Autor Wątek:  Przewód WN  (Przeczytany 2463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Przewód WN
« dnia: 09 Kwietnia 2012, 16:59:35 »
Chciałbym przedstawić wstępną koncepcję przewodów WN do symulatora. Pierwsze założenie jest takie, że mamy dwie oddzielne linie (na schemacie czerwona i niebieska) w każdym pojeździe. Każda z tych linii ma swój ustalony kierunek przewodzenia. Przy przewodzeniu informacje o prądach są przekazywane zgodnie z kierunkiem linii, zaś o napięciach przeciwnie.
Przewodzenie prądów polega na tym, że pojazd pobiera z poprzedniego wartość prądu na linii, dodaje potrzeby własne i wysyła to dalej. Gdy dojdzie to do lokomotywy, odbiera ona cały prąd (zeruje go) i to zero dalej.
Następnie na linii pojawia się informacja o napięciach. Lokomotywa jest w tym momencie źródłem napięcia (podnosi je do właściwej wartości), zaś wagony tylko przekazują to, co już dostaną (ewentualnie pomniejszone o straty).
Samo przewodzenie może odbywać się dla każdego pojazdu indywidualnie (tylko jako sprawdzanie sąsiadów), gdyż nawet dla losowej kolejności czas stabilizacji wartości jest rzędu sekundy. Dodatkowo, przewodami WN mogą być połączone również lokomotywy (np. 2 człony ET42), wtedy każdy człon będzie mógł podać zapotrzebowanie na prąd trakcyjny na linię WN, zaś drugi człon będzie mu w ten sposób podawać napięcie.
System ten będzie też działać przy dwustronnym zasilaniu. W takim wypadku w pojazdach pobierających należałoby zaimplementować podział prądów między linie — np. wybór wyższego napięcia, po połowie, bądź proporcjonalnie do napięć.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

guest4368

  • Gość
Odp: Przewód WN
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Kwietnia 2012, 19:40:18 »
Czy to ma coś wspólnego z napięciami w sieci? Z tego co się orientuję obecnie jest 3k3 V i brak spadków napięć od innych pojazdów. Może wartość napięcia w sieci dałoby się kontrolować za pomocą eventów. Prowadzona przez nas lokomotywa pobierałaby napięci np. za zmiennej której wartość możnaby zdefiniować w scenariuszu, symulować spadki/zaniki napięcia itp...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Przewód WN
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Kwietnia 2012, 19:52:16 »
Spadki napięć w sieci to grubsza sprawa. Były z tym pewne problemy, gdyż pojazdy po pewnym czasie traciły kontakt z siecią trakcyjną. Teoretycznie prawie cały interfejs programowo jest przygotowany, brakuje jednak wciąż łącznika. W istniejących plikach (incach) kabin sekcyjnych znajdują się już zdefiniowane źródła napięcia. Na pewno były one powstawiane na Krzyżowej. Jeśli będzie to uruchamiane, to odpowiednie zdarzenie również powstanie.
Z tym przewodem myślałem głównie o ogrzewaniu w lokomotywach spalinowo-elektrycznych (SU45, SU46), gdzie przy ogrzewaniu spada moc na cele trakcyjne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.