Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Pomoc przy scenerii

<< < (2/6) > >>

PanMechanik:
Napiszę tutaj, żeby nie zakładać nowego wątku. Mam koledzy problem, mianowicie tworzę układ torowy w 3dsie, wszystko szło ładnie i pięknie, ale spotkałem się z problemem, którego za chiny ludowe nie jestem w stanie rozwiązać. Układam tory na kwadraty terenu ("plejny"), dopóki "jechałem" prostymi odcinkami tor był ułożony na wysokości 0.2m - czyli tak jak powinno być, ale kiedy zacząłem zabawę z rozjazdami, które łączyłem odcinkami "flex" zaczęły się schody. Tam gdzie kończy się prosty odcinek toru jest dobrze, a w miejscu w którym zaczyna się flex, tor znika pod plejnem - dosłownie. Jego współrzędna Z była na -20.134m itp. Ustawiłem ją na 0.2m lecz flex ani drgnął. Jak był pod ziemią tak jest nadal. Podobnie jest z drogami. Dopóki układam drogę z prostych odcinków, jest dobrze, a jak tylko położe odcinek flex (czy to 5 metrowy czy 30 metrowy - bez różnicy). Problem przedstawię na screenach, screen pierwszy przedstawia widok "left" oraz współrzędne osi przesuwania, screen drugi obrazuje współrzędne osi obrotu. Może uda się Wam coś wyczytać ze współrzędnych, które widać w polach X, Y, oraz Z.


Edit: Dodam jeszcze, że przebudowa i ułożenie układu torowego od nowa (jak zalecał kolega @SKP), nie pomogły.

Benek:
Chyba się nie orientujesz jak działa flex. Flex używasz do łączenia dwóch odcinków. Jeśli oba odcinki są na takiej samej wysokości, to flex na całej swojej długości też będzie miał taką wysokość. Gdy jednak jeden odcinek będzie na wysokości 0.0 a drugi na wysokości np. 5.0 m, to flex który je łączy będzie płynnie przechodził przez każdy punkt pomiędzy 0 a 5 metrów. Podsumowując: używaj flexa jak masz już dwa odcinki ustawione na konkretnych wysokościach.

PanMechanik:

--- Cytat: Benek w 20 Sierpnia 2012, 22:33:38 ---Chyba się nie orientujesz jak działa flex. Flex używasz do łączenia dwóch odcinków. Jeśli oba odcinki są na takiej samej wysokości, to flex na całej swojej długości też będzie miał taką wysokość. Gdy jednak jeden odcinek będzie na wysokości 0.0 a drugi na wysokości np. 5.0 m, to flex który je łączy będzie płynnie przechodził przez każdy punkt pomiędzy 0 a 5 metrów. Podsumowując: używaj flexa jak masz już dwa odcinki ustawione na konkretnych wysokościach.

--- Koniec cytatu ---

Dziękuje @Benku. Fakt, 3dsa znam słabiutko, dopiero rozpoczynam prace z tym programem, sugerowałem się poradnikiem naszego Maciusia, nie było tam opisane jak używać flexów, więc używałem ich "na pałę". Ale teraz wiem co z czym i do czego, problem znikł tak szybko jak się pojawił. Jeszcze raz wielkie dzięki. ;)

jageer:
Panowie pewno nie ten temat, ale mam pytanie. Jak wygląda kwestia "szyb" w maszynie. Czy jest sensem zrobienie nastawni, która jest w środku pusta, "zdewastowana", ale żeby okna nie były teksturami tylko "oknami" :D?

AtapiCl:
A po co Ci okna w zdewastowanej nastawni? ;) Zwykle albo są zamurowane/zabite dechami, albo po szybach jest tylko pusta przestrzeń.

http://www.kolej.one.pl/foto/1069/1159098585-1.jpg

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod