3_stopinfo by m62-2984
Signal forward. Next Semaphor sieradz_pod100_sem_info
TableTraceRoute: new event found sr_d12_sem_info by m62-2984
Signal stop. Next Semaphor sr_d12_sem_info
TableUpdate: semaphor sieradz_pod100_sem_info passed by m62-2984
m62-2984 as tmwe61695: at 18:13 skipped PassengerStopPoint:Sieradz
TableUpdate: semaphor sr_d12_sem_info passed by m62-2984
TableUpdate: Next semaphor: sr_d12_sem_info by m62-2984
Tarcza i W4 zostają pominięte niby.

Potem ustawia się przebieg.
TableCheck: Switch change. Delete next entries. (sr11)
TableCheck: Delete from table: sr005
TableCheck: Delete from table: sr_postojowy49
TableCheck: Delete entries OK.
TableCheck: New last element: sr11
TablePurger: Czyszczenie tableki.
Odtykacz usuwa pozycję
TablePurger: Czyszczenie tableki.
Odtykacz usuwa pozycję
TablePurger: Czyszczenie tableki.
Odtykacz usuwa pozycję
TablePurger: Czyszczenie tableki.
Odtykacz usuwa pozycję
TablePurger: Czyszczenie tableki.
Tabelka powiększona do 32 pozycji
TableTraceRoute: new event found sieradz_warta#2_stopinfo by m62-2984
Signal forward. Next Semaphor sr_d12_sem_info
Wywala tor na postojowe bo przestawiła się zwrotnica. Skanuje aż do W4 w Warcie, najbliższym semaforem wciąż jest sr_d12.
Wartości wyświetlane niżej jednak tego nie oddają. Najbliższym ograniczeniem jest tor z velocity=38 na moście nad Wartą. Stan sr_d12 gdzieś znika, nie jest wpisywany do fVelDes.

No i wyszło, że tu też źle liczy fDist przy pierwszej aktualizacji tabelki. Ponownie coś nie tak z liczeniem odległości do sygnału.
TableUpdate: semaphor sr_d12_sem_info passed by m62-2984Z fDisty=-90 gdy ten jest 35m przed nim.

Wątek z problemem liczenia na Całkowie, gdzie problemem jest kilkukrotne dodawanie odcinka z w4. Tu jest coś odwrotnego prawdopodobnie. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27917.msg425504.html#msg425504

Cytuj
[Odległość widziana przez AI do semafora]=[Odległość faktyczna] + 2*[Odległość W4 od początku toru do którego ten wskaźnik jest przypisany].
Test semka na całkowie: http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=27917.0;attach=85897
Test na kaliskiej (wymagana paczka podstawowa kaliskiej) w załączniku.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 06 Stycznia 2017, 21:00:28
Przypadki liczenia dystansu wstecz zdarzały mi się już parę razy. Dla AI kończy się hamowaniem takie coś, w tej chwili nie pamiętam w której scenerii. Czy kierunek liczenia jest zależny od nastawnika kierunku?
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 06 Stycznia 2017, 22:47:29
Oczywiście. Zmiana kabiny czy jazda do tyłu podczas spychania odwracają kierunek skanowania. Przy manewrach skanowanie lata przód-tył jeśli trafi na blokadę. Tu mamy jeszcze przesuniecie początku skanowania na tył(?) składu, spowodowane wykryciem komórki podziemnej tarczy pod składem.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 08 Stycznia 2017, 17:22:36
Zrobilem u siebie takie ustawienia :

FirstInit


trainset kaliska/cegielski/tmwe61695 sieradzplac1 0 0
//$o test2
node -1 0 SP42-210 dynamic PKP\SP42_V1 101d-210 101d 0 headdriver 3.0 0 enddynamic








// orlen do plocka

trainset kaliska/cegielski/tmwe61695 sr_peron1_tor4 -350 40
//$o test
node -1 0 M62-2984 dynamic pkp\st44_v1 m62-2984 st44-o 0.0 headdriver 55 0 enddynamic
node -1 0 TEM2-086 dynamic pkp\tem2_v2 tem2-086 tem2g1a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec7 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx5 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_gatx2 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec5 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_dec7 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_zaes 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 Zaes dynamic pkp\zaes_v1 406ra_orlen 406ra 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset


I skład zatrzymal się ale nie na końcu peronu. Potem podjechal pod semafor a po otrzymaniu sygnalu ruszyl z miejsca. Wysypow do windowsa nie było.

