To prawda, że gmax różni się od 3dsa ale narzędzia podstawowe są takie same a zasada działania identyczna. Na początek stwórz proste modele. Spróbuj wymodelować swoje biurko, proste krzesło, ławkę. Te modele są proste do zbudowania, ponieważ wykorzystują głównie odpowiednio ustawione boxy. Zbuduj latarnię wygiętą od góry. Dzięki temu poznasz kilka funkcji np. Bend, która wygina obiekt. Pamiętaj, że żaden z poradników nie zastąpi Ci ogromnej ilości godzin jaką spędzisz nad robieniem za przeproszeniem "pierdółek". Zwykłe dłubanie w programie z nudów już wiele daje.
Jeszcze jedna ważna informacja. Jeżeli zaczynasz przygodę z modelowaniem poczytaj troszkę o hierarchii obiektów. Nie wiem czy jest w gmaxie takie okienko gdzie się czytelnie "podpina" jeden obiekt pod drugi, ale na pewno da się to zrobić (przynajmniej w programie) za pomocą funkcji "Select and Link". Jeśli będziesz miał jakieś pytania zapraszam na PW.
Powodzenia :)