Jeśli ustawimy skład o te 200 bliżej, to jak podjedzie do semafora to po chwili wywali do windowsa z powodu jakiegoś eventu przejazdowego. Jeśli zas zostawimy tak jak jest oryginalnie i skrocimy skład do 12 wagonow to tez u mnie działa.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Stycznia 2017, 00:22:26
Niestety bez poprawek poważnych znalezionych błędów, ani dużych ficzerów, ale kiśnie dość długo, a nie zanosi się bym w najbliższym czasie miał czas i siłę coś dłubać.

482:
velnext (float) - prędkość przy najbliższym ograniczeniu
velsignalnext (float) - prędkość przy kolejnym semaforze
actualproximitydist (float) - dystans do najbliższego ograniczenia
velsignallast (float) - prędkość przy ostatnio mijanym semaforze
vellimitlast (float) - aktualne ograniczenie z komendy SectionVelocity
velroad (float) - prędkość drogowa ustawiona komendą RoadVelocity
battery (bool) - stan baterii w pojeździe kontrolowanym
tractionforce (float) - siła trakcyjna realizowana (wszystkie typy fiz)
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Stycznia 2017, 07:55:47
Antek, będziesz robił poprawki na błędy w znalezione w Kaliskiej? Ja mam już troszkę dość konwersji i kolejnych nowych znajdowanych błędów, ale nie chcę się rozdrabniać w tej chwili.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Stycznia 2017, 09:02:47
Wątpię bym to ogarnął. A jeśli, to potrzebowałbym dużo farta, wypoczętego i przytomnego umysłu, na co się w najbliższym czasie nie zanosi.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Stycznia 2017, 13:20:21
Ok, to w takim razie jak dzisiaj nie ogarnę tego błędu ze sprzęgami to przerywam to na jakiś czas bo mam naprawdę dość. Wrzucę efekt dotychczasowych prac na git-a i zajmę się tą tabelką. Jesteś w stanie mi odtworzyć tą sytuację na TD? Nie chce ładować Kaliskiej przez 30min, żeby sprawdzić jeden przypadek.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Stycznia 2017, 13:47:45
Dlatego wyżej podlinkowałem okrojoną kaliską z tym jednym składem. Ładuje się max 2 min na moim złomku.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 11 Stycznia 2017, 14:42:36
To super. Nie zauważyłem wcześniej. Wersja Kaliskiej ta najnowsza z wątku jak mniemam.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: Stele w 11 Stycznia 2017, 16:59:28
Tak, ta z pierwszego postu warsztatu+patch z tamtego wątku. Okrojony scn tutaj. Wyjazd dostajemy po kilku minutach, to już nic nie kombinowałem. W między czasie przejazd gdzie czasami jest wyciek na dodawaniu eventu. Tamte zmiany warunku nic nie dały, to ich nie wgrywałem. Leci pull do ciebie na gita.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 12 Stycznia 2017, 07:31:36
Dobra, w takim razie będę mieszał pull-a od Ciebie i od Maćka z COM-em.
Tytuł: Odp: Exe od wersji 476
Wiadomość wysłana przez: firleju w 26 Stycznia 2017, 19:02:01
Walczę z kaliską. Na razie bez powodzenia. Tylko stwierdziłem, że sam event jest przypisywany pierwotnie do tabelki z zeskanowaną dotychczas odległością, co daje punkt początkowy toru do którego jest przypisany.

EDIT:
Skład zawsze skanuje od końca składu. W tej chwili dorzuciłem informację o długości składu przy pierwszym skanowaniu, żeby seradz_pod100 był od razu na ujemnej długości.